Konferencje
Mobile Trends

Co powinieneś wiedzieć o promowaniu się na TikToku

TikTok to aplikacja charakteryzująca się niezwykła dynamiką, dzięki czemu jest w stanie zaangażować miliony użytkowników. Stale ewoluujący content  jest jednym z głównych czynników, dzięki którym aplikacja odnosi tak duże sukcesy. Powoduje to, że nawet pomniejsze firmy czy marki znajdą w niej miejsce (dla siebie).

Czym jest Tiktok?

TikTok to platforma, której działanie opiera się publikowaniu krótkich (najczęściej kilkunastu sekundowych filmików). Działa na podobnej zasadzie co Snapchat lub relacje na Facebooku, lecz mimo podobieństw pojawił się na niej całkiem nowy schemat, który polega na powielaniu trendów. Ich twórcami mogą zostać nie tylko użytkownicy czy influencerzy ale również marki. Jednym z ważniejszych aspektów jest jednak fakt, że mimo obecności tak wielu firm, jak narazie Tiktok cechuje się tym, że w porównaniu do innych social mediów występuje w nim najmniej reklam. 

Jak dotrzeć do użytkowników oraz zrozumieć charakter platformy?

Jak powszechnie wiadomo treści publikowane na Tiktoku były wpierw kierowane do młodszych odbiorców – obecnie podbijają serca osób w każdym wieku.  Trzeba natomiast pamiętać, głównie przy tworzeniu treści reklamowych, że młodzież wciąż stanowi największy procent użytkowników tej aplikacji. Badania potwierdzają, że aż 34% to osoby poniżej 18 lat.  Jeśli chodzi o starszych użytkowników, to grupa użytkowników między 18, a 24 r.ż stanowi 40%. Co piąty użytkownik Tik Toka to osoba od 25 r.ż. do 34 r.ż. Z tego, co możemy zaobserwować dane te dość szybko się zmieniają. , Główną przyczyną jest fakt, że użytkownicy dorastają wraz z aplikacją, a influencerzy przyciągają coraz to nowszych i starszych odbiorców. Platforma zyskuje też swoich zwolenników ze względu na coraz więcej merytorycznego kontentu oraz obecność cenionych przez nich marek w obrębie portalu.

TikTok swoją dynamikę zawdzięcza głównie trendom! 

Gdy o trendach mowa, wprowadzają je nie tylko influencerzy czy użytkownicy, ale również sam serwis. Znajomość i częstotliwość trendów sporo mówi nam o dynamice portalu i specyfice jej użytkowników, którzy są aktywnymi i pragnącymi rozrywki bardzo zaangażowanymi ludźmi. Dobra orientacja w panujących obecnie trendach  jest kluczowa dla  odniesienia sukcesu. Trendy to dość szybko przemijające zjawisko, więc trzeba pamiętać, że wymagają systematycznej kontroli, zwłaszcza gdy zdamy sobie sprawę, że aż  90% użytkowników korzysta z aplikacji codziennie. Można więc wywnioskować, że my jako firma, żeby jakkolwiek zaistnieć, musimy stale być na  bieżąco tak jak użytkownicy platformy.

Kim zatem są osoby korzystające z aplikacji? 

Można scharakteryzować je jako konsumentów lubujących się głównie w wygodzie, takich którzy nie mają problemu z zakupami i płatnościami online. Produkty skierowane dla tego typu użytkowników to głównie: sprzęty elektroniczne, kosmetyki, ubrania i biżuteria. Jest to wręcz idealna grupa docelowa nie tylko dla znanych i popularnych marek, ale też dla tych odważniejszych,  zaczynających swoją działalność i które dopiero konstruują swoją komunikację. 

Promowanie w TikToku – dlaczego tak różni się od innych?

Reklamy prezentowane na tik toku w przeciwieństwie do niektórych platform odtwarzają się natychmiast wraz z dźwiękiem. Daje to duże pole do popisu dla reklamodawców, ponieważ dobrze wykonana reklama jest w stanie wtopić się w resztę prezentowanego contentu. Cechuje ją mała inwazyjność i jest odbierana lepiej niż na konkurencyjnych platformach.  

Kluczem do sukcesu jest głównie kreatywność oraz dobrze sprecyzowane cele. Ponieważ mamy zaledwie kilka sekund żeby zainteresować naszego odbiorcę, nie możemy trzymać się utartych schematów. Specjaliści zalecają, aby  postawić na reklamy dynamiczne i takie, które przyciągają uwagę. 

TikTok charakteryzuje się również tym, że oferuje wiele możliwości, jeśli chodzi o format reklamy. Duży sukces odnosi przede wszystkim współpraca z influencerami. Głównym tego powodem jest fakt, że znają oni swoją widownię i wiedzą jakimi treściami i formatem można ich potencjalnie zainteresować. 

W przypadku chęci współpracy z influencerami, nie możemy zatem narzucać im ściśle rozpisanych tomiszczy scenariuszy, ponieważ takie treści nie będą wyglądać naturalnie i zniechęcą widzów nie tylko do influencera, ale przede wszystkim do danej marki. 

Kolejnym sposobem na duże zaangażowanie odbiorców jest stworzenie własnych filtrów czy wyzwań, mianowanych Hashtag Challange. Powoduje to tworzenie wielu filmików, które dla nas są de facto darmową reklamą. 

TikTok zmusza do stawiania na nietypowe rozwiązania. Jedynym co ogranicza nas na tej platformie jest własna kreatywność. Stwarza on niezwykłą okazję dotarcia do milionów ludzi, więc powinno się to jak najlepiej wykorzystać. 

W związku z tym, że jest to tak prężnie rozwijająca się aplikacja jak najbardziej należy uwzględniać ją w działaniach marketingowych. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także