Jak podaje serwis eMarketer, na podstawie danych ze Stanów Zjednoczonych, udział m-commerce w zakresie sprzedaży detalicznej branży e-commerce ma znacząco wzrosnąć. W sezonie świątecznym, jaki w Ameryce przypada w listopadzie i grudniu, przewidziany jest znaczący wzrost zysków ze sprzedaży detalicznej za zasługą urządzeń mobilnych.
Święta sprzyjają zakupom m-commerce
eMarketer zakłada, że sprzedaż detaliczna w zakresie e-commerce w sezonie świątecznym w USA wzrośnie o ok. 15% w skali roku. W sumie, w listopadzie i grudniu obroty handlu detalicznego e-commerce są szacowane na 61,8 miliardów dolarów, podczas gdy rok temu wynosiły one 53,7 miliardów dolarów.
M-commerce ma odegrać znaczącą rolę w ogólnej świątecznej sprzedaży detalicznej. Zgodnie z najświeższymi prognozami, udział urządzeń mobilnych w sprzedaży e-commerce ma być wyższy, niż wcześniej przewidywano. eMarketer przewiduje, że udział branży mobile sięgnie w 2013 roku 16%, podczas gdy poprzednie prognozy przewidywały 15-procentowy udział.
M-commerce coraz bardziej popularne
Różne badania wykazały, że do dnia dzisiejszego, w roku 2013, sprzedaż w branży e-commerce odnotowała niespodziewanie wysokie wyniki. Jedni z większych sprzedawców, jak np. Home Depot czy Best Buty, ciągle inwestują duże pieniądze w smartfony i tablety, rozbudowując aplikacje mobilne i wydając coraz więcej pieniędzy na promocję cyfrową i mobilną. Wszystko po to, by zyskać zainteresowanie użytkowników urządzeń mobilnych i móc konkurować z takimi firmami jak Amazon czy eBay.
eMarketer przewiduje, że sprzedaż detaliczna w branży m-commerce sięgnie 41,68 miliardów dolarów w tym roku, a do roku 2017 liczba ta wzrośnie do ponad 100 miliardów.
Jak twierdzi eMarketer, urządzenia mobilne zyskają wzrost w sprzedaży na dwa sposoby – ponieważ coraz więcej klientów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfonów i tabletów, a po drugie – ponieważ urządzenia mobilne stanowią dobre narzędzie pomagające odnaleźć odpowiednie produkty, opinie o nich i najkorzystniejsze ceny, co sprzyja zakupom m-commerce.
Tablety sprzymierzeńcem zakupów
Tablety są szczególnie istotne we wzroście obrotów m-commerce. Coraz więcej użytkowników przegląda różne oferty na tabletach, więc sprzedawcy dbają o to, aby ich strony mobilne były jak najlepiej wykonane. W tym roku, wedle przewidywań serwisu eMarketer, sprzedaż detaliczna poprzez tablety sięgnie 26,05 miliardów dolarów, czyli 62,5% wszystkich obrotów m-commerce w Ameryce. Dla porównania, rok temu udział tabletów stanowił 56,2% sprzedaży m-commerce.
Smartfony na drugim miejscu
Skoro tak przedstawiają się prognozy dla tabletów, smartfonom pozostaje 35% udziału w m-commerce. Udział ten będzie ulegał zmniejszeniu, wraz ze wzrostem wykorzystania tabletów. W 2017 smartfony mają mieć 27-procentowy udział w sprzedaży m-commerce. Jednak na razie ilość zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów ma nadal pozostawać na wysokim poziomie. W tym roku sprzedaż detaliczna za pośrednictwem smartfonów ma wynosić 14,59 miliardów dolarów, a w roku 2017 ma ona się ona podwoić nawet do 30,66 miliardów dolarów.
Za cały rok 2013, sprzedaż detaliczna e-commerce w Ameryce ma sięgnąć 262,3 miliardów dolarów, wzrastając o 16,4% w tym roku. eMarketer przewiduje, że w czwartym kwartale tego roku sprzedaż ecommerce wzrośnie o 15,5% względem tego samego okresu w zeszłym roku.
Źródło:
http://www.emarketer.com/Article/Mobile-Devices-Boost-US-Holiday-Ecommerce-Sales-Growth/1010189
Zdjęcie:
bloomua © Więcej zdjęć na Fotolia.pl