Prowadzenie sklepu online nie jest proste. Jednym z najważniejszych zadań jest pozyskanie nowych klientów. Dowiedz się, co zrobić, by strona sklepu była bardziej widoczna dla potencjalnych kupujących.
SEO sklepu internetowego – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży
Jak pozycjonować sklep internetowy? To dość specyficzna kategoria stron, która wymaga nieco innego podejścia. Jedną z głównych różnic w stosunku do bloga czy portalu branżowego jest rodzaj treści. W przypadku sklepu wiele podstron będzie zawierać po prostu parametry produktu i krótki opis – przygotowanie unikalnej, atrakcyjnej zawartości może być pewnym wyzwaniem. Jednym ze sposobów, by zwiększyć ruch organiczny, jest publikacja dłuższych artykułów związanych z działalnością sklepu. Warto umieścić na witrynie sekcję blogową – dzięki temu możemy zarówno zapewnić odpowiednie miejsce na linkowanie wewnętrzne, jak i poprawić pozycję strony przy konkretnych frazach kluczowych.
Odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga opracowania skutecznej strategii – aby uzyskać najlepsze rezultaty, warto skontaktować się z agencją SEO. To długotrwały i wymagający proces, jednak efekty zdecydowanie będą tego warte. Podstawą do odniesienia sukcesu na tym polu jest dotarcie do nowych klientów, a wyższa pozycja strony w wyszukiwarce znacznie zwiększa widoczność sklepu w sieci.
Słowa kluczowe, wartościowa zawartość i odpowiednie linkowanie
Mimo pewnych różnic pomiędzy sklepem internetowym a zwykłą stroną wiele elementów strategii SEO pozostaje bez zmian. Algorytmy wyszukiwarek zwracają szczególną uwagę na słowa kluczowe, by dostosować rezultaty do zapytań wprowadzanych przez użytkowników. Warto zadbać, by treść podstron zawierała odpowiednie zagęszczenie fraz – spore znaczenie ma tutaj także struktura witryny, a zwłaszcza kwestie takie jak umieszczanie słów kluczowych w nagłówkach czy tytule strony.
Należy przy tym pamiętać, że „spamowanie” frazami kluczowymi nie jest najlepszą metodą na zwiększenie ruchu na stronie. Wyszukiwarki promują przede wszystkim witryny, które są w stanie przedstawić użytkownikom wartościowe treści. Odpowiednia strategia SEO wymaga zachowania pewnej równowagi pomiędzy działaniem algorytmów wyszukiwarek a atrakcyjnością zawartości z perspektywy klientów. Istotne jest także generowanie interakcji na stronie – w przypadku sklepów internetowych mogą być to komentarze czy oceny produktów.
Aby poprawić pozycję strony na liście wyników wyszukiwania, konieczne jest także pozyskanie wartościowych linków z zewnętrznych stron. To dość trudne zadanie, jednak pomocne mogą okazać się działania takie jak zlecanie artykułów sponsorowanych czy umieszczanie komentarzy na forach i w mediach społecznościowych. Kolejnym obszarem, który ma wpływ na pozycjonowanie sklepu, jest techniczna sprawność strony.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – wybór platformy e-commerce ma duże znaczenie
Budowanie sklepu internetowego od podstaw jest niezwykle czasochłonne i wymagające, wobec czego większość osób decyduje się na skorzystanie z jednej z gotowych platform e-commerce. Jak wybrać najlepszą z nich? Warto zwrócić uwagę między innymi na funkcjonalność związaną z SEO – poszczególne silniki sklepów internetowych mogą na przykład oferować dedykowane wtyczki do pozycjonowania. Bardzo przydatną opcją może okazać się wbudowany system komentarzy i ocen, który integruje się z algorytmami wyszukiwarki.
Kolejną kwestią jest sprawdzenie, czy dana platforma jest wspierana przez interesującą nas agencję SEO. Oferty firm działających w tym obszarze stale się rozwijają – przykładem może być rozpoczęcie współpracy Grupa iCEA i Sky-Shop.pl. Sukces w e-commerce zależy od wielu czynników, wobec czego warto stawiać na profesjonalne wsparcie. Aby móc liczyć na najlepsze efekty, dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie audytu SEO przed rozpoczęciem współpracy z agencją.
fot. materiały prasowe