Konferencje
Mobile Trends

Pinterest przejmuje THE YES – platformę modową opartą na sztucznej inteligencji

Dnia 2-go czerwca, Pinterest ostatecznie podpisał umowę na przejęcie modowej platformy THE YES. Startup zakupowy opiera się na sztucznej inteligencji i umożliwia stworzenie spersonalizowanego kanału zakupów dla każdego z użytkowników. Gromadzi nie tylko informacje o rozmiarze, ale także uczy się stylu i podsuwa tysiące marek, które mu odpowiadają. 

Platforma słynąca z dzielenia się grafikami wchodzi na nowy poziom technologiczny. Jak ogłasza sam Pinterest, wiąże on z platformą THE YES duże nadzieje oraz wierzy, że ich doświadczenie i wiarygodność w branży modowej znacznie przyspieszą wizję Pinteresta jako witryny zakupowej. 

THE YES? Co to jest?

THE YES jest spółką technologiczną z obszaru mody, która została założona w 2018 roku przez CEO Julie Bornstein, specjalistki w – branży fashion i handlu internetowego oraz Amit’a Aggarwala, znanego z projektu Bain Capital Ventures. . 

Platforma zgromadziła setki markowych sprzedawców, którzy pomogli w rozbudowie taksonomii mody opartej na ludzkiej wiedzy i sztucznej inteligencji. Rozwinęła się do tego stopnia, że jest w stanie zapewnić kanał zakupowy dla każdego z użytkowników, oferując im nie tylko popularne marki, ale też takie, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie mody. 

Pinterest, do czego służy?

Pinterest jest aplikacją służącą do odkrywania ciekawych pomysłów i zapisywania na wirtualnych tablicach. Działa to na zasadzie boardu na którym przewijają się wizualne zakładki (piny), użytkownik zaciekawiony danym pinem może przypiąć go do własnych zbiorów tablic, które często dzielone są na kategorie. 

Określa się go mianem światowego katalogu pomysłów, a swoich użytkowników klasyfikuje jako osoby aktywne i ciekawe świata. 

Co ma na celu fuzja The YES z Pinterestem?

Po całkowitym sfinalizowaniu transakcji, Julie przejmie kierownictwo w tworzeniu strategii zakupowych na stronie i zajmie się organizowaniem działań dotyczących ewolucji funkcji dostępnych dla sprzedawców i Pinnerów. Dlatego też, aby całkowicie skupić się na tym przedsięwzięciu strona i aplikacja THE YES zostanie wycofana, aby umożliwić połączonym zespołom rozwijanie wspólnej wizji. 

Zespół THE YES to eksperci w budowaniu kompleksowego doświadczenia zakupowego. Podzielają naszą wizję ułatwienia znajdowania odpowiednich produktów, które są spersonalizowane dla Ciebie w oparciu o Twój gust i styl. Jesteśmy bardzo podekscytowani utalentowanym zespołem i technologią THE YES, gdy budujemy dedykowane doświadczenia zakupowe na Pintereście – mówi sam Ben Silbermann, dyrektor generalny Pinteresta . 

Potwierdzają to również słowa samej założycielki – Spędziłam swoją karierę na pograniczu zakupów, mody i technologii i na własne oczy widziałam cenny wpływ tworzenia technologii, która umożliwia markom łatwe dołączanie do platformy, jednocześnie umożliwiając klientom dzielenie się swoimi preferencjami. Połączenie sił z Pinterestem w celu poszerzenia naszego zasięgu z wykorzystaniem tak inspirującej platformy jest ekscytującym i idealnym kolejnym krokiem dla naszego zespołu i technologii – mówi z sentymentem Bornstein.

Firma spodziewa się że, transakcja ma zostać zamknięta w drugim kwartale 2022 roku, więc zostało nam tylko obserwować i czekać na wyniki tej współpracy.

Źródła:
consent.yahoo.com
adweek.com
newsroom.pinterest.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także