Szkolenia, pitche, onboardingi, przetargi, biznesowe sprawozdania. Co je łączy? Konieczność ciekawego, atrakcyjnego i przede wszystkim czytelnego przekazania najważniejszych informacji. Nasi odbiorcy nie mogą być znudzeni ani przeładowani emocjami, a każdy element naszej prezentacji powinien być odpowiednio wyważony.
Tylko jak taki niesamowity efekt osiągnąć zwykłą prezentacją w PowerPoint? Czy w ogóle jest on w zasięgu przeciętnego użytkownika tego programu? Otóż niekonieczne, ale i na to można znaleźć rozwiązanie. Sensownym wyjściem jest bowiem zainwestowanie w usługi specjalisty — profesjonalna prezentacja multimedialna spod jego ręki będzie dokładnie tym, czego wymagać będzie nasz komunikat. Dobre dostarczenie wieści to dobry fundament do sprzedania całego pomysłu, dlatego nie powinno się pomijać efektywnej i efektownej jego prezentacji.
Przeładowanie informacjami to nie jest dobry pomysł
Pamiętajcie, że slajdy powinny obrazować to, co mówicie, a nie stawać się ściągami. Jeśli ktoś wrzuca do prezentacji blok tekstu, do tego napisany niewielką czcionką, który odczytuje przy wszystkich, to nigdy nie osiągnie sukcesu. Co się liczy, to charyzma i obrazowe przedstawienie nawet bardziej skomplikowanych faktów. Na slajdach przedstawiamy więc to, co eksplikujemy — czyli wykresy, liczby, projekty, rysunki etc. Nigdy nie sięgamy po gotowce, ani nie piszemy tam całej opowieści. W końcu jeśli nasi słuchacze mieliby ją całą czytać, to równie dobrze mogliby dostać maila.
Na jaki ton postawić?
Nie ma uniwersalnej recepty, na to, jak poważną narrację powinniśmy stosować. Wszystko zależy od okoliczności i jak to w życiu bywa, od tego, jak dobrze wyczujemy towarzystwo. Jeśli trafimy w samo sedno, sprawa będzie o wiele prostsza — jeśli się pomylimy, to nie zostaniemy odebrani zbyt przychylnie. Brzmi to strasznie, ale nie możemy przesadzić w żadną ze stron — nie możemy być zbyt sztywni na spotkaniu, gdzie oczekuje się większej swobody, ani nie możemy być zbyt wyluzowani podczas bardzo poważnego meetingu.
Specjalista to gwarantowania pomoc
Odpowiedni fachowcy nie tylko przejmują na siebie całą pracę związaną z technicznym zbudowaniem prezentacji, zaprojektowaniem jej i dostarczeniem wyniku końcowego. W oparciu o twoje wskazówki slajdy zostaną zbudowane w taki sposób, by spełniały twój cel komunikacyjny. Mają sprzedawać? Proszę. Mają rozbawić? Proszę. Mają przekazać złe wieści? Nie ma problemu.
W odpowiednich momentach twojego wystąpienia na ekranie pojawią się obrazowe animacje, wykresy, rysunki i słowa-klucze, które zainteresują słuchaczy i pozwolą ci lepiej wyrazić myśli. Bądźmy szczerzy, samodzielnie nikt nie byłby w stanie dopracować najwyższej klasy prezentacji. Dlatego też w firmach zajmujących się tego typu usługami znaleźć można całe zespoły, w których skład wchodzą graficy, copywriterzy i kreatywne umysły. Wszystkie te osoby zbierają się, by razem wypracować najlepsze efekty twojej prezentacji. Nie ma więc na co czekać, jeśli zbliża się twój wielki dzień. Jedna dobra prezentacja może odmienić twoją przyszłość.