Wczoraj, 4 listopada, pisaliśmy o sukcesie polskiego Getin Banku w międzynarodowym konkursie, dzisiaj mamy dla Was kilka informacji o raporcie z zakresu bankowości mobilnej, jaki przygotowała Grupa Symetria – raport nosi nazwę „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”.
Raport obfituje w informacje dotyczące polskiej bankowości mobilnej. Nie jest zbyt obszerny, ale za to bardzo przejrzysty i konkretny, co jest godne pochwały. W raporcie znajdują się m.in. ranking mobilnych aplikacji bankowych czy porównania aplikacji służących do płatności mobilnych.
Aby stworzyć ranking mobilnych aplikacji bankowych, przebadano 14 najpopularniejszych polskich aplikacji dla systemu Android. Sprawdzono je przede wszystkim pod kątem zakresu funkcjonalnego i użyteczności. W tworzeniu rankingu brano pod uwagę także oceny użytkowników.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął Eurobank z oceną 41,5/50. Drugie miejsce przypadło BNP Paribas Bank z aplikacją BNP Paribas Mobile Pl@net, a trzecie Bankowi Pekao SA i aplikacji Pekao24. Getin Nobile Bank, nagrodzony podczas tegorocznej edycji Banking Technology Awards, w rankingu Symetrii znalazł się na 7. miejscu z oceną 39,8.
Jak zauważyła jednak Mikowska, zestawienie nie wyczerpuje puli aplikacji bankowych dla systemu Android. Brakuje tutaj aplikacji banków spółdzielczych oraz aplikacji Noble Banku. Spełniają one kryteria wejścia do badania, ale nie zostały uwzględnione przez Symetrię w tworzeniu rankingu.
W raporcie „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zanalizowano także aplikacje służące płatnościom mobilnym – IKO oraz PeoPay. Znajdziemy w nim porównanie tych dwóch aplikacji, przede wszystkim pod kątem funkcjonalności – realizacji płatności czy wykonywania przelewów.
Raport służy przede wszystkim znalezieniu odpowiedzi na pytanie, która aplikacja w największym stopniu spełnia potrzeby użytkownika, jak mówi Jolanta Zielińska, koordynatorka badania. Raport wykazuje, iż mimo dynamicznych zmian w sferze bankowości mobilnej, banki dostrzegają potencjał aplikacji natywnych i coraz częściej wprowadzają je w życie. Nie zawsze jednak zwracają wystarczająco dużo uwagi na samo użytkowanie aplikacji, które jest jednak kluczowe. Banki tworząc aplikacje często skupiają się na innych funkcjonalnościach, zapominając, że najważniejsza jest przecież wygoda użytkownika.
Cały raport znajdziecie tutaj: http://symetria.pl/blog/wp-content/uploads/2013/11/Raport_Symetrii_Kieszonkowe_Aplikacje_Bankowe_2013.pdf