Pop-upy to specjalne okienka wyświetlane użytkownikom wchodzącym na konkretną stronę internetową, zwykle zawierające istotne powiadomienia lub zachęcające do podjęcia pożądanego działania. Dzięki pop-upom, osoba wchodząca na Twoją stronę www nie przegapi informacji, które chcesz jej przekazać. Przykład? Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu internetowego i zamierzasz powiadomić konsumentów o sezonowej wyprzedaży. W tym przypadku przekonujący pop-up może okazać się jednym z najlepszych sposobów na przekonanie potencjalnych klientów, że warto skorzystać z obniżki cen.
Pop-upy mogą stanowić świetne narzędzie w generowaniu leadów, czyli pozyskiwaniu danych kontaktowych użytkowników. Jeżeli chcesz tworzyć konwertujące okienka, musisz pamiętać o unikaniu kilku podstawowych błędów.
Zmasowany atak na użytkownika. Kilka pop-upów na jednej stronie internetowej, zwłaszcza w jej wersji mobilnej, to ryzyko zniechęcenia użytkownika, który niepotrzebnie może poczuć się atakowany. Wniosek? Umiar przede wszystkim! Rozsądnie dobieraj informacje, które umieszczasz na wyskakujących okienkach i staraj się przekazywać w ten sposób jedynie starannie wyselekcjonowane komunikaty.
Brak przekonującego CTA. Przycisk CTA (call to action) ma zachęcić potencjalnego klienta do wykonania określonej czynności, dlatego musi wyróżniać się na tle okienka, na przykład, innym kolorem i wielkością. Konsument powinien móc podjąć wymagane działanie intuicyjnie, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, jak to zrobić. Dokładnie przemyśl również treść CTA – postaraj się sugestywnie przekazać użytkownikowi co zyska decydując się na wciśnięcie przycisku.
Spróbujmy to wyjaśnić na konkretnym przykładzie: przyjmijmy, że pop-up ma zachęcić osoby odwiedzające Twoją stronę internetową do zapisu na newsletter. Konstruując treść przycisku CTA możesz wskazać, co otrzymają w zmian. Jeżeli będzie to, na przykład, darmowy e-book, zamiast suchego „zapisz się”, możesz użyć sformułowania „zapisz się i zgarnij darmowy e-book”. E-book będzie lead magnetem, czyli darmowym dodatkiem oferowanym w zamian za zostawienie danych kontaktowych.
Chaotyczna treść. Bardzo możliwe, że użytkownik, który wchodzi na Twoją stronę internetową poświęci wyskakującemu pop-upowi tylko kilka sekund swojej uwagi, pobieżnie przeglądając jego treść, dlatego kluczowe znaczenie ma jej odpowiednie zaplanowanie. Po pierwsze: zwróć uwagę na wyeksponowanie najważniejszych informacji: co, jak, gdzie, po co? Po drugie: operuj językiem korzyści i unikaj długich, przeładowanych informacjami tekstów, które mogą znudzić użytkownika.
Złe umiejscowienie. Dobrze przemyśl moment, w którym okienko pop-up wyskoczy na Twojej stronie www. Nieodpowiednie umiejscowienie może być nie tylko zniechęcające dla odwiedzającego, ale również zmniejszy szansę na to, że dana osoba podejmie działanie, którego oczekujesz. Przykład? Jeżeli w Twoim sklepie pojawił się nowy, atrakcyjny produkt, umieszczenie pop-upu z informacją o nowościach dopiero na etapie opuszczania sklepu mija się z celem. W takim przypadku, pop-up powinien pojawić się na początku ścieżki zakupowej, czyli w momencie, w którym użytkownik odwiedza Twoją stronę.
Reasumując: pop-upy to skuteczne narzędzia komunikacji z konsumentami, dlatego obecnie są często wykorzystywane, jako elementy stron www, ale kluczem do sukcesu jest ich umiejętne zastosowanie.