Chcesz uruchomić nowy biznes poza granicami kraju rejestracji swojej działalności gospodarczej? Możesz to zrobić, o ile zadbasz o kilka kwestii formalnych. Obecnie prowadzenie firmy e-commerce jest wyjątkowo proste, nawet jeśli planujesz handlować z kontrahentami z całego świata. Sprawdź krótki poradnik, jak założyć e-commerce za granicą i zacznij rozwijać swoją działalność.
Biznes e-commerce za granicą – 4 najważniejsze kroki
Zanim rozpoczniesz prowadzenie działalności gospodarczej w branży e-commerce poza granicami Polski, musisz się odpowiednio przygotować. Wystarczy, że przejdziesz przez 4 kroki jako nowy przedsiębiorca, a późniejsze działania będą o wiele łatwiejsze.
- Ustal formę prawną dla swojego biznesu. W przypadku e-commerce możesz ruszyć z jednoosobową działalnością gospodarczą lub założyć spółkę handlową.
- Wybierz formę dystrybucji i sprzedaży towarów. Najkorzystniejszą opcją są na tę chwilę platformy marketplace. Dzięki temu nie musisz inwestować środków w rozwój własnego sklepu internetowego: dostęp do bazy międzynarodowych klientów otrzymasz za niewielką prowizję serwisu sprzedażowego.
- Określ asortyment swojego sklepu. Wbrew pozorom ustalenie tego, co zaproponujesz swoim potencjalnym klientom, będzie mieć bezpośrednie przełożenie na zyski oraz możliwość wypracowania pokaźnych dochodów.
- Wypromuj swój biznes e-commerce. Nawet jeśli korzystasz z platform sprzedażowych, zawsze musisz pamiętać o promocji. Bez tego osiągnięcie sukcesu w tej branży jest praktycznie niemożliwe.
Oprócz powyższych istotne są także kwestie podatkowe, z którymi boryka się wielu nowych przedsiębiorców w e-commerce. Jeśli nie chcesz mieć żadnych wątpliwości odnośnie do poprawności rozliczanego podatku VAT od sprzedaży produktów i usług, skorzystaj ze wsparcia doświadczonego biura podatkowego. Ciekawą ofertę znajdziesz na stronie taxology.co/pl.
Jak założyć e-commerce za granicą? To proste!
Do uruchomienia sprzedaży poza granicę kraju nie musisz martwić się o konieczność rejestracji siedziby swojej firmy w innych krajach – nawet poza UE. Wystarczy, że zadbasz o odpowiednią optymalizację podatkową. Pamiętaj, aby sprawdzić, jakie firmy mogą pomóc w rozwoju e-commerce. To nie tylko platformy sprzedażowe i rozwiązania SaaS. Więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: https://taxology.co/pl/blog/jakie-firmy-moga-pomoc-w-rozwoju-e-commerce/.
Własny biznes za granicą możesz najwygodniej prowadzić z użyciem zewnętrznych platform sprzedażowych, np. Allegro, eBay, Amazon. Pamiętaj też o kilku kwestiach formalnych. Najczęstsze wymogi stawiane przedsiębiorcom w e-commerce to:
- ustalenie numerów PKD dla sprzedaży internetowej (kod 47.91.Z),
- odprowadzanie podatków VAT w krajach, gdzie firma prowadzi sprzedaż i jest objęta obowiązkiem podatkowym,
- uruchomienie kasy fiskalnej – mimo działań w internecie to konieczne w przypadku handlu takimi towarami, jak np. perfumy i nośniki danych cyfrowych.
Nie czekaj i załóż swój biznes e-commerce za granicą. Korzystając z nowoczesnych metod handlu międzynarodowego, możesz w krótkim czasie osiągnąć naprawdę ogromny sukces!