Grupa pasjonatów nowych technologii z serwisu websitebuilder.org, przygotowała infografikę prezentującą mniej znane fakty na temat marketingu mobilnego. Konkretnie owych ciekawostek jest aż 104, a dotyczą one zarówno historii rozwoju branży jak i mnóstwa innych, związanych z nią statystyk. Przyjrzyjmy się pokrótce najciekawszym z nich.
Informacje podane na infografice pochodzą z różnych okresów i badań, pozostają jednak aktualnym źródłem wiedzy na temat mobilnego marketingu.
Zaczęło się od SMS-ów
Pierwsza reklama mobilna została udostępniona poprzez SMS w 2000 roku. Wkrótce po tym, forma wiadomości tekstowej stała się jednym z ważniejszych kanałów marketingowych (w 2005 roku kampanie SMS-we przeprowadziły marki takie jak Nike czy Pontiac). Kolejnym wyróżnionym na infografice etapem, było pojawienie się kodów QR (quick response) w 2010 roku, a dwa lata później, uruchomienie reklam w aplikacji mobilnej Facebooka, które obecnie stanowią 79% działalności biznesowej serwisu. Na same reklamy mobilne, marki medialne przeznaczyły 51% swoich wydatków reklamowych w 2016 roku. Z kolei 59,5% przychodów Google z globalnej sieci reklamowej, pochodziło właśnie z reklam na mobilnych stronach internetowych. Szacuje się, że w 2018 roku, reklamy mobilne będą stanowić 58% internetowego przemysłu reklamowego.
Dwie z trzech minut w mediach cyfrowych, spędzamy na urządzeniach mobilnych
Jeśli chodzi o czas spędzany na urządzeniach mobilnych (w porównaniu z desktopami), wg. infografiki, najwięcej poświęcamy go na korzystanie z map, zdjęć, granie i social networking. Najmniej na portale internetowe, biznes i finanse, informacje rozrywkowe (choć i tak komputery przegrywają z mobile w pozostałych kategoriach). Mobile zapewnia także wyższą cyfrową atencję i pokonuje desktopy pod względem wykorzystania internetu. To również na urządzeniach mobilnych spędzamy 2 na trzy minuty poświęcone mediom cyfrowym.
Wyszukujemy mobilnie nawet mając w pobliżu PC-ta
Aż 77% respondentów jednego z badań, wyszukiwało mobilnie, nawet jeśli miało dostęp do desktopa. Większość wyszukiwań mobilnych następowało pomiędzy godziną 18:00 i północą. Prawie 60% wyszukiwań pochodziło z urządzeń mobilnych, a 30% z nich było wyszukiwaniami lokalnymi (użytkownicy szukają np. sklepów w pobliżu). Ponad połowa kliknięć w sponsorowane wyniki wyszukiwań, pochodzi z urządzeń mobilnych.
Adopcja mobilnych stron internetowych największa w branży restauracyjnej
Postępuje także adopcja mobilnych stron internetowych, przede wszystkim jeśli chodzi o branże restauracyjną, przemysł turystyczny i hotelarski, media i rozrywkę, a także transport oraz handel detaliczny. Aż 51% podróżujących biznesowo, korzysta z urządzeń mobilnych w celu zdobycia informacji na temat podróży.
Aplikacje lubiane bardziej niż mobilne strony internetowe
Według informacji z 2015 roku, znacznie częściej odwiedzamy aplikacje niż strony internetowe. Spędzamy w nich również więcej czasu (średnio 3 minut i 15 sekund). Być może również dzięki temu, aplikacje wykazują wyższy współczynnik klikalności. W apkach wyszukujemy także prawie 3 razy tyle produktów co na stronach internetowych (wg. Criteo), a 85% użytkowników czuje się bardziej komfortowo korzystając z aplikacji niż witryny mobilnej. Dlatego tak ważne jest, by mobilna strona internetowa ładowała się jak najszybciej, 1 sekundowe opóźnienie może skutkować konwersją niższą o nawet 7% (a 18% użytkowników porzuci stronę jeśli będzie ładowała się dłużej niż 5 sekund).
Mobile sprzedaje lepiej niż desktop?
Czterech na pięciu konsumentów wykorzystuje smarfony do zakupów, a 25% sprzedawców zauważyło 50-procentowy wzrost sprzedaży z mobile (handel mobilny B2C w USA wycenia się na 83,93 miliardy dolarów). Wartość zamówień w aplikacjach przewyższa zamówienia składane przez komputer (100$ do 127$), a według jednego z badań, 37% konsumentów było bardziej skłonne zrobić zakupy jeśli strona byłaby zoptymalizowana pod urządzenia mobilne.
Handel mobilny podwoi swoje udziały w eCommerce w 2017 roku
Ogólnie, handel mobilny stanowił 34% zeszłorocznych transakcji eCommerce na całym świecie, a według udział ten wzrośnie o 31% w roku bieżącym. Dane Google pokazują także, że 82% użytkowników smartfonów wraca do swoich urządzeń by podjąć decyzję zakupową. Natomiast, wg. informacji Google z 2013 roku, 93% osób robiących rozeznanie na temat produktu przez urządzenia mobilne, dokonało później zakupu (najczęściej w sklepie stacjonarnym), a 70% wyszukiwań kończy się podjęciem akcji (niekoniecznie zakupów) w ciągu jednej godziny.
Mężczyźni kupują mobilnie nieco częściej niż kobiety
Średnio to mężczyźni są bardziej skłonni do zakupów przez smartfona (45%) niż kobiety (34%), częściej pozyskują także kupony promocyjne (35% do 27%). Z kolei kobiety minimalnie rzadziej czytają tekstowe reklamy mobilne (częściej je ignorują).
Kupony promocyjne mile widziane przez użytkowników
44% użytkowników chciałoby widzieć kupony, zniżki i inne oferty specjalne w swoich mobilnych „portfelach”. A aż 84% nastolatków chętniej skorzystałoby z płatności mobilnych, jeśli wszystkie związane z nimi zniżki i nagrody były stosowane automatycznie. Przyjaźnie do kuponów jako formy mobilnej reklamy, odnosi się 72% mam. Konsumenci, w większości lubią także programy lojalnościowe, a 63% uważa, że kupony to jedna z najlepszych form marketingu mobilnego (sprawdzają się one lepiej niż kupony tradycyjne). Być może dlatego 19% marketerów zamierza pozyskiwać klientów przez programy lojalnościowe w 2017 roku.
Prawie 70% e-maili otwierane jest na urządzeniach mobilnych
E-mail to wciąż popularny kanał marketingowy. Wiadomości elektroniczne, w 69% przypadków, otwierane są właśnie na urządzeniach mobilnych. Tyle samo użytkowników dokonało zakupów przez urządzenie mobilne, na co wpłynął otrzymany przez nich e-mail firmowy. Marketerzy korzystają zwykle z podstaw optymalizacji maili pod urządzenia mobilne (32%). Tych korzystających z zaawansowanych strategii (21%), jest jednak więcej niż tych nie stosujących ich wcale (17%).
Wszystkie informacje, wraz z podanymi źródłami, znajdziecie na poniżej infografice:
Źródło:
websitebuilder.org