Konferencje
Mobile Trends

Chatbot – czym jest i dlaczego jest potrzebny Twojej firmie?

Od paru lat chatboty stały się ważnym narzędziem w rękach specjalistów od marketingu i obsługi klienta. Cieszą się rosnącą popularnością ze względu na liczne korzyści, które przynoszą. Zamieszczenie na stronie internetowej chatbota to prosty sposób na usprawnienie obsługi klienta. Sprawdź, w jaki sposób rozwiązanie to pomoże Twojej firmie.

Czym są chatboty?

Chatbot to program komputerowy stworzony w celu komunikowania się z użytkownikiem, symulujący interakcję z prawdziwym rozmówcą. „Po drugiej stronie” nie znajduje się jednak żaden specjalista. Użytkownikowi wydaje się, że rozmawia z pracownikiem firmy, jednakże narzędzie realizuje zaplanowany przez twórcę scenariusz komunikacji. Narzędzie to pozwala na skuteczną automatyzację zapytań w obsłudze klienta. Chatbot odpowiada więc automatycznie na niektóre z zadawanych przez internautę pytań, może udzielać konkretnych informacji w określonych tematach, a także pomagać w dotarciu do dodatkowych źródeł informacji. Konwersacja prowadzona jest w czasie rzeczywistym, co sprawia, że użytkownik zadający pytanie dostaje błyskawicznie odpowiedź, nawet po godzinach pracy danej firmy.

Wszechstronne zastosowanie chatbotów

Chatbot to narzędzie o ogromnej ilości zastosowań. Świetnie sprawdzi się w e-commerce, a także na dowolnych innych stronach firmowych, serwisach i portalach, które wymagają interakcji i kontaktu z obsługą klienta. To polecane rozwiązanie w przypadku klinik i gabinetów medycznych, hoteli, pensjonatów, banków, restauracji i innych placówek gastronomicznych, biur podróży oraz firm z każdej innej branży.

Dlaczego warto umieścić chatbota na stronie?

Profesjonalny chatbot od sprawdzonego dostawcy, taki jak innowacyjne oprogramowanie Thulium, pozwala znacząco usprawnić obsługę klienta i zoptymalizować zakres pracy konsultantów w firmie. Pozwól chatbotowi zająć się najczęściej powtarzanymi przez klientów pytaniami, a Twoi specjaliści będą mogli lepiej skupić się na innych zadaniach.

Narzędzie to pomaga także odciążyć pracowników. Odpowiadanie każdego dnia na dziesiątki bardzo podobnych pytań zajmuje wiele cennego czasu specjalistów. Chatbot z powodzeniem rozwiąże proste problemy i odpowie na najczęstsze pytania internautów, co ograniczy liczbę maili, połączeń telefonicznych oraz czatów.

Ponadto specjalistyczny chatbot Thulium działa przez całą dobę, co wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Klienci poszukują informacji na temat oferowanych przez Ciebie usług czy produktów o każdej porze, także poza godzinami pracy zespołu obsługi klienta. Dzięki chatbotowi internauci mogą szybko otrzymać odpowiedzi na proste pytania. To z pewnością pomoże wywołać dobre wrażenie na potencjalnym kliencie i budować zaufanie do marki.

Co istotne, chatbot nie służy jedynie do udzielania odpowiedzi na konkretne, wskazane wcześniej pytania. W sytuacji, gdy wymagana jest rozmowa z człowiekiem, narzędzie przekieruje rozmowę do właściwego konsultanta.

Ważną zaletą oprogramowania jest również łatwa obsługa. Chatbot Thulium nie wymaga przeprowadzania specjalistycznych, długich szkoleń dla załogi. Ponadto rozbudowane narzędzie umożliwia zarządzanie chatbotem w tym samym systemie, którego używasz dla Messengera, skrzynki pocztowej, czatu na stronie lub infolinii. To sprawia, że obsługa aplikacji jest jeszcze prostsza i wygodniejsza.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także