Konferencje
Mobile Trends

Google wprowadzi grywalne reklamy do swojej mobilnej sieci reklamowej

W trakcie odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference, Google zaprezentowało nowe narzędzia dla twórców gier przeznaczonych na system Android. Nowe rozwiązania pozwolą między innymi wprowadzić grywalne reklamy na urządzenia mobilne. Mają służyć także promocji androidowych tytułów oraz poszerzyć możliwości analityczne związane z grami mobilnymi.

Demo w formie reklamy

Dzięki grywalnym materiałom promocyjnym, użytkownik zyska możliwość przetestowania uproszczonej wersji gry, jeszcze przed jej pobraniem. Tego typu interaktywna forma promocji powinna angażować o wiele bardziej niż filmiki reklamowe wyświetlane często w aplikacjach. Problemem dzisiejszych gier mobilnych pozostaje przecież niska otwieralność po ich pobraniu. Grywalne reklamy mogłyby poprawić tą statystykę, od razu wciągając konsumenta w rozgrywkę, a tym samym zachęcając do ponownego otwarcia aplikacji już po jej zainstalowaniu.

Rośnie entuzjazm związany z grywalnymi reklamami

Nie pierwszy raz grywalne reklamy trafiają na urządzenia mobilne. Przed Google, tematem interesowały się już firmy takie jak zajmujące się streamingiem aplikacji mNectar czy agencja reklamy mobilnej CrossInstall.
Grywalne reklamy staną się jednym z elementów AdWords, a konkretnie Google Universal App Campaigns. Tym samym zaczną trafiać do wszystkich obsługiwanych przez Google platform takich jak Sieć reklamowa Google (do której należy ponad milion aplikacji), serwis Youtube, wyszukiwarka Google, sklep Google Play czy AdMob.
Nowy format reklamowy pojawi się już w ciągu najbliższych miesięcy. Tymczasem rozszerzony zostanie znany już z wielu gier system nagradzania użytkowników wirtualnymi bonusami za oglądniecie reklamy. Z platformy AdWords trafi do systemu AdMob i będzie dostępny przez Universal app Campaign.

Narzędzia analityczne powiedzą co angażuje użytkowników

Google rozszerzy także dostęp do narzędzi Firebase Analitycs (platformy analitycznej do aplikacji mobilnych) i udostępni je deweloperom języka C++ SDK oraz silnika Unity. Pozwoli to na śledzenie konkretnych zachowań użytkowników – czasu gry, ukończeń konkretnych poziomów itd. – a tym samym lepsze zrozumienie tego, co angażuje konsumentów.

Reklamy Google w pionie lub w poziomie

Oprócz grywalnych reklam, Google wprowadzi także kolejną istotną nowość w swojej sieci reklamowej. Będzie nią narzędzie, które umożliwi dostosowanie się reklamy wideo do orientacji w jakiej w danej chwili trzymany jest telefon. Aktualnie reklamy wideo w aplikacjach wyświetlane są w z góry ustalonej pozycji. Zdarza się więc, że mimo, że sporo androidowych gier funkcjonuje w orientacji pionowej, puszczane w nich reklamy wyświetlają się już w poziomie (lub na odwrót). Google chce ten problem rozwiązać, automatycznie tworząc dodatkową, horyzontalną wersję reklamy na podstawie najważniejszych obiektów zawartych w oryginalnej, poziomej. W trakcie pierwszych testów, współczynnik klikalności automatycznie utworzonych reklam wertykalnych okazał się o 20% wyższy niż w przypadku zwykłych reklam horyzontalnych.

 
Źródło:
techcrunch.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także