Konferencje
Mobile Trends

Google będzie walczyć z pełnoekranowymi reklamami na smartfonach

Dwa lata temu Google zaczęło oficjalnie wspierać strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych, a od roku zapewnia im lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce. Firma wydała dziś kolejne wiążące się z tym tematem oświadczenie. Dotyczy ono wprowadzenia drobnych zmian w wyświetlaniu wyników wyszukiwania oraz walki z agresywnymi, pełnoekranowymi reklamami wyświetlanymi na smartfonach i tabletach. 

Google rezygnuje z oznaczania stron jako „przyjazne dla urządzeń mobilnych”

Wsparcie Google dla stron, które komfortowo przeglądać można na małym, dotykowym ekranie rozpoczęło się od oznaczania ich w wynikach wyszukiwania jako „przyjaznych dla urządzeń mobilnych”. Od tego momentu minęło już 2 lata, a aktualnie 85% wyszukiwanych stron internetowych spełnia już kryteria „przyjazności”. Chodzi w nich między innymi o to, by obrazki na stronie internetowej same dostosowywały się rozmiarem do wielkości ekranu urządzenia, tekst był czytelny bez konieczności zbliżania czy oddalania, a nawigowanie po stronie było możliwe również za pośrednictwem dotykowego ekranu.
Google wciąż ma zamiar wspierać w rankingach tego typu witryny, jednak ze względu na to, że stanowią już one większość, firma zdecydowała się wprowadzić kosmetyczne zmiany i usunąć z wyników wyszukiwania etykietki mówiące o „mobilności” danej strony internetowej. Dzięki temu wyniki wyszukiwania mają stać się bardziej przejrzyste i czytelne.

Natrętne reklamy pełnoekranowe nie będą tolerowane

Mountain View nie pozostaje także bierne wobec zalewających mobilne ekrany reklam internetowych. W końcu wszelkie starania Google, by uprościć mobilnym użytkownikom korzystanie z Internetu spełzają na niczym kiedy co chwilę trafiają oni na natrętne pełnoekranowe reklamy i pop-upy. Dlatego od 10 stycznia 2017 roku Google zacznie gorzej pozycjonować strony, na których agresywne reklamy mobilne nie pozwalają komfortowo korzystać z zawartości (np. zasłaniają tekst czy obrazki). Firma poinformowała także jakich błędów powinni unikać twórcy strony, by nie stracić punktów w rankingu wyszukiwania:

  • Wyświetlanie pop-up’ów od razu po przejściu na stronę z wyników wyszukiwania, albo kiedy użytkownik przegląda już stronę.
  • Wyświetlanie osobnej strony z reklamą, którą użytkownik musi pominąć by dostać się do docelowej zawartości witryny.
  • Wykorzystywanie szaty graficznej, w której elementy reklamy mieszają się z zawartością strony tak, że czasem ciężko jest odróżnić jedno od drugiego

Strona internetowa
Naturalnie właściciele witryn internetowych wciąż będą mogli (w sposób odpowiedzialny – zaznacza Google) zamieszczać na nich pełnoekranowe komunikaty, które przykładowo będą zobligowane prawnie, tak jak informacja o wykorzystaniu plików cookies albo weryfikacja wieku. Dozwolone będą także ekrany logowania czy rejestracji, które pozwolą na dostęp do płatnej zawartości strony, a także bannery zajmujące rozsądną powierzchnię ekranu (np. takie jak w Chrome czy Safari, zachęcające do zainstalowania jakiejś aplikacji).
Komunikaty i bannery
 
Warto pamiętać o tym, że obecność pełnoekranowych reklam na stronie pozostanie tylko jednym z setek czynników, które Google bierze pod uwagę przy pozycjonowaniu stron. Witryny z naprawdę wartościową treścią nie będą musiały więc koniecznie rezygnować z pełnoekranowych reklam na urządzeniach mobilnych. Pod podanym przez Google adresem każdy może sprawdzić czy jego witryna spełnia kryteria przyjazności.
Źródło:
www.webmasters.googleblog.com
Zdjęcie:
www.developers.google.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także