Rozwija się technologiczne zaplecze projektu Google Tango. Do tej pory projekt poszerzonej rzeczywistości od Google rozbudowywany był na specjalnych tabletach dostępnych tylko dla deweloperów. Sytuacja ta zmieni się jednak już w lipcu tego roku, na kiedy to Lenovo zaplanowało premierę pierwszego konsumenckiego smartfona, bazującego na możliwościach Google Tango.
Opracowywany we współpracy z Google smartfon projektu Tango od Lenovo, który został zapowiedziany na początku 2016 roku na targach CES, wyląduje na sklepowych półkach już w lipcu. Informacje tę w trakcie targów Mobile World Congress w Barcelonie podał prasie Chief Executive Yang Yuanqing. Jak przyznają przedstawiciele Lenovo – innowacyjność nowego smartfona ma być dla firmy przepustką na dojrzałe rynki.
Rozszerzona rzeczywistość na smartfonach
Urządzenie mobilne, wykorzystujące wypracowane dzięki Projektowi Tango technologie, wyposażone jest w specjalne sensory, pozwalające skanować rzeczywiste obiekty i przenosić je „do wnętrza urządzenia” (uwzględniane są 3 wymiary). W założeniu, urządzenie ma „widzieć” świat w taki sposób, w jaki widzą go ludzie – wymiar głębi, krawędzie różnych obiektów czy nachylenie płaszczyzn, dzięki czemu możliwe jest również „nakładanie” na rzeczywiste obrazy wirtualnych elementów wyświetlanych na ekranie urządzenia, które dopasują się do rzeczywistych powierzchni.
Możemy na przykład, patrząc przez kamerę tabletu na dane pomieszczenie, wirtualnie umieścić w nim obiekt 3D – krzesło, stół czy sofę i w ten sposób, dzięki poszerzonej rzeczywistości, zaplanować sobie umeblowanie mieszkania. Dzięki rozpoznawaniu położenia użytkownika i mapowaniu 3D, bazujące na projekcie Tango urządzenia pozwolą również na nawigacje po pomieszczeniach. Obiecujące możliwości stworzonego przez Google projektu mogliśmy podziwiać w trakcie tegorocznej edycji Mobile Trends Conference na prelekcji wygłoszonej przez Piotra Koźniewskiego.
Motorola w rękach Lenovo
Przypomnijmy jeszcze, że mniej więcej 2 lata temu chińska firma Lenovo wykupiła należącą do Google Motorolę Mobility za 2,9 miliarda dolarów, tym samym Lenovo-Motorola stało się czwartym największym graczem na indyjskim rynku smartfonów. Niedawno Lenovo oświadczyło, że nazwa Motorola oficjalnie zniknie z rynku, a nowe sprzęty firmy będą pojawiać się pod nazwą Lenovo Moto.
Źródło:
www.indianexpress.com