Jak informuje Forbes, chińska grupa Alibaba, zrzeszająca firmy z zakresu e-commerce, Internetu oraz software, zainwestowała właśnie 215 milionów dolarów w Tango, kalifornijski startup tworzący aplikację do darmowej komunikacji. Wartość firmy szacowana jest na ponad miliard dolarów.
Tango, Viber i WhatsApp to aplikacje, dzięki którym użytkownicy mogą za darmo wysyłać wiadomości czy telefonować, potrzebne jest jedynie połączenie z internetem. Dzięki Tango użytkownicy mogą przesyłać między sobą nie tylko wiadomości wideo, ale także zdjęcia, gry, muzykę czy inne treści. Tango jest firmą z czteroletnim stażem, a więc można uznać ją za startup. Firma nie przyniosła jeszcze ogromnych zysków, ale najwyraźniej Alibaba widzi w niej ogromny potencjał, szacując jej wartość na ponad milion dolarów. Tango obecnie zrzesza 200 milionów zarejestrowanych użytkowników, z czego 70 milionów to użytkownicy aktywni z miesiąca na miesiąc.
Ostatnimi czasy miało miejsce wiele podobnych inwestycji w komunikatory. Kilka tygodni temu japoński Rakuten kupił Viber, konkurenta Tango, za 900 milionów dolarów, a miesiąc temu internet zaszumiał od wiadomości o tym, że Facebook zakupił WhatsApp za 19 miliardów dolarów. Tacy giganci nie mogą sobie pozwolić na działania na ślepo, a ich kroki wyraźnie wskazują jeden trend – mobilne komunikatory internetowe są przyszłością komunikacji za pośrednictwem telefonów i wkrótce mogą całkowicie zastąpić tradycyjne rozwiązania telekomunikacyjne – SMSy i standardowe połączenia telefoniczne.
Źródło:
http://www.forbes.com/sites/parmyolson/2014/03/20/exclusive-alibaba-sinks-250-million-into-messaging-app-tango-valuing-it-at-more-than-1-billion/