Tablety dopiero zyskują swoją popularność pośród polskich (i nie tylko) użytkowników. W tym roku liczba użytkowników posiadających tablet znacznie wzrosła, jednak pod względem ilości, nadal decydująco wygrywają z nimi smartfony. Mimo tej dysproporcji, tablety niemal dorównały smartfonom w kwestii zakupów on-line.
Według danych bazujących na amerykańskim społeczeństwie, tablety powoli dążą do remisu ze smartfonami w zakresie e-marketingu. Tablety zdecydowanie bardziej sprzyjają dokonywaniu zakupów w domowym zaciszu, kiedy można wyciągnąć się na kanapie i bez większych trudności wrzucać kolejne przedmioty do wirtualnych koszyków. Duże ekrany tabletów mają znaczną przewagę nad smartfonami – po prostu łatwiej je obsługiwać. Duży ekran to duży podgląd kupowanego produktu, łatwość wprowadzania danych i przerzucania się między witryną sklepu, a np. wyszukiwarką internetową.
Więcej danych znajdziemy w opublikowanym przez Business Insider raporcie. W 2013 roku zakupy dokonywane na urządzeniach mobilnych stanowią ok. 11,4% ogółu zakupów on-line. Okazuje się jednak, że zachowania kupujących na tabletach różnią się od zachowań osób dokonujących zakupów na smartfonach. Smartfonów używamy przede wszystkim, kiedy jesteśmy gdzieś pośrodku dokonywania naszych zakupów, czyli np. mamy wybrany już produkt i chcemy się mu przyjrzeć. Tablety służą przy zakupach on-line od samego początku do końca procesu, czyli od momentu wyszukiwania interesujących nas przedmiotów pośród różnych ofert, do zatwierdzenia i zapłaty za zakupy.
Niestety, mimo rosnącej ilości zakupów dokonywanych na urządzeniach mobilnych, wiele przedsiębiorców, szczególnie tych mniejszych, nie dostosowało jeszcze swoich sklepów do mniejszych ekranów. Znacząca ilość użytkowników jest niezadowolona z tego, jak wygląda witryna i proces zakupów w sklepie on-line. Aspekt ten często poruszany jest w wielu raportach i infografikach, pozostaje więc mieć nadzieję, że usługodawcy szybko nadrobią braki w tym zakresie, a my będziemy mogli cieszyć się szybkimi i przyjemnymi zakupami „mobilnymi”.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/tablet-shoppers-in-mobile-commerce-2013-11
Zdjęcie:
Alliance © Więcej zdjęć na Fotolia.pl