Obecnie działania ukierunkowane na media społecznościowe w znacznym stopniu decydują o firmowym „być albo nie być”. To właśnie w sieci odbywa się wymiana istotnych informacji, stając się źródłem cennej wiedzy i opinii dla użytkowników, którzy chcą przybliżyć sobie ofertę danej firmy. Niestety, w wyniku nieprzemyślanych działań lub popełnianych nieświadomie błędów można nieodwracalnie pomniejszych grono swoich potencjalnych klientów. Czego unikać prowadząc firmowy fanpage?
Nieregularność
Wstawianie kilku postów dziennie, po których następuje kilka tygodni absolutnej ciszy, nie wróży odniesienia profilowego sukcesu. Jedną z najistotniejszych kwestii prowadzenia firmowego fanpage’a jest konsekwentne umieszczanie postów w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu użytkownicy społeczności otrzymują bieżące informacje z życia firmy. Zaniedbanie kanału może skutkować utratą odbiorców, którzy w dzisiejszych czasach nie wydają się być przywiązani do konkretnej marki i szybko znajdują jej odpowiednik.
Powielanie materiału na wielu kanałach
Wiele firm postanawia zaoszczędzić czas i firmowy budżet, publikując te same treści w różnych mediach społecznościowych. Ten drobny z pozoru błąd może kosztować firmę utratę docelowych odbiorców. Warto wiedzieć, że każdy serwis ma swoje przeznaczenie, co z góry zakłada publikację odmiennych treści. Facebook to świetne miejsce do komunikowania się z użytkownikami, na Instagramie zaś dominują zdjęcia w towarzystwie zwięzłych opisów. Z kolei LinkedIn to platforma, której specjalizacją są kontakty zawodowo-biznesowe.
Działanie bez planu
Brak konkretnego zarysu działania może skutkować dodawaniem monotonnych postów, którymi trudno będzie przyciągnąć uwagę użytkowników. Skuteczne działania w mediach społecznościowych to takie, które angażują społeczność, sprawiając, że użytkownicy pozostają na firmowym profilu nieco dłużej niż kilka sekund, i chętnie do niego wracają w poszukiwaniu nowych porcji informacji. Solidnie przygotowana strategia marketingowa otworzy drzwi do klientów docelowych, wskazując konkretny kierunek komunikacji.
Zła perspektywa
Wiele firm popełnia zasadniczy błąd i nie dopasowuje swoich treści do potrzeb konsumenta. Tymczasem kluczem do zdobycia kolejnych klientów jest publikacja treści odpowiadających ich oczekiwaniom. Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ firmy w większości nastawiają się na zachwalanie swoich usług czy produktów. Określenie grupy docelowej i skupienie na przygotowaniu odpowiednich treści z pewnością pozytywnie wpłynie nie tylko na sprzedaż, lecz również na ogólny wizerunek firmy.
Brak poprawnej polszczyzny
Prosty przekaz z nutą humoru potrafi zwrócić uwagę odbiorców i przekonać ich do zapoznania się z firmową ofertą. Jeśli natomiast w treści pojawią się błędy ortograficzne a użytkownicy dostrzegą brak znajomości stosowania znaków interpunkcyjnych, szybko porzucą myśl o ewentualnej współpracy, uznając firmę za niestaranną w kontakcie z klientami.
Partnerem materiału jest Clue PR – Agencja PR.