LinkedIn już dawno przestał być jedynie portalem do szukania pracy czy kontaktów biznesowych. Coraz prężniej rozwijająca się sieć reklamowa w tym serwisie sprawia, że marketerzy traktują go, jako świetne narzędzie do prowadzenia swoich działań. Dowiedz się, dlaczego warto rozpocząć działania reklamowe na LinkedIn.
Wyprzedź konkurencję
Korzystanie z sieci reklamowej LinkedIn nie jest w Polsce jeszcze tak popularne, jak chociażby Facebook Ads. To sprawia, że konkurencyjność wśród reklamodawców jest jeszcze na tyle mała, że znacząco rośnie szansa na to, by dotarcie do potencjalnych klientów nie było ciężkim zadaniem. Wysoka widoczność reklam i możliwość korzystania z takich formatów jak InMail pozwalają też osiągać lepszy zwrot z poniesionych inwestycji. Warto zacząć przecierać szlaki reklamowe na LinkedIn i czerpać z możliwości platformy pełnymi garściami, zanim stanie się popularniejsza i przyciągnie konkurencję.
Docieraj do osób na określonych stanowiskach, reprezentujących określone branże
Na profilach użytkowników LinkedIn znaleźć można aktualne informacje na temat ich karier zawodowych i firm, w których pracują. Żadna inna platforma nie daje reklamodawcom na ten moment możliwości tak precyzyjnego dotarcia do osób reprezentujących konkretne branże w danych firmach na określonych stanowiskach. Dla marketerów działających w sektorze B2B to niezwykle cenne medium, pozwalające zdobywać rozgrzane leady wśród osób podejmujących kluczowe decyzje w firmach. Jeśli zaliczasz się do tego grona, koniecznie przetestuj możliwości LinkedIn Ads w tym zakresie.
Precyzyjnie targetuj kampanie reklamowe
Stanowiska, firmy i branże to jednak nie wszystkie możliwości targetowania reklam na LinkedIn. Serwis umożliwia dotarcie do odbiorców, którzy posiadają ściśle sprecyzowane umiejętności. Dopasowanie przekazów reklamowych do kompetencji pozwala jeszcze lepiej promować usługi i produkty z sektora B2B. To sprawia, że LinkedIn Ads jest prawdziwym rajem dla marketerów, których zadaniem jest rozreklamowanie specyficznej oferty, skierowanej do dość wąskiego grona osób, mogących być – z perspektywy swojego rozwoju zawodowego – potencjalnie nią zainteresowanych. Mowa tu nie tylko o wszelkiego rodzaju kursach, szkoleniach, oprogramowaniach itd., ale też o usługach pomagających oszczędzać czas (np. catering) czy produktach zwiększających komfort pracy (np. specjalistyczne fotele biurowe).
Doceń możliwości remarketingu
W sektorze B2B rzadko kiedy decyzje podejmowane są impulsywnie. Zwykle uprzednio dogłębnie analizuje się i porównuje się oferty. Dopiero po zebraniu odpowiedniej ilości informacji i utwierdzeniu się w fakcie, że wybór faktycznie będzie dobry, podejmuje się decyzję. Dzieje się tak głównie dlatego, że produkty i usługi skierowane do tego sektora nie należą do najtańszych i ich zakup traktuje się nie jako koszt, ale jako inwestycję. LinkedIn udostępnia reklamodawcom Insight Tag, czyli kod, który mogą oni zaimplementować w swojej witrynie, by zbierać bazę remarketingową i mierzyć konwersję prowadzonych działań. To oznacza, że reklamując się w tym serwisie, możesz docierać do odbiorców z rozbudowanymi kampaniami i skutecznie utwierdzać ich w fakcie, że warto skorzystać z Twojej oferty.
LinkedIn to doskonała platforma reklamowa dla marketerów z sektora B2B, którzy chcą, by ich komunikaty docierały do precyzyjnie określonych odbiorców z dużą decyzyjnością i często zasobnymi portfelami. Warto przetestować wszystkie jej możliwości – jeżeli potrzebujesz wsparcia w tym temacie, skontaktuj się ze specjalistami z agencji SEM/SEO Marketing Match!