Konferencje
Mobile Trends

Raport Interaktywnie.com: „Marketing Mobilny” – rok 2014 niesie ze sobą prawdziwą eksplozję mobile w Polsce

Serwis Interaktywnie.com na koniec roku przygotował raport „Marketing Mobilny”. To nie tylko podsumowanie mijającego roku i prognozy na rok nadchodzący, ale także źródło cennych informacji, z których czerpać mogą przede wszystkim przedsiębiorcy i makreterzy. Raport zawiera statystyki, prognozy, wypowiedzi ekspertów oraz case studies. Rok 2013 oceniony jest pozytywnie, a równocześnie raport zwiastuje, iż 2014 rok może przynieść ze sobą prawdziwą eksplozję mobile w Polsce.

Jak Polak korzysta ze smartfona?

Pierwszy rozdział analizuje w jaki sposób użytkownicy mobilni korzystają z Internetu na swoich urządzeniach. Badania przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia zgromadziły dane od ponad tysiąca internautów mobilnych. Okazuje się, że użytkownicy smartfonów najchętniej korzystają ze stron mobilnych (38%). Jednak aż 1/5 preferuje przeglądanie pełnych wersji stron. Użytkownicy tabletów najchętniej przeglądają właśnie desktopowe wersje stron – opcję tą wybiera ponad połowa z nich, jedynie 25% korzysta z wersji mobilnych.  Aplikacje pozostają daleko w tyle za stronami dekstopowymi czy mobilnymi – wybiera je zaledwie 13% użytkowników smartfonów i tylko 5% użytkowników tabletów.  Użytkownicy niechętnie pobierają aplikacje ze sklepów, niektórzy nawet nie wiedzą, iż mają taką możliwość.
Użytkownicy doceniają mobilne wersje stron przede wszystkim za szybkość ładowania. Na drugim miejscu znalazł się aspekt wygody korzystania z takich rozwiązań. Najsłabiej oceniana jest niezawodność stron mobilnych oraz to, jak wypadają w porównaniu do „pełnych” stron.
Jeśli chodzi o podział ze względu na płeć, preferencje dotyczące stron mobilnych, dekstopowych czy aplikacji nie różnią się zbytnio między sobą. Różnica pojawia się w kategorii wieku – młodsi użytkownicy (głównie trzydziestolatkowie) najchętniej korzystają ze stron mobilnych, natomiast osoby 45+ wybierają pełne wersje stron.

Rynek mobilny w Polsce kwitnie

Trzeci rozdział nosi tytuł „Rynkowi mobile sprzyjało wszystko”  i otwierają go dość pozytywne statystyki. Według prognoz IDC pod koniec 2013 roku liczba smartfonów w Polsce wynosić będzie około 13,5 miliona. To o połowę więcej niż pod koniec zeszłego roku! Podczas roku 2013 rynek mobilny w Polsce zdecydowanie rozkwitł, a sprzyjały temu coraz niższe ceny urządzeń, spora konkurencja oraz coraz niższe ceny internetu mobilnego.  Rynek mobilny w Polsce najprawdopodobniej będzie nadal rozkwitał. Penetracja smartfonów w naszym kraju wynosi 33%, co stawia nas w tyle za np. Szwecją czy Koreą Południową. Jednak jeśli sprawdzą się zapowiedzi Polaków, spośród których 18% chce zakupić swój pierwszy smartfon w ciągu najbliższego roku, pod koniec roku 2014 wskaźnik penetracji w Polsce może wzrosnąć do 51%.
Użytkownicy smartfonów to w większości (choć niewielkiej) mężczyźni – smartfona posiada 32% mężczyzn i 27% kobiet. Najpopularniejszą marką w Polsce jest Samsung, na drugim miejscu znajduje się Nokia. 60% Polaków korzysta z systemu operacyjnego Android. Coraz większą popularność zyskują też tablety – pod koniec 2013 roku liczba sprzedanych urządzeń w Polsce ma wynosić 1,8 miliona.

M-makreting – w to warto inwestować

W trzecim rozdziale znajdziemy także kilka refleksji odnośnie internetu mobilnego oraz reklam mobilnych, które zdają się odnosić lepszy skutek od tych internetowych.  Czwarty rozdział w całości poświęcony jest właśnie m-reklamom. Z pewnością powinni przyjrzeć mu się wszyscy przedsiębiorcy,  bowiem urządzenia mobilne otwierają całkiem nową furtkę dla marketingu. W piątym rozdziale znajdują się dwa case studies – aplikacji BRE Ubezpieczenia oraz kampanii Durex w Listonic. Dlaczego te kampanie odniosły sukces? Odpowiedzi szukajcie w raporcie.

Kilka słów od ekspertów

W ostatnim, szóstym rozdziale, eksperci z różnych branży wyjaśniają, dlaczego marketerzy powinni zacząć przykładać wagę do marketingu mobilnego oraz na co zwrócić szczególną uwagę. Odpowiedzi udzielają eksperci z takich firm i serwisów jak m.in. MarketMoney.pl, Gemius, Norbsoft, We like CAPS!, mobee dick czy SMSAPI.pl.
Raport łączy w sobie zarówno podsumowanie roku 2013 jak i prognozy na rok 2014. Dzięki niemu nie tylko poznamy sam rynek mobilny, ale także najlepsze strategie i wskazówki dla rozwoju marketingu mobilnego i tego, dlaczego i w jaki sposób warto wprowadzić go w życie. Z pewnością warto zajrzeć do całości, którą znajdziecie tutaj: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-mobilny-247487.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także