Konferencje
Mobile Trends

UNICEF walczy z głodem i otyłością za pomocą… wearables

Do tej pory za produkcję bransoletek fitnessowych brały się przede wszystkim prywatne firmy z sektora technologicznego. Kto spodziewałby się więc, że swoją własną bransoletkę stworzy… UNICEF. Ta międzynarodowa organizacja humanitarna, działająca na rzecz dzieci z całego świata, postanowiła przy pomocy własnego wearables, nazwanego Kid Power Band, wspomóc rozwiązanie dwóch istotnych problemów: niedoczynności ruchowej dzieci w USA oraz niedożywienia najmłodszych w krajach rozwijających się.
Bransoletki Fitnessowe Kid Power od UNICEF-u to kolejny etap wdrażania rozwiązań technologii mobilnej do codziennego życia, tym razem za sprawą międzynarodowej organizacji humanitarnej. Bransoletki mają podwójne zastosowanie i w obu przypadkach przysługują się najmłodszym, zgodnie z priorytetami UNICEFU.
Dzieci noszące Kid Power na nadgarstku, podczas codziennych jak i dodatkowych aktywności fizycznych – gry zespołowej, ćwiczeń czy biegu – uzyskują specjalne punkty wyświetlane na ekraniku urządzenia. W ramach rywalizacji między rówieśnikami dzieci mają starać się o uzyskanie jak najlepszego wyniku. Ale to jeszcze nie wszystko.
W przeciwieństwie do pozostałych fitnessowych bransoletek przeznaczenie Kid Power wykracza poza cel utrzymywania dzieci w dobrej kondycji. Urządzenia mają pomóc także z „drugiej strony medalu” – mianowicie zapewnić porcje żywnościowe dzieciom głodującym lub niedożywionym z krajów rozwijających się.

W jaki sposób?

Zdobyte przez posiadaczy bransoletek punkty ruchu zostają przeliczone na porcje żywności, które wspomogą niedożywione dzieci z krajów rozwijających się. Osiągając określony poziom ruchów dziecko odblokowuje paczkę żywnościową sfinansowaną przez partnerów akcji, rodziców oraz fanów, która trafia do głodujących dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=5Tb_ALU2a_c

Program się rozrasta

W tym roku bransoletki UNICEFU testowano już wśród 12 tysięcy uczniów z trzech miast USA: Bostonu, Nowego Jorku oraz Dallas. W marcu 2015 przeszli oni średnio 500 tysięcy mil dostarczając tym samym 188 850 paczek żywności dla 1259 dzieci. Teraz program ma rozszerzyć się na całe Stany Zjednoczone. Bransoletki będą rozprowadzane przede wszystkim przez sieć handlową Target. W akcje angażuje się także Disney oferując specjalne edycje bransoletek z serii Star Wars. Program UNICEF wpierają również gwiazdy: piosenkarka P!nk, koszykarz NBA – Tyson Chandler czy piłkarka Alex Morgan.
Już w fazie testowej bransoletki przyniosły wymierne korzyści, prawdopodobnie sprawdzą się także na większą skalę. Według statystyk 1/4 amerykańskich dzieci nie jest na tyle aktywna fizycznie, na ile powinna, a 25% wszystkich dzieci na świecie jest niedożywione (50 milionów niedożywione, 16 milionom grozi śmierć z głodu)!

Wearable for Good

Jedni zakazują drożdżówek i kawy, drudzy decydują się na nowoczesne, pomysłowe rozwiązania istniejących problemów (które rozwiązują je przynajmniej w pewnym stopniu). Bransoletki Kid Power wyglądają właśnie na takie pomysłowe rozwiązanie, w myśl promującego akcję hasła: wearable for good. Z inicjatywy tej wynika dla dzieci podwójna motywacja do aktywności ruchowej i podwójne dobro – pomoc dzieciom niedożywionym i rywalizacja na punkty z rówieśnikami. Trzeba jednak dodać, że dzięki inicjatywie opasek Kid Power dzieciaki motywowane do ruchu są również przez rodziców.
Urządzeniom towarzyszy ponadto aplikacja mobilna pozwalająca porównywać wyniki, zdobywać osiągnięcia czy wykonywać specjalne „misje”. Problemem dla amerykańskich klientów może okazać się jednak cena urządzeń: 39$ to wcale niemała kwota.
Źródło:
www.mashable.com
www.unicefkidpower.org
Zdjęcie:
www.static.queenscourier.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także