Konferencje
Mobile Trends

Automatyczne SMS-y do klientów – czy trudno je ustawić?

Masowa wysyłka SMS do klientów, o której można więcej dowiedzieć się pod adresem https://mprofi.pl/, nie jest nowym rozwiązaniem. Wiele firm utylizuje ją już od lat, natomiast inne dopiero teraz zaczynają się nią interesować.

Niektóre firmy, zwłaszcza małe lub początkujące, mogły kojarzyć automatyczne wysyłanie powiadomień i przypomnień głównie z dużymi przedsiębiorstwami i obawiać się, że dla nich jest to zbyt drogie i skomplikowane rozwiązanie. Czy jednak jest tak w rzeczywistości? Jak ustawić automatyczne SMS-y do klientów i czy naprawdę jest to trudne?

Wdrożenie nowoczesnej komunikacji jest prostsze niż kiedykolwiek

Dekady temu, kiedy technologia SMS była wciąż nowością, nie mówiąc o Internecie czy narzędziach do automatyzacji, ustawienie masowej wysyłki SMS faktycznie mogłoby być zarezerwowane dla największych i najbardziej nowoczesnych firm. Obecnie wdrożenie tej metody komunikacji jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Stworzenie i zaplanowanie wiadomości jest możliwe przy pomocy interaktywnej platformy SMS i specjalnego edytora. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby zintegrować platformę SMS z narzędziem do automatyzacji – nie trzeba niczego programować, wystarczy wygenerować klucz API. Po takiej integracji jeszcze łatwiejsze będzie skonfigurowanie wysyłki tak, aby miała miejsce za każdym razem, kiedy spełnione zostaną określone warunki.

Przykładowo, wystarczy naprawdę niewiele czasu, aby stworzyć regułę, w związku z którą wiadomość SMS z przypomnieniem będzie wysyłana każdorazowo na 24 godziny przed rozpoczęciem się spotkania zaplanowanego w kalendarzu. To tylko jedna z dziesiątek, a właściwie setek możliwych konfiguracji. Coraz częściej przykładowo firmy automatyzują wysyłanie powiadomień o wysłaniu przesyłki, nie mówiąc już o wysyłce informacji o specjalnych ofertach i promocjach.

Biorąc pod uwagę stosunkowo niskie opłaty za każdą wiadomość, w praktyce wszystko to oznacza, że obecnie zautomatyzowana, masowa wysyłka SMS do klientów to rozwiązanie dostępne dla praktycznie każdej firmy. W tym również dla przedsiębiorców, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie, ale zależy im na zbudowaniu od początku profesjonalnego wizerunku.

Masowa wysyłka SMS nie tylko dla firm

Z masowej wysyłki SMS korzysta wiele firm z różnych branż, począwszy od sklepów internetowych, przez kliniki medyczne, po hotele. Warto jednak zauważyć, że to cenne narzędzie także dla organizacji samorządowych (gmin, powiatów) czy szkół.

Tego typu organizacje również w wielu przypadkach muszą szybko i sprawnie powiadomić dużą grupę osób (rodziców, mieszkańców miejscowości) o jakichś wydarzeniach czy działaniach, które koniecznie trzeba podjąć. 

Wiadomości tekstowe to znacznie pewniejsza, szybsza i tańsza metoda komunikacji niż chociażby wysyłanie fizycznych listów, zwłaszcza, jeśli czas gra dużą rolę. Warto więc iść do przodu i testować tego typu rozwiązania. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie potrzeba do automatyzacji wysyłki SMS specjalnego działu IT – powinien sobie poradzić z tym praktycznie każdy.

Udostępnij
Zobacz także