Konferencje
Mobile Trends

5 sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie internetowym

Brak optymalizacji etapu kasy w sklepach online to jedno z głównych wyzwań, z jakimi muszą się obecnie zmierzyć duże firmy i marketplace’y. Faktem jest również to, że klientom jest obecnie coraz trudniej sfinalizować zakup.

Do tego należy dodać wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, jako nowych platform sprzedaży cyfrowej. Sklepy internetowe muszą wiedzieć, jak dostosować ostatni etap składania zamówienia do potrzeb użytkowników dokonujących zakupów za pośrednictwem telefonu.

Przygotowaliśmy krótki przewodnik zawierający 5 wskazówek, jak ograniczyć liczbę koszyków porzucanych przy kasie.

  1. Umożliw różne metody wysyłki.

Różnorodność metod wysyłki to zawsze najlepsza strategia ograniczająca porzucanie koszyka. Klient nigdy nie powinien być zmuszany do wyboru między dwoma opcjami, to on powinien dokonywać wyboru. Aby to osiągnąć, w rozwiązaniach wysyłkowych należy uwzględnić wielu przewoźników, ponieważ to oni w ostatecznym rozrachunku będą odpowiedzialni za realizację zamówienia. Ponadto, jeśli współpracujesz tylko z jednym kurierem, przesyłki do niektórych miejsc przeznaczenia będą prawdopodobnie droższe lub ich przewóz będzie trwał dłużej niż w przypadku korzystania z usług wielu firm przesyłkowych.

Rozwiązaniem tego problemu jest rozszerzenie sieci przewoźników i zaoferowanie klientom sklepu większego wyboru metod dostawy. Klient doceni możliwość wyboru między dostawą do domu, odbiorem w sklepie, w punkcie odbioru lub u przewoźnika.

Bardzo dobrym sposobem na realizację tego planu jest praca z narzędziem takim jak Outvio. Oprogramowanie to umożliwia zarządzanie wieloma kluczowymi procesami posprzedażowymi. Od integracji różnych przewoźników w jednym interfejsie, aby użytkownik lub jego klient mógł wybrać najbardziej odpowiednią metodę wysyłki, czy wysyłanie wiadomości e-mail z powiadomieniami do klientów o aktualnym statusie dostawy, aż po zautomatyzowane zarządzanie zwrotami, czy śledzenie przesyłek z własną marką. Narzędzie posiada wersję aplikacji na urządzenia mobilne, dzięki czemu możesz zarządzać swoim sklepem z dowolnego miejsca.

  1. Utwórz stronę kasy dla wersji mobilnej.

Dotarcie do portu jest skomplikowane, gdy trasa, którą należy podążać, nie jest zbyt dobrze wyznaczona. W handlu elektronicznym jest dokładnie tak samo – konieczne jest zminimalizowanie uniedogodnień, które nieuchronnie oddalają kupującego od konwersji. W tym celu najnowszym i najbardziej zorientowanym na wyniki trendem jest skoncentrowanie wszystkich kroków wymaganych do ostatecznego przetworzenia zakupu online na jednej stronie, zwanej stroną kasy.

Jest tylko jedna rzecz, o której należy pamiętać, a mianowicie, że chociaż prawdą jest, że tego typu strony mogą dawać bardzo dobre wskaźniki konwersji, jeśli są zoptymalizowane i informacje prawidłowo zsyntetyzowane, to możliwe jest również, że otrzymamy efekt odwrotny do zamierzonego. Nieodpowiednie podejście do struktury strony spowoduje, że luka w lejku zakupowym stanie się większa, ponieważ przyjazność strony dla użytkownika zostanie znacznie zmniejszona.

Wymagania, aby posiadać dobrą kasę jednostronicową dla urządzeń mobilnych:

  • Zachowaj prostotę. Pokaż to, co jest naprawdę istotne dla Twojego celu, i pozbądź się zbędnych sekcji. Najważniejsze pola to opis produktu, informacje o wysyłce i metodach płatności.
  • Dynamizm. Informacje wyświetlane przez kasę muszą być aktualizowane przy każdym ruchu wykonanym przez użytkownika. W ten sposób kupujący nie będzie musiał nigdy opuszczać ani odświeżać strony, w momencie gdy wyświetlana cena całkowita nie będzie automatycznie aktualizowana po wprowadzeniu zmiany.
  • Inkluzywność. I na koniec element, który można zastosować zarówno do kas jedno-, jak i wielostronicowych. Warto umożliwić szybkie i bezproblemowe zakupy gościom oraz anonimowym klientom. Zmuszanie użytkownika do rejestracji może być korzystne z punktu widzenia remarketingu lub budowania bazy danych, ale jest też dość widoczną barierą dla rzeczywistej konwersji w handlu online.
  1. Dodaj wyskakujący czat.

