Wykreowanie dobrego wizerunku w sieci jest kluczowe pod kątem pozyskiwania nowych klientów, a także utrzymania tych już zjednanych. Postrzeganie marki jako godnej zaufania możliwe jest dzięki szeregowi elementów, które mają ogromny wpływ na decyzję konsumentów o zakupie produktu czy skorzystania z usługi Twojej firmy. Co zatem zrobić, aby wzbudzić zaufanie klientów i cieszyć się z większej sprzedaży?
Atrakcyjna strona Internetowa
Na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia mamy tylko jedną szansę. Strona Internetowa jest pierwszą rzeczą na jaką konsument będzie zwracał uwagę, zanim zacznie się przyglądać produktom, czy będzie zgłębiać ofertę. Jeśli strona jest przyjemna dla oka i spójna wizualnie z tym, co chcemy sprzedać, to marka będzie bardziej wiarygodna dla klienta. Jeśli posiadasz starą stronę internetową warto przyjrzeć się, jak na tej płaszczyźnie wypada konkurencja. Unowocześnienie strony i podążanie za trendami w projektowaniu strony, zwiększy Twoje szanse na rynku. Witryna musi działać sprawnie, a poruszanie się po niej musi być intuicyjne. Jeśli jest to sklep internetowy, to ścieżka zakupowa musi być płynna, a płatności jak najbardziej uproszczone. Użytkownicy Internetu są w stanie ocenić w ciągu kliku sekund, czy strona jest dla nich przydatna czy bezużyteczna. Upewnij się zatem czy Twoja witryna zachęca, czy raczej odstrasza potencjalnych klientów.
Zadbaj o wysokiej jakości treści na stronie
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż zadbaj o treści, które zachęcą potencjalnych klientów Twojej firmy. Stawiając na teksty, które są wartościowe i interesujące zwiększysz konwersję i ruch na swojej stronie internetowej. Dobrze zoptymalizowane i przyjazne dla algorytmów Google teksty pomogą wypozycjonować Twoją witrynę. Jednak to nie wszystko, teksty te muszą być ciekawe i przystępne dla osób, które będą je czytać.
Ponadto, dokładne opisy produktów i kategorii pomogą klientom zapoznać się z Twoją ofertą oraz będą przydane podczas wyboru odpowiedniego dla nich produktu i zwiększyć satysfakcję z zakupu.
Pokaż się klientom jako ekspert w swojej branży
Aby zwiększyć zaufanie wśród klientów do swojej marki, podziel się wiedzą i doświadczeniem w swojej dziedzinie. Prowadzenie firmowego bloga to doskonały sposób na tworzenie wokół swojej firmy społeczności, a także dobra forma reklamy. Blog firmowy wzbogaca stronę www o wartościowe treści i daje możliwość wymiany linków między stronami. Dzięki temu więcej osób może dotrzeć do Twojej witryny.
Treści eksperckie można publikować również w formie wideo oraz publikując posty i grafiki. Wiedza, którą przekażesz swoim klientom sprawi, że staną się świadomymi konsumentami, a ich wybory będą bardziej przemyślane, co za tym idzie lepiej trafione. Aby zebrać Więcej szczegółowych informacji na temat tego, dlaczego treści, którymi dzielimy się z użytkownikami Internetu, przestudiuj przewodnik po content marketingu. Ta duża dawka informacji pomoże Ci lepiej zrozumieć mechanizmy, które determinują zyski ze sprzedaży usług i produktów.
Marka spójna na wielu płaszczyznach
Profesjonalna marka musi postawić na motyw kolorystyczny oraz logo, które będzie kojarzyło z tym, czym zajmuje się firma. Kolory te powinny przewijać się nie tylko na stronie www, ale również w grafikach w mediach społecznościowych, broszurach, newsletterze, materiałach wideo, a nawet siedzibie firmy i strojach pracowników. Ta konsekwencja sprawi, że firma bardziej zapadnie konsumentom w pamięć i pozwoli zbudować silną markę.
Zbieraj opinie klientów
Konsumenci najchętniej korzystają z produktów i usług z polecenia. Korzystaj z systemu opinii i zachęcaj swoich klientów do dzielenia się wrażeniami z przebiegu transakcji, poziomu obsługi i jakości oferowanych towarów i usług. Zrób wszystko, aby Twój klient był zadowolony, a zdobędziesz jego uznanie i lojalność.
Zawsze dotrzymuj składanych obietnic
Ta zasada jest mile widziana w codziennym życiu, ale jako przedsiębiorca musisz szczególnie zwracać na nią uwagę. Obietnice bez pokrycia boleśnie odbiją się na wizerunku firmy i mogą zniweczyć całą dotychczasową pracę nad jego budowaniem. Wystarczy klika nieprzychylnych opinii, a zaufanie do marki może drastycznie spaść.
Reaguj na komentarze
Żadna opinia nie może zostać bez odpowiedzi, bez względu na to czy jest pozytywna, czy negatywna. Publiczna konwersacja z klientami sprawi, że Twoja marka będzie bardziej uczłowieczona. Pomoże załagodzić złe wrażenie, jeśli zdarzy się nam jakaś wpadka. Mylić się jest rzeczą ludzką, dlatego przeprosiny i zadośćuczynienie na przykład formie rabatu powinny załatwić sprawę.
Zadbaj o dobry kontakt
Zakładka „kontakt” na stronie internetowej powinna być łatwa do znalezienia. Numer telefonu i adres mailowy to rzecz oczywista. Coraz częściej na witrynach firmowych można spotkać się z czatem. Możliwość porozmawiania z pracownikami firmy pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości i może przyśpieszyć transakcję. Ważne jest, aby klienci dostawali odpowiedź na swoje pytania szybko oraz aby nie mieli problemu z dodzwonieniem się do firmy. Jeśli masz fanpage na Facebooku i korzystasz z Messengera ustaw bota, który odpowie na najczęściej zadawane pytania.