Konferencje
Mobile Trends

Recenzja książki: SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy

W branży SEO od dłuższego czasu panuje przekonanie, że sięganie po książki dotyczącej tej dziedziny mija się z celem. Pogląd ten opiera się w dużej mierze na tym, że w świecie wyszukiwarek zmiany następują bardzo często i niejednokrotnie w dużym zakresie. Co więcej, trend ten nabiera tempa. Sporo w tym racji, a jednak nadal można trafić na tytuły, które idealnie nadają się na wprowadzenie do zasad pozycjonowania. Tak właśnie jest w przypadku książki „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”.

Dla kogo jest ta książka?

Zacznijmy od rozwiania wątpliwości. Tytuł, który przyjdzie nam recenzować, nie jest poradnikiem omawiającym tajne techniki dla zaawansowanych. Wręcz przeciwnie, to książka skierowana dla osób, które SEO chcą odkryć, zrozumieć i poznać jego podstawy.

Inaczej mówiąc – książka ta może zainteresować właścicieli firm, ale też menedżerów, którym przyjdzie współpracować ze specjalistami SEO., czy to w ramach własnej organizacji, czy na zasadzie zlecenia działań SEO na zewnątrz. Choć – co istotne – może się sprawdzić także pod kątem podjęcia działań tego typu w podstawowym zakresie, zdiagnozowania potencjalnych problemów, czy ocenę szans na osiągnięcie sukcesu w Google w zależności od zakładanych celów.

„Ale wszystko już jest w internecie…”

To prawda. Jednak wiedza ta często jest mocno rozproszona. Natomiast to, co wyróżnia książkę „SEO jako element strategii…”, to podejście autora. Okazuje się, że przy jej pisaniu kierował się pytaniami, jakie zadawali jego klienci właśnie w kontekście usług pozycjonerskich. Ale nie tylko nimi. Inspiracją były również pytania zadawane na grupach dyskusyjnych.

To dość ciekawe podejście, bo widać, że celem było zaspokojenie wiedzy właśnie w zakresie tematów najczęściej poszukiwanych. Zebranie odpowiedzi na nie w jednym miejscu to doskonały punkt wyjścia do usystematyzowania wiedzy i unikania tracenia czasu na późniejsze pytania. Ten sam czas można przecież w przyszłości wykorzystać na pogłębianie wiedzy, zamiast na precyzowanie wcześniejszych informacji.

Co znajdziemy w książce?

Zawartość „SEO jako element strategii…” można podzielić na dwie części. Jedna to podstawowe zagadnienia, których poznanie pozwoli działać w obrębie nisz rynkowych i branż mniej konkurencyjnych, ale tez da zrozumienie tego, co robią specjaliści z agencji interaktywnych. Druga to przegląd narzędzi.

W części „wiedzowej” możemy znaleźć cały zestaw informacji dotyczących kwestii tak naprawdę najważniejszych. Mowa tu chociażby o tym, w jaki sposób wybierać frazy kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana, jak je weryfikować, ale też w jaki sposób przeprowadzać audyt strony, aby uzyskać informacje, czy jej aktualny stan sprzyja działaniom z zakresu pozycjonowania w Google. Osobna część poświęcona jest przeprowadzaniu optymalizacji – a więc wdrażaniu poprawek, które w wyniku audytu okazały się konieczne lub wskazane. Nie mogło rzecz jasna zabraknąć rozdziału dotyczącego pozyskiwaniu linków – a więc tematu niezwykle istotnego w pozycjonowaniu.

Wspomnieliśmy, że w książce pojawia się również część dotycząca narzędzi. Ta zdecydowanie jest warta uwagi – obejmuje ona bowiem nie tylko „przybornik” dostarczany przez samo Google (z pewnością pełniący rolę „niezbędnika”), lecz również przegląd oprogramowania i usług dostarczanych przez firmy trzecie.

To bardzo dobre podejście, ponieważ pozwala zapoznać się chociażby z zakresem funkcjonalności dostarczanych przez różnych usługodawców i określić, w które z nich warto inwestować. Z kolei w przypadku nadzorowania działu SEO we własnej firmie, daje lepsze zrozumienie potrzeb jego pracowników i ułatwia ocenę, czy dany program faktycznie jest w danej chwili potrzebny. Co jednak najważniejsze – szeroki przegląd narzędzi pozwala zorientować się, jak bardzo skomplikowane jest obecnie SEO i jakimi jego obszarami warto mocniej się zainteresować.

Całość można znaleźć na stronie https://helion.pl/view/14916A/seoele.htm.

Udostępnij
Zobacz także