Jedną z głównych misji sklepu internetowego jest utrzymywanie bezpośredniego kontaktu z klientem, niezależnie od ogniwa w lejku sprzedażowym. Wspominamy o tym, ponieważ istnieje wiele sklepów internetowych, które projektują hermetyczne kasy, bez możliwości komunikacji z klientem.

Praktyka ta jest dość szkodliwa, ponieważ czasami kupujący musi zwrócić się z jakimś zapytaniem do zespołu sprzedaży lub obsługi sklepu internetowego, aby zapytać o cenę, warunki wysyłki lub politykę zwrotów. Bez względu na powód, ważne jest, aby być na miejscu i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Jeśli zintegrujesz czat z kasą w swoim sklepie internetowym, możesz sprawić, że klienci poczują różnicę między zwykłą kasą a tą, która spełnia w pełni ich oczekiwania. Ponadto czat generuje poczucie spokoju przy finalizowaniu zakupu, ponieważ oznacza profesjonalizm i troskę danego sklepu internetowego.

  1. Zatrzymaj uwagę użytkownika.

Liczba sklepów internetowych znacznie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat, dlatego całkiem normalne jest, że użytkownicy mają wątpliwości przy wyborze między jednym a drugim sklepem online.

Ponadto należy pamiętać, że podczas zakupów na urządzeniach mobilnych użytkownicy zazwyczaj wykonują kilka czynności naraz, co prowadzi do ich większego rozkojarzenia. Ważne jest, aby przykuć ich uwagę od pierwszej chwili.

Sukces polega na dokładnym poznaniu prawdziwego powodu, dla którego klienci kupują Twoje produkty, oraz na zachowaniu równowagi między tym, co użyteczne, a tym, co kreatywne. W ten sposób w strategicznych punktach możesz umieścić te elementy, które według Ciebie przyciągną odbiorców oraz stworzyć przykuwające uwagę wezwanie do działania.

  1. Stwórz zaufanie do mobilnej wersji swojej kasy

Kasy mobilne nie są tak bezpieczne i szeroko akceptowane jak ich wersja stacjonarna. Nieważne, czy klient płaci kartą kredytową, przelewem czy za pobraniem – zapewnienie kupującemu poczucia bezpieczeństwa w momencie dokonywania płatności jest podstawowym czynnikiem psychologicznym, ku odniesieniu sukcesu na tej płaszczyźnie.

Ważne jest, aby zachować odpowiedni stosunek ceny do jakości produktu, ponieważ z niewiadomego powodu wiele sklepów online ma tendencję do ukrywania kosztów, zazwyczaj wysyłki lub podatków i żyje w fikcyjnym przekonaniu, że kupujący tego nie zauważy.

Aby kasa wzbudzała maksymalne zaufanie, konieczne są następujące elementy:

  • Cartyfikat SSL. Jest to walidacja, która potwierdza tożsamość firmy lub sklepu internetowego. Certyfikat pojawia się zazwyczaj w postaci zielonego paska z kłódką, tuż obok adresu url domeny, ale może też być umieszczony na środku strony.
  • Opinie innych użytkowników. To, co mówią inni, ma dla nas znaczenie, i to duże, dlatego warto dodać sekcję z pozytywnymi recenzjami od poprzednich nabywców, aby obecny klient nie miał wątpliwości co do prawdziwości strony.
  • Weryfikacja płatności. Jest to dowód na to, że dany sklep e-Commerce uruchomił bramki płatnicze, które rzekomo posiada. Opcje takie jak PayPal zwiększają zaufanie użytkowników, ponieważ pokazują, że dana kasa sklepu online przeszła przez określone filtry bezpieczeństwa. Najlepiej, jeśli Twój dostawca usług płatniczych (PSP) umożliwia korzystanie z najnowszych trendów w tej dziedzinie, takich jak portfele cyfrowe, płatności odroczone, czy Bitcoin.

Porzucone koszyki to cichy szkodnik, który niezauważony rośnie w siłę, dopóki nie stanie się poważnym problemem, dlatego warto stale optymalizować etap kasy sklepu internetowego, pod kątem urządzeń, z których korzysta klient. Nie zawahaj się zastosować w praktyce tego, co zostało wyjaśnione w tym artykule, skorzystaj z polecanej przez nas aplikacji: Outvio. Zobaczysz, że zarządzanie logistyką e-Commerce stanie się łatwiejsze, obroty wzrosną, a klienci będą bardziej zadowoleni.

Udostępnij
Zobacz także