Konferencje
Mobile Trends

Gry mobilne premium zdominują branżę gamingową

Firma Newzoo we współpracy z Arm zajmuje się badaniem rynku. W swoim corocznym przeglądzie branżowym wskazały, że ponad połowa z wartego 157 miliardów USD przemysłu gier będzie pochodzić z gier mobilnych. Raport wskazuje, że gry mobilne będą coraz to bardziej jakościowe oraz wieloplatformowe. 

Czas transformacji w branży gier komputerowych 

Newzoo od 2017 roku prowadzi badania nad grami komputerowymi. Korelacje danych ukazują, że obecny rok będzie czasem największej, kluczowej transformacji w branży gier komputerowych w ciągu następnych pięciu lat. W 2020 roku blisko połowa wszystkich przychodów z gier, pochodziła z urządzeń mobilnych. W 2021 roku Newzoo spodziewa się, że liczba ta wzrośnie z 48% do 52%, tym samym generując 90,7 miliarda USD przychodu. Pracownicy firmy wskazują, że współczesny użytkownik oczekuje od gier na smartfony takich samych doświadczeń, które uzyskuje na urządzeniach PC oraz konsolach. Rosnący popyt na gry mobilne spowodował, że są one coraz to wyższej jakości. Z uwagi na fakt, że producenci smartfonów oferują coraz to wydajniejszy sprzęt, tym samym dają przestrzeń developerom z branży gier mobilnych. Prognoza Newzoo jest obecnie zgodna z głównymi trendami w branży gier, w szczególności z dążeniem do wprowadzenia tradycyjnych, wysokobudżetowych gier na urządzenia mobilne. 

Wysokobudżetowe inwestycje 

Twórca gier mobilnych – Electronic Arts, testuje obecnie wersję beta Battle Royale Apex Legends, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy firma wydała łącznie 3,5 miliarda USD na usługi deweloperów mobilnych z Glu Mobile i Playdemic. Natomiast efektem współpracy TiMi Studios z Tencent była gra Call of Duty Mobile Activision Blizzard a także inne mobilne gry Tencent (producent gier), takie jak Honor of Kings. Gry te stały się wzorem dla innych twórców gier komputerowych i mobilnych. Riot Games kilka tygodni temu w informacjach prasowych poinformował, że przed wydaniem wersji na konsolę gry Valorant, zamierza wprowadzić ją na urządzenia mobilne. 

Dlaczego twórcy gier komputerowych skupiają się na mobile? 

Istnieje kilka powodów, dla których wydawcy gier skupiają się na urządzeniach mobilnych. Wszystkie z nich mają związek z ogromnym potencjałem (również finansowym), jaki niosą za sobą te urządzenia. Raport Newzoo wskazuje, że 94% fanów gier na całym świecie gra na urządzeniach mobilnych, w porównaniu do około jednej trzeciej użytkowników, którzy korzystają z konsol i mniej niż połowy, która korzysta z PC. Dodatkowo rynek mobilny jest również najszybciej rozwijającym się kanałem dystrybucji od 2018 roku, bowiem świadczy o tym przychód, który na przestrzeni trzech lat wzrósł z 63 miliardów USD do 91 miliardów USD. Innym ważnym czynnikiem jest apetyt konsumentów na to, co Newzoo nazywa grami „high-fidelity”, czyli gry mobile o wysokiej jakości, które zapewniają doświadczenia z najnowocześniejszą grafiką, ale także fakt, że gry mobile są w stanie wygenerować więcej zysków niż inne produkty w tej branży. W Chinach tego typu produkty cyfrowe stanowią obecnie 70% dochodów z gier dostępnych na iOS. W Ameryce Północnej liczba ta wynosi zaledwie 33%, choć eksperci w ostatnim czasie zauważają tendencję wzrostową. Newzoo w raporcie z 2016 roku wskazywało, że zaledwie 6% najbardziej dochodowych gier mobilnych na iOS cechuje się wysoką jakością. W Europie dynamika jest niemal identyczna jak w Ameryce Północnej. Można wskazać, że oba rynki cechują się dużym potencjałem względem dopracowanych, wysokich jakości gier mobilnych. 

Prognoza trendów w grach mobilnych 

Newzoo wskazuje, że rozwój gier w chmurze i łączności 5G pomoże również w rozwoju gier mobilnych w ciągu najbliższych kilku lat. Raport szacuje, że przychody z platform do gier w chmurze, w tym przychody z subskrypcji i zakupów w grach, wzrosną z około 1,5 miliarda USD w tym roku, do 5,1 miliarda USD w 2023 roku. Badacze zwracają uwagę, że liczba smartfonów obsługujących sieć 5G wzrośnie z około 18% w tym roku, do 43% w 2023 roku, tym samym zapewniając płynniejszą i wydajniejszą rozrywkę w chmurze. 

Raport wskazuje, że współczesny odbiorca poszukuje gier, które będą dostępne w urządzeniach mobilnych. Pionierami w tej branży niewątpliwie pozostają Chiny, jednakże kraje zachodnie będą odgrywały coraz to większą rolę w rozwoju i napędzaniu branży gier mobilnych.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także