Konferencje
Mobile Trends

Naprawa iPhone – o czym należy pamiętać

Bateria w telefonie komórkowym jest jednym z jego najważniejszych elementów. Stan kondycji baterii można sprawdzić samemu, wchodząc w „Ustawienia” – „Bateria”, a następnie „Kondycja baterii”. W momencie, gdy kondycja baterii wynosi poniżej 85% mogą pojawiać się problemy. Natomiast jeśli kondycja baterii opiewa poniżej 80% należy udać się do Serwisu Apple i wymienić baterię. Takie sytuacje, jak wolniejsze uruchamianie aplikacji, gorsza płynność przewijania, przygasanie wyświetlacza, wyłączona widoczność lampy błyskowej oraz niższa głośność głośnika (nawet o 3 dB) może świadczyć, że w niedługim czasie będzie trzeba udać się do serwisu Apple i wymienić baterię w iPhone. 

Ile wytrzyma bateria w iPhone?

Bateria jest podzespołem eksploatacyjnym, oznacza to zatem, że ulega ona zużyciu. Apple przewidziało wydajność baterii w iPhone na około 500 do 700 cykli pełnego ładowania, czyli na około 2-3 lata użytkowania telefonu komórkowego. Nie oznacza to, że po tym czasie iPhone się wyłączy, lecz wydajność urządzenia może słabnąć. Aktualizacja iOS 11.3 spowodowała, że użytkownicy mogą sprawdzić poziom zużycia baterii. Według producenta, iPhone może pracować do 12 godzin, przy umiarkowanym korzystaniu. Natomiast intensywne użytkowanie znacząco wpływa na skrócenie tego czasu (oglądanie filmów, gry mobilne, korzystanie z wielu aplikacji w tle). Obecnie producent iPhone używa baterii litowo-jonowych, które uważane są za najbardziej jakościowe pod względem technologicznym, ponieważ są one w stanie sprostać mnogości procesów i aplikacji działających w tle, a dodatkowo są pojemne i małe, dzięki czemu iPhone może być smukły i lekki. 

Kiedy należy wymienić baterię w iPhone?

  • iPhone nie chce się włączyć; 
  • smartfon szybko się nagrzewa; 
  • urządzenie szybko się rozładowuje; 
  • telefon się wyłącza przy zmianach temperatury; 
  • bateria w iPhone rozszerza się i powoduje to wypychanie tylnej klapki.

Wymiana baterii jest prostym i skutecznym sposobem na wydłużenie żywotności naszego smartfona. Kolejnym komponentem, który najczęściej wymieniamy w telefonach komórkowych to wyświetlacz. Niekiedy upadek z małej wysokości może spowodować, że nasz ekran przestanie funkcjonować prawidłowo i pojawią się pęknięcia. Często towarzyszy temu kilka innych usterek – między innymi błędna tudzież opóźniona reakcja na dotyk, migotanie ekranu lub pionowe i poziome wielokolorowe pasy. 

Na co zwrócić uwagę przed wymianą szybki w iPhone? 

Pierwszym zasadniczym pytaniem, które powinniśmy zadać pracownikom serwisu to długość gwarancji na naprawione/wymienione części. Zazwyczaj długość gwarancji może się różnić od opcji, którą wybierzemy – oryginalne części czy tańszy zamiennik. Zazwyczaj przy tych drugich, okres gwarancyjny jest krótszy. Zatem kolejnym pytaniem powinno być, czy serwis korzysta z oryginalnych części, czy tylko z zamienników – najczęściej serwisy oferują obie opcje, tym samym dając wybór klientowi. Należy zapytać także ile czasu trzeba poświęcić na naprawę. W trakcie wymiany wyświetlacza iPhone często demontowane są inne elementy iPhone, takie jak: przednia kamera, czytnik linii papilarnych, mikrofon, tylna osłona wyświetlacza. Często serwisy wymieniając wyświetlacz, montują cały panel składający się z nowego polaryzatora, ramki wyświetlacza, oryginalnego wyświetlacza Retina. W momencie, gdy zniszczenie telefonu jest nieinwazyjne, a ekran i jego podzespoły są sprawne, to wymienia się tylko szybkę.  

Wymiana szybki oraz baterii są bardzo popularnymi usługami, należy pamiętać, aby wybierać sprawdzony serwis Apple, które będą dawały gwarancję na swoje produkty i usługi.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także