Konferencje
Mobile Trends

InstaNovels: Sięgnij po klasykę literatury na Instagramie Nowojorskiej Biblioteki Publicznej

Pod kątem statystyk czytelnictwa mieszkańcy Stanów Zjednoczonych wypadają lepiej niż np. obywatele Polski (kolejno 76% i 38% procent ukończyło w 2017 roku choć jedną książkę). Mimo tego naprawdę dobrego wyniku, Nowojorska Biblioteka Publiczna stara się dotrzeć do nowych czytelników. W tym celu posłużyła się swoim instagramowym kontem, na którym zaczęła publikować… klasykę literatury.

Instagramowe Stories opowiedzą klasyczne historie

Na profilu nowojorskiej biblioteki na Instagramie (www.instagram.com/nypl) pojawiły się tzw. InstaNovels, czyli książki wyświetlane w postaci Stories. Kolejne strony powieści działają jak karty, przewijane w lewo lub w prawo za pomocą tapnięć w odpowiednią krawędź ekranu. By zatrzymać automatyczne przewijanie się kart, wystarczy tylko przytrzymać palec na czytanej stronie (najwygodniej w przeznaczonym do tego prawym dolnym rogu ekranu). Całą treść książki dostosowano do czytania na ekranie smartfona – zarówno kremowe tło, przyjazną oczom czcionkę jak i porozdzielane odstępami akapity.

      

Na cyfrową półkę nowojorskiej biblioteki trafią Alicja w krainie czarów, Żółta tapeta i Przemiana

W obecnej chwili na Instagramowym Stories Biblioteki Publicznej w Nowym Jorku można przeczytać podzieloną na dwie części Alicję w krainie czarów Lewisa Carolla (jest dostępna w domenie publicznej w ramach Projektu Gutenberg). Książka opatrzona została otwierającymi kolejne rozdziały animacjami i obrazkami stworzonymi przez Magoza, ilustratora pracującego dla pism takich jak The New York Times czy The Wall Street Journal.
Później na Instagramową półkę biblioteki trafią jeszcze kolejne książki – Żółta tapeta autorstwa Charlotte Perkins Gilman i Przemiana Franza Kafki. Wszystkie tytuły będą dostępne jako półtrwałe Stories na profilu The New York Public Library.

   

 

Kreatywna promocja bibliotecznej marki i czytelnictwa

InstaNovels to z pewnością bardzo kreatywna i udana akcja promocyjna, dzięki której być może uda się zmotywować więcej osób do odwiedzin nowojorskiej biblioteki. Jej władze mają nadzieję, że Instagramowa kampania zwiększy też wykorzystanie e-booków oferowanych przez bibliotekę m.in. za pośrednictwem aplikacji SimplyE.
Już teraz Biblioteka odnotowuje więcej odwiedzin na samym Instagramie (tylko między 21 a 23 sierpnia liczba „followersów” zwiększyła się o około 14 tysięcy użytkowników). Współautorem pomysłu na wykorzystanie instagramowych Stories do promocji książek jest nowojorska agencja kreatywna Mother in New York.
Źródło:
www.nypl.org
 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także