Konferencje
Mobile Trends

Robotyzacja i korzyści z zaprogramowanej automatyzacji procesów biznesowych dzięki RPA

Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że przedsiębiorstwa w znacznie większym stopniu skupiają się na efektywnym wykorzystaniu jej w celu usprawnienia procesów biznesowych. Czy jednak istnieje uniwersalna technologia, która pozwoli optymalizację czynności uchodzących za monotonne i uciążliwe dla pracownika? Z pomocą przychodzi Robotic Process Automation. Czym jest RPA i jakie korzyści przyniesie firmie?

Na czym polega robotyzacja procesów z wykorzystaniem RPA?

Celem implementacji narzędzi RPA jest optymalizacja i usprawnienie procesów biznesowych, które firma wykonuje w celu dostarczania produktów i usług swoim klientom. Bez względu na wielkość firmy, w każdej z powodzeniem da się zdefiniować obszar do automatyzacji. Systemy ERP – Mindbox umożliwiają zintegrowanie wielu działań w ramach różnych baz i narzędzi, które w tradycyjnych warunkach wykonywaliby pracownicy. Jakie to działania? Logowanie się pomiędzy różnymi systemami, pobieranie z nich danych w celu stworzenia jednego spójnego raportu czy wysyłanie cyklicznych e-maili. 

Jest to zaledwie jeden przykład, jednak każda firma może z łatwością zidentyfikować w swoim łańcuchu procesów takie „wąskie gardła”, w których pracownicy poddawani są monotonnym obowiązkom. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi RPA, który rozwiązuje problem i proponuje robotyzacje codziennych obowiązków, od których niejednokrotnie zależy jakość finalnego produktu lub usługi.

Korzyści ekonomiczne wdrożenia procesów automatyzacji w przedsiębiorstwie

To, co z reguły jest najbardziej interesujące dla kadry zarządzającej, to potencjalny zwrot z inwestycji wdrożenia robotyzacji w procesach biznesowych. Już sama idea automatyzacji oparta jest na zwiększeniu efektywności procesów występujących w naszej firmie. Robot, który został zaprogramowany do wykonywania jednej czynności, może działać przez 24 godziny na dobę, jednocześnie odciążając innych pracowników od wykonywania żmudnych zajęć. Ciągłość wykonywania procesu pozwala znacznie szybszej wykonywać nudne czynności, a także odciążyć innych pracowników od obowiązku żmudnej pracy. To jednoznacznie wpływa na redukcję kosztów oraz wzrost przychodów wynikających z rosnącej efektywności. 

Korzyści związane z jakością wykonywania procesów po wprowadzeniu RPA

Generowanie raportów, przeklejanie wartości z jednego systemu do drugiego, wysyłanie cyklicznych maili czy regularne wykonywanie innych manualnych i żmudnych czynności to najczęstsze źródło błędów. Pracownik, który nie musi skupiać się na swoich obowiązkach, popełnia błędy z nieuwagi. Wdrożenie systemu Robotic Process Automation w takich procesach eliminuje ryzyko kosztownych błędów i minimalizuje wąskie gardła związane z wymogiem poprawy jakości wykonanej pracy. Automatyzacja takich procesów zwiększa jakość wykonywanej pracy, co wpływa na satysfakcję klientów a także na brak potrzeby delegowania pracownika do kontroli procesu. 

Korzyści dla pracowników związane z wykorzystanie robotyzacji

Wprowadzenie innowacji w postaci Robotic Process Automation do swojej firmy uwolni zasoby ludzkie od wykonywania żmudnych czynności niewymagających inwencji twórczej i intelektualnego wkładu. Podczas gdy robot będzie wykonywał dedykowane elementy procesu 24 godziny na dobę bez potrzeby odpoczynku, inni pracownicy, wcześniej zajmujący się tym zadaniem mogą zostać oddelegowani do pracy nad bardziej wymagającymi obszarami aktywności. To z pewnością zwiększy ich zaangażowanie, a także wpłynie na lojalność wobec pracodawcy. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także