Konferencje
Mobile Trends

Jak sklepy internetowe i firmy e-commerce wykorzystują influencer marketing do działań stymulujących sprzedaż?

Czy wiesz jak sklepy internetowe i firmy e-commerce realizują przez platformę www.ReachABlogger.pl projekty influencerskie? Przeczytaj krótki poradnik jak wykorzystać wszystkie atuty influencer marketingu.

Dla e-commerce ważne są następujące cele, które można realizować z Influencerami:

  1. Stymulacja sprzedaży.
  2. SEO.
  3. Opinie o produktach lub usługach w Google.

Umiejętnie realizowany Influencer marketing może realizować te cele jednocześnie.

Aby realizować te cele, sklepy internetowe kupują przez Reach a Blogger publikacje reklamowe u Influencerów pamiętając o tym żeby:

  1. Przekazać każdemu z Influencerów odrębny kod zniżkowy, który zostanie udostępniony fanom danego Influencera. Dzięki temu kodowi później będzie można sprawdzić na ile efektywny w stymulowaniu sprzedaży jest dany Influencer.
  2. Uzgodnić pozostawienie linków pozycjonujących w publikacjach na odpowiednio  długi czas. Oczywiście należy odpowiednio dobrać frazy i linki.
  3. Zadbać o komunikację pod kątem pozycjonowania wpisów Influencerów  jako opinii, które znajdą klienci w Google o Twoim e-commerce, kiedy w przyszłości będą sprawdzać czy warto zrobić zakupy.

Warto również posługiwać się linkami UTM do bardziej precyzyjnego mierzenia trafficu i sprzedaży. Ale przy zastosowaniu indywidualnych kodów rabatowych nie jest to konieczne.

Punkt 1 to głównie działania doraźne, punkty 2 i 3, to działania długodystansowe. Warto o tym pamiętać przy szacowaniu efektywności działań. W przypadku celu 1 najlepiej sprawdzą się kanały Influencerów: Instagram, YouTube, TikTok i web. W przypadku celów 2 i 3 najlepiej sprawdzą się blogi webowe oraz YouTube.

Mamy nadzieję, że te informacje będą przydatne w Twoich działaniach e-commerce z Influencerami za pośrednictwem Reach a Blogger.

Jeśli nie masz zasobów i wiedzy do prowadzenia tego rodzaju projektów to, Zespół Reach a Blogger zrealizuje takie projekty dla Ciebie za dodatkową opłatą accouncką.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także