Tablety, smart telewizory czy urządzenia typu smartwatch z miesiąca na miesiąc coraz bardziej dominują rynek. Ich pozycja względem telefonów robi się coraz silniejsza. Oznacza to, że contentowe strategie marketingowe potrzebują konsekwentnej adaptacji do coraz to nowych typów urządzeń, zgodnie z najnowszymi raportami dotyczącymi zachowań użytkowników.
Kwartalne badania dotyczące zachowań użytkowników używających urządzeń mobilnych, przedstawione przez globalną sieć mobilnej reklamy Buzzcity, pokazały, że telefony nadal dominują pośród innych urządzeń mobilnych jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, jednak liczba osób korzystających z tego medium w tym roku spadła z 86 % w 2014 do 83 % w roku bieżącym – na korzyść innych smart-urządzeń.
Wskaźniki użycia urządzeń mobilnych
Dane dotyczące użytkowania tabletów szacuje się na 12%, natomiast smart TV to około 10% użytkowania. Wskaźniki użycia tabletów uległy niemal podwojeniu z 7% w 2014 do 12% w roku bieżącym. Przy tym 8% spośród badanych planuje kupienie urządzenia typu smartwatch w ciągu najbliższych 6 lub 20 miesięcy. Liczba osób używających tylko i wyłącznie smartfonów będzie spadać w szybkim tempie z racji rosnącej dostępności wielu innych urządzeń mobilnych. Wiązać się to może z wygodą przeglądania treści w przypadku tabletu (większy ekran) oraz z jeszcze bardziej spersonalizowanymi informacjami, jakie oferują wearables. Wskaźnik korzystania z dwóch lub więcej urządzeń wynosi obecnie tylko 9%, ale szacuje się, że w tym roku nastąpi jego znaczny wzrost. Wszystko dzięki szybkiemu rozwojowi rynku urządzeń mobilnych. Liczba osób, które nadal korzystają z urządzeń stacjonarnych w celu połączenia z siecią plasuje się na granicy 12 % wszystkich badanych.
Internet głównie jako miejsce rozrywki
Badania pokazują również, że rozrywka jest w dalszym ciągu dominującą dziedziną w użytkowaniu internetu. W celach rozrywkowych z sieci korzysta 59% badanych, 47 % mówi o komunikacyjnej funkcji internetu, a już znacznie mniej – 29% – wybiera odpowiedź dotyczącą czytania i wyszukiwania informacji i newsów, 27 % po prostu spędza w sieci czas bez konkretnego celu, a na samym końcu znajduje się odpowiedź dotycząca wykorzystania sieci do pracy – zaznaczyło ją 26% badanych.
Dyrektor i założyciel BuzzCity dr K.F. Lai stwierdza, że fakt coraz większego wzrostu obecności różnych urządzeń powinien być bodźcem dla brand marketerów i content developerów do zauważenia tego, jak szybko zmieniają się przyzwyczajenia użytkowników. Muszą oni bacznie obserwować nawyki i zwyczaje korzystania z sieci oraz to, jakie urządzenia są w tym celu najczęściej wykorzystywane. Podkreśla również fakt, jak szybko dochodzi do zmian w zakresie trendów i co należy zmodyfikować gdy chodzi o strategie marketingowe – jak najlepiej dopasować się do dynamicznego rynku. Niewątpliwie działy content marketingu oraz brand marketingu będą musiały wziąć te świeże trendy pod uwagę.
Prognozy, jeżeli chodzi rozwój i zmiany strategii marketingowych, idą w kierunku tworzenia treści nie tylko na smartfony, ale ku skupieniu się na większych urządzeniach takich jak tablety czy na mniej popularnych, jak urządzenia typu smartwatch. Moim zdaniem te ostatnie mogą być ciekawą niszą, jeżeli chodzi o projektowanie treści oraz źródłem nowych trendów w branży urządzeń mobilnych. Firmy, które zainwestują nie tylko w jeden typ urządzeń i skupią się na tworzeniu treści również dla mniej popularnych mobilnych gadżetów mają szansę na dominację na rynku mobile.
Badania zostały przeprowadzone na 4100 respondentach w 23 krajach od Ameryki, Azji, Afryki na Zachodniej Europie kończąc.
Źródło:
http://www.marketingtechnews.net/news/2015/jul/09/content-marketers-beware-smartphone-dominance-internet-browsing-challenged/
Zdjęcie:
Julien Eichinger © Więcej zdjęć na Fotolia.pl