Rynek coraz szybciej dostosowuje się do mobilnych trendów, a firmy zakorzenione jeszcze w erze komputerów stacjonarnych budzą się z letargu, wypuszczając własne aplikacje mobilne i projektując nowe kanały medialne dostosowane do smartfonów i tabletów. Pisaliśmy już o zmianach, jakie czekają nas w przyszłości, jednak pora powiedzieć też co nieco o obecnej sytuacji w marketingu mobilnym. W 14 punktach prezentujemy niesamowite dane statystyczne dotyczące tego zagadnienia.
Poniżej znajdziecie 14 danych statystycznych dotyczących rynku mobile:
- W styczniu 2014 roku, w USA, pierwszy raz w historii czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych przekroczył ten spędzany w sieci na komputerach osobistych (około 500 tysięcy minut miesięcznie na jedno urządzenie).
- Z jednej strony poziom konsumpcji mediów na urządzeniach mobilnych jest bardzo podobny do tego w telewizji i internecie, z drugiej strony „mobile” wciąż otrzymuje mniej niż 10% pieniędzy przeznaczanych na reklamy.
- Według danych statystycznych użytkownicy sprzętów mobilnych najczęściej surfują po internecie dla: zdobycia informacji – 99,5%, sprawdzenia poczty elektronicznej – 62,1%, słuchania muzyki – 49,2%, grania w gry – 46%, pobierania i użytkowania aplikacji – 41,7%, robienia zakupów i czytania książek – po 15%.
- Zapytania w wyszukiwarkach internetowych wpisane na smartfonach i tabletach stanowią aż 29% wszystkich procesów wyszukiwania.
- Klikalność reklam mobilnych zaliczyła spory wzrost w stosunku do poprzedniego roku – 27% dla tabletów i 26% dla smartfonów.
- Boom na technologie mobilne tak naprawdę rozpoczął się dopiero 5 lat temu, dlatego dzisiejsze osiągi tej branży robią wrażenie, a rynek reklam mobilnych rośnie w oczach. Bannery, rich media, internetowe video na smartfonach i tabletach, stanowiły w tym roku 3% ze 177 miliardów dolarów wydatków mediowych w USA.
- Jeśli marketingowcy odpowiednio zoptymalizują budżety przeznaczone na opracowywanie kanałów medialnych, w ciągu dekady wydawcy mobilnych reklam będą przeznaczą na swoje cele 70 miliardów dolarów na rynku amerykańskim i blisko 220 miliardów na całym świecie!
- Urządzenia mobilne miały 13% udziałów w cyfrowej sprzedaży detalicznej USA w 2014 roku.
- Aktualnie wydatki na telefony komórkowe nie są może zbyt duże, ale smartfony i tablety nadrabiają za to czasem angażowania użytkowników cyfrową zawartością (60% mobile vs 40% – desktop).
- Badania wykazały, że 79% marketingowców przerzuciłoby więcej swoich działań na media mobilne oraz cyfrowe kanały przekazu, a 74% postawiłoby na social media, jeśli zwrot w inwestycji w te kanały nieco się poprawi.
- Urządzenia mobilne to już nie tylko przelotne korzystanie z uproszczonych treści w trakcie podróży autobusem. Aż 36% respondentów w ankiecie przeprowadzonej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) odpowiedziało, że ogląda video na smartfonach co najmniej 5 minut dziennie lub częściej.
- Według badania IAB, 41% sprzedawców wyraziło silne zainteresowanie kupowaniem reklam mobilnych przy pomocy specjalnego oprogramowania, pozwalającego na dotarcie do stargetowanego odbiorcy (mobile programmatic). Jednakże w rzeczywistości nie za wiele – około 27% – firm korzysta z takich możliwości.
- W ciągu ostatnich dwóch lat, tylko 9% sprzedawców podniosło budżet na urządzenia mobilne powyżej 50%. Reszta nie doceniła jeszcze marketingowego potencjału drzemiącego w smartfonach i tabletach.
- Czas spędzany w ciągu dnia w internecie przez dorosłego użytkownika podniósł się z mniej niż 1 godziny (5 lat temu) do około 3 godzin (dzisiaj).
Jak widać, choć rynek urządzeń mobilnych i internetu święci już swoje statystyczne tryumfy, nie wszyscy sprzedawcy nadrobili zaległości w czasie pięcioletniej wszechobecności słowa „mobile” w naszym codziennym życiu. Jak wiemy jednak z prognoz, sytuacja ta powinna się jedynie poprawiać w następnych latach, chyba że na rynku pojawi się całkowicie nowa technologia, na której skupi się wzrok marketingowców.
Źródło:
http://adage.com/article/adobe-marketing-cloud/15-mind-blowing-stats-mobile-marketing/299574/
Zdjęcie:
One © Więcej zdjęć na Fotolia.pl