W świecie biznesu – bez względu na branżę prowadzonej działalności – marketing odgrywa kluczową rolę. Nie wystarczy mieć dobrego produktu czy świetnej usługi. Trzeba również to odpowiednio komunikować – tak, aby przyciągać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Dlatego każda firma, bez wyjątków, potrzebuje dobrych ekspertów w tym zakresie. Chcesz zyskać lub poszerzyć swoje kompetencje związane z tym obszarem? Zobacz, co mogą Ci dać kursy marketingowe.
Szkolenia marketing – dla kogo to rozwiązanie?
Szkolenia marketingowe cieszą się coraz większą popularnością i – co najważniejsze – są kierowane do szerokiej grupy odbiorców. Bez trudu można znaleźć:
- kursy marketingowe od podstaw – idealne zarówno dla osób, które chcą rozpocząć karierę w tej niszy bądź przebranżowić się w tym kierunku, jak i dla młodych przedsiębiorców pragnących samodzielnie prowadzić marketing firmy albo świadomie go nadzorować,
- szkolenia marketingowe dla zaawansowanych – przygotowane dla tych, którzy rozumieją już podstawowe zasady marketingu, ale chcą rozwinąć umiejętności i zdobyć nową wiedzę. To szansa dla tych, którzy chcą awansować na lepsze pozycje w karierze marketingowca albo po prostu wypracować nową, lepszą strategię dla swojej organizacji.
Istotne jest to, że szkolenia marketingowe pozwalają zarówno poszerzyć, jak i pogłębić wiedzę w tym zakresie. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony możesz zapisać się na kurs marketingowy, który będzie bardziej wnikał w znaną Ci już dziedzinę (np. zapisać się na kurs SEO copywritingu po zapoznaniu się z ogólnymi zasadami SEO), a z drugiej – poszerzyć swoją wiedzę o zupełnie nowe nisze związane z marketingiem. Jednym słowem: każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie, bez względu na pole zainteresowań, zajmowaną pozycję czy poziom zaawansowania. Szukać możemy między innymi na stronie https://eventis.pl/wydarzenia/marketing-reklama-pr, gdzie zgromadzono ponad trzysta różnych wydarzeń dla działów marketingu i reklamy.
Najciekawsze kursy marketingowe, czyli jakie?
Jeśli spojrzysz na listę kursów o tematyce marketingu, szybko zauważysz, jak szeroka gama możliwości tam czeka. Jako osoba początkująca w tej niszy, możesz mieć problem z wybraniem tego szkolenia marketingowego, od którego zacznie się przygoda w tym temacie. Oto więc krótki przegląd najciekawszych szkoleń, które mogą być dobrym punktem wyjścia dla osób początkujących.
Szkolenia „marketing online”
Dziś coraz większa liczba osób podejmuje swoje decyzje zakupowe w oparciu o informacje uzyskiwane w internecie. I choć niekoniecznie finalizują transakcje online, to właśnie w Google szukają wskazówek, które pozwalają wybrać odpowiedni produkt. Właśnie dlatego największą popularnością cieszą się szkolenia marketingowe poświęcone promocji online. Na początek warto się wybrać na takie, które podchodzi do tego tematu przekrojowo, poruszając wszystkie ważne kwestie, np.:
- narzędzia promocji w internecie wraz z ich omówieniem (od pozycjonowania, przez płatną reklamę Google Ads czy Facebook Ads, po promocję w social mediach czy współpracę z influencerami),
- podstawowe zasady SEO, a zatem optymalizacji strony internetowej z myślą o pozycjonowaniu (przeczytaj też Uczymy się pozycjonowania stron WWW),
- zasady przygotowywania kampanii marketingowej w sieci – wytyczanie jej celów, planowania strategii i jej poszczególnych elementów,
- podstawy content marketingu.
Wiedzę w każdym z tych obszarów (i wielu innych, powiązanych), możesz poszerzyć na dalszych kursach – zgodnie ze swoimi potrzebami, a także stopniem zaawansowania.
Podstawy nowoczesnego marketingu
Taki kurs marketingowy pozwoli Ci spojrzeć na to zagadnienie w bardzo szerokiej perspektywie – zarówno online, jak i offline. Możesz się z niego dowiedzieć np.:
- jak zdefiniować grupy docelowe dla produktów i w jaki sposób przełożyć otrzymane wnioski na strategie komunikacyjne w internecie i poza nim,
- jak zaplanować kampanię marketingową w perspektywie krótko- i długofalowej,
- w jaki sposób podejść do budżetowania marketingu i co powinno być kluczowe przy podejmowaniu decyzji,
- jak kontrolować efekty działań marketingowych i w oparciu o jakie wskaźniki,
- jak wykorzystać nowe media w działaniach marketingowych.
Ile kosztują kursy marketingowe?
Koszty związane z uczestnictwem w szkoleniach marketingowych są bardzo zróżnicowane. Jeżeli wybierzesz kilkugodzinne warsztaty, może to być nawet wydatek rzędu kilkuset złotych. Jeśli jednak postawisz na wielogodzinny, trwający kilka miesięcy kurs marketingowy pod okiem doświadczonych ekspertów – będzie to większa inwestycja. Czasami jednak warto ją rozważyć – zwłaszcza, jeżeli wiążesz z marketingiem swoją przyszłość zawodową. Zdobycie certyfikatu z prestiżowego szkolenia dotyczącego marketingu może być przepustką do zatrudnienia, które przyniesie Ci nie tylko satysfakcję i szansę na rozwój, ale również dobre wynagrodzenie.
Gdzie szukać szkoleń, kursów i warsztatów z marketingu?
Dobą wiadomością jest, że szkolenia marketingowe, a także wszelkiego typu kursy i warsztaty z marketingu, prowadzenia promocji i reklamy są coraz popularniejsze. Sprawia to, że nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem szkolenia z marketingu dla siebie. Możemy mieć wręcz problem z wyborem w gąszczu ofert.
Szukając szkolenia marketingowego warto skorzystać z portalu szkoleniowego, np. Eventis – baza szkoleń, które gromadzą oferty szkoleń od setek różnych organizatorów, firm szkoleniowych i stowarzyszeń. Zebranie ofert szkoleń i kursów w jednym miejscu sprawia, że porównanie poszczególnych ofert jest dużo łatwiejsze. A porównywać oferty szkoleń i kursów na pewno warto, bo zróżnicowanie cen i programów szkoleń jest ogromne. Dlatego warto wybrać kurs czy szkolenie, które nie tylko najlepiej odpowiada naszym potrzebom, ale też jest dostępne w atrakcyjnej cenie.