Audyt SEO obejmuje szczegółową analizę strony internetowej, która ma wykazać, w jakim stopniu witryna odpowiada wymogom wyszukiwarki. Audyt SEO dotyczy zarówno widocznych, jak i niewidocznych dla użytkownika elementów strony. Stanowi swojego rodzaju wskazówkę, jak osiągnąć wysoką pozycję strony internetowej na liście wyszukiwania. Audyt może uwzględniać również strategię marketingową danej firmy. Wykonanie audytu jest procesem skomplikowanym, który wymaga wiedzy i doświadczenia, dostępu do płatnych narzędzi oraz umiejętności ich obsługi.
Audyt SEO – korzyści dla Twojej firmy
Przeprowadzenie audytu SEO, wbrew pozorom, przynosi widoczne i wymierne korzyści dla Twojej firmy. W dłuższej perspektywie skutkuje wzrostem zysków. Efekty finansowe są możliwe do odnotowania dzięki sprawnie działającej stronie internetowej, chętnie odwiedzanej przez potencjalnych klientów.
Niezbędne elementy audytu SEO
Zawartość audytu SEO uwarunkowana jest rodzajem strony, której będzie dotyczył. Inne elementy znajdą się w audycie, który będzie analizował blog, a inne, jeśli ma być wykonany dla sklepu internetowego. To, co będzie zawierał, zależy również od struktury witryny oraz od budżetu, przeznaczonego na pozycjonowanie. Niezbędne elementy audytu SEO, które podlegają analizie, to m.in.:
- słowa kluczowe – ich rozmieszczenie na poszczególnych podstronach,
- meta tagi – ich długość oraz jakość,
- linkowanie wewnętrzne,
- treści – ich unikalność oraz nasycenie frazami kluczowymi,
- adresy URL,
- szybkość ładowania strony,
- grafiki i ich opisy,
- kod HTML – jego czytelność dla robotów Google,
- poprawność indeksacji strony,
- User Experience – funkcjonalność i zorientowanie strony na użytkownika, badane na podstawie jego zachowań w witrynie,
- link building.
Kiedy wykonać audyt SEO?
Audyt SEO powinno się wykonywać w kilku opisanych poniżej sytuacjach.
Proces tworzenia strony www
Przed wykonaniem strony firmowej, warto przeprowadzić audyt SEO. Jest to zabieg niezbędny, ponieważ pozwala na wyeliminowanie niepotrzebnych błędów już na etapie powstawania strony.
Uruchomienie witryny
To najczęściej spotykana sytuacja, kiedy specjalista SEO musi przeanalizować nowo powstałą stronę www. Głównymi założeniami takiego audytu SEO są kwestie techniczne.
Wprowadzanie modyfikacji na stronie
Jeśli strona ma być rozbudowana albo wzbogacona o nowe funkcjonalności, jest to dobry moment na audyt SEO. Pozwoli on zbadać, w jakiej kondycji jest witryna, a następnie zweryfikować, jak wpłyną na jej pozycję w wynikach wyszukiwania wprowadzone zmiany. Taki audyt opiera się w głównej mierze na określeniu zagrożeń i szans względem strony internetowej.
Wykluczenie strony z indeksu Google
Nieodpowiednie działania w witrynie mogą doprowadzić do jej usunięcia z indeksu Google. Audyt SEO w takiej sytuacji stanowi diagnostykę problemu, prowadzącą do określenia sposobu na jego rozwiązanie.
Zmiana agencji SEO obsługującej firmę
Najczęściej powierzenie pozycjonowania innemu specjaliście, wiąże się z weryfikacją działań poprzedników. Audyt SEO w tym wypadku to tak naprawdę analiza widoczności strony w wyszukiwarce oraz na tle konkurencji.
Wykonaj audyt SEO swojej witryny już teraz, sprawdź: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.