Konferencje
Mobile Trends

Co Polacy robili w święta na smartfonach? Randki, zdjęcia i sława w Internecie

Podczas wigilii wykorzystanie aplikacji shoppingowych spadło o 75 proc. Chętniej korzystaliśmy z programów do robienia zdjęć i blogowania oraz aplikacji randkowych. Takie informacje podano w raporcie opracowanym przez spółkę Cloud Technologies, która w czasie rzeczywistym obserwuje aktywność użytkowników urządzeń mobilnych.
W ramach badania przeprowadzonego przez Cloud Technologies, porównany został odsetek osób korzystających z danego rodzaju aplikacji w zwykłe grudniowe dni oraz w trakcie wieczoru wigilijnego i sylwestrowego (24 i 31 grudnia w godzinach od 18:00 do 23:59). W niektórych przypadkach wyniki okazały się naprawdę ciekawe, dzięki czemu udało się wyróżnić rodzaje aplikacji, których wykorzystanie rzeczywiście wzrasta lub spada w czasie świątecznych dni.

Zdjęcia, randki i posty od blogerów, czyli smartfony w Wigilię

Okazuje się, że choć smartfony nie są raczej mile widzianymi gośćmi przy wigilijnym stole, to wykorzystuje się je w celach potencjalnie związanych z okolicznościami święta. Zauważalny jest chociażby wzrost wykorzystania programów do obróbki zdjęć (+27%). Większą popularnością cieszą się też aplikacje randkowe (+20%) oraz aplikacje dla blogerów (np. do zarządzania kontami w mediach społecznościowych), umożliwiające publikacje treści i analizę popularności postów (+21%). Internetowi twórcy prawdopodobnie nie chcą zaniedbywać swoich fanów i nawet w wigilijny wieczór, raczą ich zdjęciem choinki lub życzeniami świątecznymi.

W trakcie Wigilii, wyraźnie spadło natomiast wykorzystanie aplikacji zakupowych (-75%) i newsowych (-50%). Obniżyła się też popularność aplikacji służących do kontrolowania wagi (największą popularnością cieszą się one po świętach ;). Pokazuje to, że 24 grudnia chętnie odcinamy się od codziennych spraw.

Muzyka, zdjęcia i randki – w noc sylwestrową

Noc i wieczór sylwestrowy również staje pod znakiem aplikacji do edycji fotografii (+36%), apek randkowych (+30%). Korzystamy z nich jednak częściej niż w trakcie wigilii. Nieco rzadziej używamy zaś narzędzi do publikacji i analityki dla blogerów (+16%). Aż dwuipółkrotnie częściej, wykorzystywane są jednak aplikacje radiowe (+250%), zapewne ze względu na rolę muzyki w trakcie witania nowego roku. Jeśli chodzi o spadek wykorzystania jakichś aplikacji w noc sylwestrową, to dotyczy on jedynie aplikacji pozwalających na kontrolę wagi (-27%). Okazuje się więc, że świąteczne okoliczności wpływają na sposoby wykorzystania przez nas smartfonów.

Źródło: informacja prasowa

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także