Konferencje
Mobile Trends

Jak być „mobile friendly”, czyli podstawy Mobile SEO z SeoStation

Miliardy użytkowników internetu to użytkownicy głównie smartfonów. Zapewne słyszałeś już, że każda witryna internetowa powinna być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Ze swojej strony dodamy, że jest to trywializm, gdyż nie powinna, a zoptymalizowana być musi – dzisiaj jest to jej obowiązkiem wręcz!

Dlaczego zoptymalizować witrynę pod kątem mobile?

Po pierwsze – UX, czyli doświadczenie użytkownika. To ono doprowadza do konwersji, która może być szeroko rozumiana, od sprzedaży po przeczytanie artykułu czy zapis do newslettera. Można mieć najpiękniejszą stronę internetową. Będzie ona jednak mało pożyteczna i przydatna, jeśli nie będzie responsywna na telefonie czy tablecie, skoro większość z jej oglądających będzie pochodziła właśnie z tego źródła. Jeśli użytkownikowi nie będzie się wygodnie korzystało z naszej strony to bez większego zastanowienia ją opuści, co może trwać ułamki sekund, a dla biznesu może to przynieść katastrofalne straty.

Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych pod jeszcze innym aspektem. Strony „mobile friendly” są lepiej indeksowane przez boty, które mogą dać wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, już w momencie, gdy te będą spełniać tylko ten jeden parametr. Oczywiście, nie wspominając o innych bardziej złożonych kwestiach pozycjonerskich, to chociażby z tego względu jest to z pewnością kolejny czynnik przeważający na korzyść mobile seo. 

W ubiegłym roku użytkownicy pochodzący z kanału mobile stanowili niespełna 75 proc. globalnego ruchu, co z pewnością będzie wzrastać w dobie rozkwitu transformacji cyfrowej. Fakt ten przyczynia się do faworyzowania przez algorytmy stron z przyjaznym indeksem dla mobile, a jako specjaliści obserwujemy, że większość stron w wyszukiwarkach już taką mobilną transformację ma za sobą tłumaczy Łukasz Suchy, senior SEO Specialist w DevaGroup.

Brak optymalizacji powoduje zatem szereg negatywnych konsekwencji, od braku klientów i ich niezadowolenia po wzmocnioną konkurencję, która istnieje w zaciekłej formie nawet między zoptymalizowanymi podmiotami, zatem spycha tych niezoptymalizowanych na margines nieistnienia.

Nie ma Cię w Google, nie ma Cię w ogóle – popularne powiedzenie wśród pozycjonerów ma w sobie dużo prawdy, zwłaszcza w czasach dzisiejszych, ale brakuje tam członu mówiącego o mobilności, z której korzysta się dzisiaj częściej lub równie często jak z komputerów stacjonarnych czy laptopów, które coraz częściej służą nam tylko do pracy lub grania w bardziej zaawansowane gry. Bez mobile seo witryna internetowa stanie się mało widoczna i atrakcyjna dla przeglądających, co algorytmy odpwiednio zinterpretują ogromnie obniżając zysk firmy.

Zagadnienie to jest na tyle szerokie, że dwóch specjalistów podjęło się próby opisania go. Łukasz Suchy wraz z Lexy, czyli Martą Gryszko postanowili pomóc właścicielom stron internetowych w swoim mini e-booku, którego partnerem merytorycznym jest DevaGroup.  

Podstawy „mobile SEO”, jak zbadać i zoptymalizować swoją stronę” – to zbiór najważniejszych informacji dotyczących optymalizacji stron pod kątem urządzeń mobilnych. Ten tytuł powinien utkwić w pamięci każdemu, kto chce w krótkim czasie opanować swoją witrynę w telefonie.  Poradnik jest krótki i rzeczowy.

Niestety, albo stety, nie znajdziemy tu długich opisów i lejącej się wody. Autorzy działają zgodnie z przekonaniem, że pozyskiwanie informacji i powinno być proste, szybkie i efektywne. Co więcej, wyszli oni z przekonania, że wiedza ta powinna być w dzisiejszych czasach dostępna dla każdego, zatem dzieło jest bezpłatne.

Absolutnie za darmo możemy uratować się przed nieistnieniem w sieci. 

“Podstawy „mobile SEO”, jak zbadać i zoptymalizować swoją stronę” – warto?

Naszym zdaniem warto, w szczególności ze względu na pięć następujących czynników:

  • Po pierwsze, poradnik zawiera kompleksową listę narzędzi, z pomocą których możemy sprawdzić, czy i jak bardzo „mobile friendly” jesteśmy. 
  • Wszyscy mówią, żeby uczyć się na własnych błędach, ale możemy ominąć ten proces ucząc się na cudzych. Ten minibook nam to umożliwia poprzez studium przypadków najczęstszych błędów popełnianych przez pozycjonerów i właścicieli. 
  • Po trzecie, w poradniku zapoznamy się także z najczęstszymi problemami technicznymi oraz jak im efektywnie zaradzić.  
  • Z audiobooka dowiemy się także czym jest CWV i co określa ten współczynnik rankingowy. Po czwarte, w poradniku poznamy problemy, z jakimi można się spotkać, przy projektowaniu stron mobilnych. 
  • Po piąte, DevaGroup, która patronuje temu cyfrowemu poradnikowi w formie mini e-booka posiada jednych z najlepszych specjalistów w Polsce pod kątem projektowania i zarządzania SEO, co świadczy o nie “bylejakości” treści prezentowanej w kursie, a seostation.pl stanowi jedno z bardziej cenionych narzędzi w branży.

Gorąco zachęcamy do zerknięcia na stronę SeoStation.pl, na której e-book dostępny jest w całości.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także