Konferencje
Mobile Trends

Mobilne kupony opanują nasze telefony?


Brytyjska firma Juniper Research w swoim marketingowym raporcie podaje, że liczba użytkowników używających w swoich telefonach kuponów promocyjnych wzrośnie w przeciągu pięciu lat aż dwukrotnie. Szacuje się, że w 2019 roku będzie ich ponad miliard. Czy w takim razie będziemy częściej kupować wyświetlając kasjerowi kod rabatowy na telefonie?
O typowych kuponach czy bonach promocyjnych słyszał praktycznie każdy. Pojawiają się one w gazetkach promocyjnych, czasem są rozdawane jako ulotki na ulicy, a od czasu do czasu trafiają się również w modnych magazynach lub jako dodatki do paragonu albo karty lojalnościowej. Trochę inaczej jest z kuponami mobilnymi. Zwykle wysyłane są bezpośrednio w newsletterach do wybranej grupy użytkowników (np. wyłonionej podczas kampanii w social mediach) lub można je pobrać w dedykowanych aplikacjach mobilnych danej marki jak np. kupony zniżkowe w McDonaldzie. Coraz częściej pojawiają się aplikacje bądź strony internetowe agregujące zniżki i kupony różnych firm (np.: kodyrabatowe.pl).
Jak wynika z raportu, w najbliższych latach detaliści aktywnie zaangażują się w promowanie kuponów mobilnych. Już teraz można zaobserwować lepszą integrację kuponów zniżkowych z programami lojalnościowymi. Bardziej stawia się na dostarczenie oferty zniżkowej bezpośrednio do klienta, rzadziej używając do tego stron agregujących. Firmy łatwiej i prędzej dostosowują się do zapotrzebowania na rynku. Śmielej, niż wcześniej, do promocji są wykorzystywane kanały internetowe. Kupony mogą być lepiej targetowane i trafiać do konkretnych użytkowników. Duże znaczenie we wzroście korzystania z mobilnych kuponów będzie miała technologia. Znaczącą kwestią jest szybkość dostępu do mobilnego kuponu oraz sposób jego weryfikacji w kasie. Jeśli ładowanie potrwa zbyt długo lub użytkownik natrafi na przeszkody to zrezygnuje z użycia obniżki i zapewne negatywnie zapamięta całą kampanię promocyjną firmy. Wprowadzenie bardziej zautomatyzowanych działań oraz procedur pozwoli osiągać lepsze rezultaty i zadowolenie klientów. Ponadto w przyszłości rozwój NFC czy Beaconów (o Estimote Stickers pisaliśmy niedawno}) pozytywnie mogą wpłynąć na zwiększenie atrakcyjności kuponów zniżkowych. Również wzrost płatności mobilnych sprzyja temu trendowi.
Czas pokaże, czy badania firmy Juniper będą mieć swoje potwierdzenie w rzeczywistości. Oczywiste jest natomiast, że firmy szukają nowych kanałów promocji, a kupony mobilne wydają się być idealnym rozwiązaniem. Ponadto znając charakterystyczną cechę Polaków do szukania tańszych rozwiązań oraz produktów, wydaje się, że kupony niedługo staną się w Polsce tak popularne jak kiedyś Groupon czy kluby zakupowe, a każdy użytkownik smartfona będzie aktywnie używał telefonu podczas zakupów w galerii handlowej czy supermarkecie.
Źródło:
http://www.juniperresearch.com/viewpressrelease.php?pr=466
Zdjęcie:
slasnyi © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także