Konferencje
Mobile Trends

Działania remarketingowe – dlaczego powinieneś je wdrożyć już dzisiaj?

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, musisz przełączyć się na myślenie nieszablonowe. Wydaje Ci się, że najlepszą strategią jest przyciąganie nowego ruchu na stronę? Nie zawsze jest to najlepsza odpowiedź.

Dlaczego warto zainteresować się remarketingiem?

Pozyskanie nowego klienta może być nawet dwukrotnie droższe, niż utrzymanie tego, którego już masz. W tym zdaniu zawarta jest kwintesencja tego, czym jest dla Twojego sklepu remarketing. To przede wszystkim oszczędność środków, ale również Twojego czasu i rzetelny sposób na budowanie świadomości marki. Dbając o tych klientów, którzy już Tobie zaufali, albo chociaż zainteresowali się Twoją ofertą, pracujesz nad stworzeniem ewangelistów marki. Kim oni są? To klienci, którzy przekazują dalej „dobrą nowinę” o Twojej działalności i tym samym zwiększają Twój zasięg. Dzielą się udostępnianymi przez Ciebie treściami, wchodzą w pozytywną interakcję w social media, no i przede wszystkim – kupują. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, powinieneś szczególnie ich „dopieszczać” i pracować nad tym, aby przykuć uwagę osób, które już Cię poznały – chociaż przelotnie, odwiedzając raz Twój sklep.

Remarketing – jak się za to zabrać?

Nim przystąpisz do właściwych działań remarketingowych, powinieneś zrobić porządny audyt tego, w jaki sposób zachowują się użytkownicy odwiedzający Twoją stronę. W tym celu przydatny okaże się Google Analytics, ale być może również przeprowadzenie testów A/B. Twoim celem jest sprawdzenie, na którym kroku potencjalni klienci porzucają swój koszyk zakupowy, jak również znalezienie tzw. „dead endów” czyli stron, z których wizytujący Twój sklep użytkownicy nie mogą dalej przejść, więc… zamykają okno przeglądarki.

Chociaż śledzenie zwyczajów tych, którzy nie dokonują zakupów na Twojej stronie jest najbardziej pouczające na przyszłość, sprawdzenie nawyków zakupowych osób, które sfinalizowały transakcję bywa również pomocne. Przy dużym wolumenie zakupów możesz pokusić się o przygotowanie ankiety dla klientów, w ramach której dowiesz się, co ich zdaniem można by było poprawić w procesie zakupowym.

Ostatnią rzeczą jest upewnienie się, że strona/y, na którą zamierzasz kierować ruch z działań remarketingowych jest w pełni funkcjonalna, nawigowanie po niej jest w pełni intuicyjne i odpowiada na potrzeby zakupowe osób, do których kierujesz ofertę.

Przystępujemy do dzieła! Remarketing w praktyce

Działania remarketingowe opierają się na śledzeniu osób, które były już w Twoim sklepie i wyświetlanie im dopasowanych do nich reklam. Nie ma tutaj jednego konkretnego formatu reklamowego, który godny jest polecenia – działania takie prowadzimy na Facebooku, YouTube, w wyszukiwarce Google i na Instagramie. Pomysłów do zastosowania tej technologii jest mnóstwo i tak naprawdę ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia. Możesz np. kierując się do osób, które dwukrotnie odwiedziły konkretny produkt w Twoim sklepie, wysłać informację o kodzie rabatowym ważnym przez dobę. Dużą skutecznością, szczególnie w sklepach ubraniowych, cieszy się „podgrzewanie” atmosfery informowaniem o tym, że zostały jedynie ostatnie sztuki konkretnego produktu. Jeśli ktoś dodał coś do koszyka, jednak nie sfinalizował transakcji – zabawna reklama przypominająca mu o „czekającym” produkcie może zachęcić go do ukończenia procesu zakupowego.

Technologia remarketingu daje Ci nieskończenie wiele sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Pomysłowe kreacje, zgodne z ton of voice Twojej marki, mogą znacznie poprawić Twoje wyniki zakupowe – badania dowodzą, że aktualnie jest to najskuteczniejsza forma działań reklamowych w internecie. Jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki w tej dziedzinie, być może zechcesz skorzystać z dynamicznych formatów proponowanych przez Google i Facebooka – obie platformy umożliwiają tworzenie automatyczne baneru prezentującego przedmioty, które ostatnio odwiedził Twój potencjalny klient. Nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy i umiejętności graficznych, żeby przekonać się o sile remarketingu – a jeśli zechcesz wejść na wyższy poziom, zawsze możesz skorzystać z usług profesjonalistów.

Udostępnij
Zobacz także