Snapchat zmienił nazwę i idąc w ślad Facebooka przekształca się w firmę tworzącą nie tylko oprogramowanie, ale również nowoczesne urządzenia. Pierwszym produktem nowego Snap Inc. będą okulary z wbudowaną kamerą szerokokątną, bezprzewodowo synchronizujące się z aplikacją Snapchata w smartfonie.
Okulary przeciwsłoneczne od Snap Inc. którymi nakręcisz wspomnienia z wakacji
Spectacles, jak nazwano fotograficzne okulary do Snapchata, mogą okazać się pierwszym urządzeniem ubieralnym, które odniesie komercyjny sukces. Oczywiście sprzęt tego typu nie jest niczym nowym, jednak pierwszy raz za jego produkcję zabiera się tak duża i znana firma, która już teraz dysponuje przecież ogromną rzeszą użytkowników.
https://www.youtube.com/watch?v=XqkOFLBSJR8
Przy tym Spectacles wyglądają dobrze jak na okulary z wbudowaną kamerą, a także Wi-Fi i Bluetooth, dzięki którym łączą się z urządzeniami zewnętrznymi. Z pewnością nie można powiedzieć, by kojarzyły się z typowymi, czarnymi okularami z kamerą rodem ze sklepu detektywistycznego. Snap Inc. zrobił coś co do tej pory leżało w gestii Apple – zabrał się za rodzaj sprzętu w większości przypadków nieatrakcyjny i zamienił go w kolorowy, modny i nieskomplikowany gadżet idealnie uzupełniający aplikację mobilną firmy.
Przystępnie i modnie, w trzech kolorach
Jego przeznaczenie jest całkowicie jasne dla użytkownika, a obsługa naturalna i prosta. By nakręcić 10-sekundowy film z własnej perspektywy użytkownik musi tylko dotknąć przycisk na zauszniku okularów, a wbudowane diody powiadomią otoczenie, że właśnie rozpoczęło się Snapowanie (trzykrotne naciśnięcie przycisku spowoduje wydłużenie czasu filmowania do 30 sekund). Spectacles świetnie wpisują się w główne założenia Snapchata nawet lepiej niż sam smartfon, który w wielu sytuacjach nadaje się raczej do edycji i wysyłania filmików niż samego ich kręcenia.
Okrągły obraz w 115 stopniach
Dzięki zastosowaniu szerokokątnej kamery okulary kręcą obraz w 115 stopniach i okrągłym formacie oddających ludzką perspektywę. Tak nakręcone Snapy można więc „obracać” i odtwarzać na ekranie smartfona w pionowej, poziomej, a nawet ukośnej orientacji. Na jednym ładowaniu urządzenie ma wytrzymać około jeden dzień tworzenia materiału na Snapy i podobnie jak zaprezentowane przez Apple AirPods będzie mogło doładować się w oryginalnym futerale. Ciekawe tylko ile snapów pomieści pamięć wewnętrzna okularów zanim prześlemy je do smartfona.
Ale względnie drogo
Okulary od Snapchat Incorporated to gadżet o wiele bardziej praktyczny niż ostatni głośny wearable, czyli bransoletka Pokemon Go Plus. Szczególnie, że można używać ich jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Niestety drogie okulary. Zapowiadana cena Spectacles to 130 dolarów (około 500 złotych). Premiera urządzenia nastąpi tej jesieni. Oby była słoneczna.
Źródło:
www.spectacles.com
www.snap.com/news
www.theverge.com