Konferencje
Mobile Trends

Jak rozpocząć biznes e-commerce za granicą?

Chcesz uruchomić nowy biznes poza granicami kraju rejestracji swojej działalności gospodarczej? Możesz to zrobić, o ile zadbasz o kilka kwestii formalnych. Obecnie prowadzenie firmy e-commerce jest wyjątkowo proste, nawet jeśli planujesz handlować z kontrahentami z całego świata. Sprawdź krótki poradnik, jak założyć e-commerce za granicą i zacznij rozwijać swoją działalność.

Biznes e-commerce za granicą – 4 najważniejsze kroki

Zanim rozpoczniesz prowadzenie działalności gospodarczej w branży e-commerce poza granicami Polski, musisz się odpowiednio przygotować. Wystarczy, że przejdziesz przez 4 kroki jako nowy przedsiębiorca, a późniejsze działania będą o wiele łatwiejsze.

  1. Ustal formę prawną dla swojego biznesu. W przypadku e-commerce możesz ruszyć z jednoosobową działalnością gospodarczą lub założyć spółkę handlową.
  2. Wybierz formę dystrybucji i sprzedaży towarów. Najkorzystniejszą opcją są na tę chwilę platformy marketplace. Dzięki temu nie musisz inwestować środków w rozwój własnego sklepu internetowego: dostęp do bazy międzynarodowych klientów otrzymasz za niewielką prowizję serwisu sprzedażowego.
  3. Określ asortyment swojego sklepu. Wbrew pozorom ustalenie tego, co zaproponujesz swoim potencjalnym klientom, będzie mieć bezpośrednie przełożenie na zyski oraz możliwość wypracowania pokaźnych dochodów.
  4. Wypromuj swój biznes e-commerce. Nawet jeśli korzystasz z platform sprzedażowych, zawsze musisz pamiętać o promocji. Bez tego osiągnięcie sukcesu w tej branży jest praktycznie niemożliwe.

Oprócz powyższych istotne są także kwestie podatkowe, z którymi boryka się wielu nowych przedsiębiorców w e-commerce. Jeśli nie chcesz mieć żadnych wątpliwości odnośnie do poprawności rozliczanego podatku VAT od sprzedaży produktów i usług, skorzystaj ze wsparcia doświadczonego biura podatkowego. Ciekawą ofertę znajdziesz na stronie taxology.co/pl.

Jak założyć e-commerce za granicą? To proste!

Do uruchomienia sprzedaży poza granicę kraju nie musisz martwić się o konieczność rejestracji siedziby swojej firmy w innych krajach – nawet poza UE. Wystarczy, że zadbasz o odpowiednią optymalizację podatkową. Pamiętaj, aby sprawdzić, jakie firmy mogą pomóc w rozwoju e-commerce. To nie tylko platformy sprzedażowe i rozwiązania SaaS. Więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: https://taxology.co/pl/blog/jakie-firmy-moga-pomoc-w-rozwoju-e-commerce/.

Własny biznes za granicą możesz najwygodniej prowadzić z użyciem zewnętrznych platform sprzedażowych, np. Allegro, eBay, Amazon. Pamiętaj też o kilku kwestiach formalnych. Najczęstsze wymogi stawiane przedsiębiorcom w e-commerce to:

  • ustalenie numerów PKD dla sprzedaży internetowej (kod 47.91.Z),
  • odprowadzanie podatków VAT w krajach, gdzie firma prowadzi sprzedaż i jest objęta obowiązkiem podatkowym,
  • uruchomienie kasy fiskalnej – mimo działań w internecie to konieczne w przypadku handlu takimi towarami, jak np. perfumy i nośniki danych cyfrowych.

Nie czekaj i załóż swój biznes e-commerce za granicą. Korzystając z nowoczesnych metod handlu międzynarodowego, możesz w krótkim czasie osiągnąć naprawdę ogromny sukces!

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także