ComScore opublikowało właśnie raport, którego główna dewiza brzmi: „Nadszedł kres dominacji desktopów”. Pisaliśmy o tym wczoraj, przedstawiając wykres ilustrujący powolne porzucanie komputerów i wzrost ruchu w internecie na urządzeniach mobilnych. W USA czas, jaki poświęcamy tabletom i smartfonom wynosi aż 60% ogółu czasu, jaki poświęcamy na użytkowanie mediów! To naprawdę imponujący wynik.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z wszędobylskości urządzeń mobilnych. Jednak dopiero patrząc na wyniki badań uświadamiamy sobie, że faktycznie – obecnie niemal wszystkie media, z których korzystaliśmy wcześniej, teraz mieszczą się w naszej dłoni. Gazeta, książka, telewizor, radio, konsola gier – teraz to wszystko możemy znaleźć w tablecie bądź smartfonie. Te media znajdujemy w swoim smartfonie za pośrednictwem aplikacji. To właśnie one „kradną” tak duży odsetek użytkowników mediów na wyłączność. 52% z całkowitego zaangażowania w media należy właśnie do samych aplikacji mobilnych.
Pierwsze miejsce na piedestale aplikacji mobilnych zajmuje oczywiście aplikacja Facebook. Korzystanie z aplikacji zajmuje Amerykanom więcej czasu niż użytkowanie z komputerów czy surfowanie po internecie na smartfonie. Łącznie z korzystaniem z internetu mobilnego, smartfony pochłaniają aż 60% czasu poświęcanego mediom. Aplikacje zajmują 88% czasu, w którym korzystamy ze smartfonów oraz 82% w przypadku tabletów.
1/3 użytkowników mobilnych pobiera przynajmniej jedną aplikację miesięcznie. Przeciętny użytkownik pobiera 3 aplikacje każdego miesiąca. Taką średnią gwarantuje jednak bardzo wąska grupa 7% użytkowników, którzy zawyżają statystyki pobierając wiele aplikacji miesięcznie. Jednak niezależnie od tego, jak często pobierane są aplikacje, z pewnością są one często użytkowane. 57% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji codziennie. W przypadku tabletów – 26%. Blisko 80% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych prawie codziennie – przynajmniej 26 dni w miesiącu. Dla tabletów wartość ta wynosi 52%.
Blisko połowa, bo 42% sumy czasu, jaki użytkownicy poświęcają aplikacjom, to czas poświęcony tylko jednej aplikacji. Ponad połowę czasu zajmują aplikacje z kategorii społecznościowych, gier i radia. W efekcie ruch w aplikacjach mobilnych skupiony jest przede wszystkim wokół rozrywki i komunikacji. Wśród 10 najpopularniejszych aplikacji znajdują się następujące pozycje: Facebook, YouTube, Google Play, Google Search, Pandora Radio, Google Maps, Gmail, Instagram, Apple Maps oraz Tahoo Stocks. Rządzą więc Facebook, Google oraz Apple.
Co ciekawe, użytkownicy iPhone’ów korzystają ze smartfonów w nieco odmienny sposób, niż użytkownicy telefonów z Androidem. Wierni użytkownicy Apple korzystają przede wszystkim z aplikacji dostarczających im informacji o newsach, aplikacji do edycji i przeglądania zdjęć, radia, social media oraz pogodowych. Użytkownicy Androida poświęcają więcej czasu na wyszukiwanie za pomocą Google oraz e-maile za pomocą Gmaila. Raport ComScore wskazuje również, iż użytkownicy iPhone’a intensywniej korzystają z aplikacji.
Źródło:
http://techcrunch.com/2014/08/21/majority-of-digital-media-consumption-now-takes-place-in-mobile-apps