Konferencje

4 czynności, o których musimy pamiętać przed uruchomieniem sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się doskonałym pomysłem na biznes, jednak przed jego uruchomieniem musimy pamiętać o kilku bardzo istotnych kwestiach. Dzięki temu będziemy dobrze przygotowani do tego, aby rozpocząć prowadzenie działalności. Oto 4 czynności, o których każdy właściciel sklepu internetowego powinien pamiętać.

Przeprowadzenie audytu SEO

Wielu osobom wydaje się, że audyt SEO przeprowadzony może być wyłącznie w przypadku działających już sklepów internetowych, tymczasem okazuje się, że jest dokładnie na odwrót. Polecany jest on również osobom, które dopiero zamierzają otworzyć własny punkt handlowy online. Podstawa pierwszych działań to audyty SEO, dzięki którym możliwe jest wykrycie nieprawidłowości na wczesnym etapie. To natomiast pozwala podjąć kolejne kroki, które sprawią, że nasza witryna będzie widoczna w wyszukiwarkach, a jednocześnie funkcjonalna z punktu widzenia klienta. Audyt SEO można też przeprowadzić na etapie projektowania sklepu internetowego, co staje się coraz częstszą praktyką.

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce

Osoby, które chciałyby prowadzić sklep internetowy, mają do wyboru kilka rozwiązań, a mianowicie platformy:

  • darmowe – są łatwe w obsłudze, lecz mają mało dodatkowych funkcji;
  • płatne – funkcjonalne, lecz trudne we wdrożeniu;
  • oferujące rozwiązanie pośrednie – wykupienie dostępu nie wiąże się z dużymi wydatkami, jednak ilość dodatkowych funkcji jest ograniczona.

Warto pamiętać przede wszystkim o tym, by mierzyć siły na zamiary. Przedsiębiorcy dysponujący niskim budżetem mogą wybrać platformy darmowe bądź pośrednie, tak samo jak ci, którzy nie mają dużej wiedzy dotyczącej konfigurowania platform e-commerce.

Wybór metod płatności

Obecnie klienci korzystają z różnych sposobów regulowania płatności, dlatego dobrze, aby sklep internetowy zapewniał ich jak najwięcej. Podstawowe z nich to płatność za pobraniem bądź tradycyjny przelew bankowy, lecz warto wdrożyć również płatności za pomocą:

  • BLIK,
  • OneClick,
  • SMS,
  • kart płatniczych,
  • Facebooka.

Ciekawą alternatywą jest nawiązanie umowy z bankiem, który oferowałby klientom kredyty ratalne. Taki sposób regulowania zobowiązań z pewnością przyciągnie nowych klientów.

Badanie funkcjonalności sklepu

Klienci korzystają dziś wyłącznie z nowoczesnych, w pełni funkcjonalnych sklepów internetowych. Zanim otworzymy nasz punkt handlowy, możemy przeprowadzić specjalistyczne badania UX, jednak w przypadku, gdy nie dysponujemy dużym budżetem, badania te możemy wykonać we własnym zakresie. Należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Czy szata graficzna odpowiada charakterowi strony?
  • Czy treści publikowane w witrynie są czytelne?
  • Jak przebiega proces dokonywania zakupów?
  • Czy klient znajdzie w sklepie wszelkiego rodzaju regulaminy bądź inne, niezbędne informacje?

Obecnie konkurencja na rynku sklepów internetowych jest bardzo duża, zatem jeśli klient uzna, że trudno mu przejść przez cały proces zakupów, wybierze inną witrynę. Funkcjonalność to jedna z najważniejszych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę już na etapie projektowania sklepu.

Udostępnij
Zobacz także