Rynek aplikacji mobilnych coraz bardziej się rozrasta a co za tym idzie, konkurencja w tej materii jest coraz mocniejsza. Jaki jest zatem przepis na sukces? Pozyskanie uwagi użytkowników wymaga nie lada oryginalności, przemyślanej strategii, ale również szczypty inteligencji oraz umiejętności analitycznych.
Jeżeli jesteś początkującym twórcą aplikacji mobilnych i nie wiesz, jak pozyskać klientów, lub jako doświadczony twórca zastanawiasz się jak dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników, poniższy artykuł jest skierowany do Ciebie.
Usage data – must have!
Zastanawiasz się, jak wyprzedzić w działaniach swoich rywali z branży? Okazuje się, że bez aplikacji usage data, która będzie gromadzić dla ciebie szczegółowe dane na temat użycia, nie możesz oczekiwać rozwoju swojego produktu, a tym bardziej wyprzedzenia potencjalnej konkurencji. Bez wątpienia mobilne aplikacje analityczne są bogate w informacje dotyczące tego jak ty, ale i twoi oponenci radzą sobie z klientami. Zatem, co jest najważniejsze w analizie usage data i od czego zacząć?
1. Określ wielkość rynku
Określenie, ilu użytkowników zainstalowało aplikację na swoim urządzeniu jest kluczowym elementem decydującym o popularności Twojego produktu. Ważne jest, aby robiąc analizę porównawczą znać liczbę pobrań przez app store.
2. Określ zaangażowanie
Pobieranie aplikacji przez użytkowników to z pewnością duży sukces, jednak sprawienie, aby używali jej oni regularnie to już nieco trudniejsza sprawa. Zidentyfikowanie liczby aktywnych użytkowników i badanie trendów jest niezwykle ważne. Zarówno dzienna jak i miesięczna analiza procentowa, dotycząca aktywnych użytkowników, może zadecydować o sukcesie Twojej aplikacji.
3. Określ czas korzystania
Równie ważne jest zmierzenie czasu, jaki użytkownicy faktycznie spędzają używając aplikacji. Porównanie aktywności w stosunku do konkurentów może pomóc ci w określeniu strategii rozwoju produktu i w efekcie stworzyć bardziej zaangażowanego użytkownika.
4. Zadbaj o prędkość przesyłania danych
Wykonanie aplikacji jest kluczowym elementem, który determinuje ilość oraz częstotliwość aktywności użytkowników. Dla twoich klientów ważne jest szybkie spełnienie potrzeb i satysfakcja z korzystania z aplikacji. Prędkość z jaką aplikacja przesyła dane, udostępnia je czy pobiera, jest niewątpliwym wskaźnikiem wydajności, a ta jest niezwykle ważna dla każdego usera.
5. Określ lokalizację użytkowników
Określenie, gdzie aplikacja była używana jest świetnym wskaźnikiem popularności i wpasowania się w panujące trendy.
Wiedza o tym, czy aplikacja jest dobrze odbierana w konkretnym mieście, województwie czy w dowolnej lokalizacji, pozwala stargetować przekaz do podobnych obszarów i określić rozwój aplikacji w przyszłości. Ważne jest też, aby pamiętać, że sytuacja niskiego użytkowania w pewnych rejonach oznacza, że potrzebujesz silniejszej oferty dla osób na tym rynku. Jeżeli nie masz zbyt dużej przewagi konkurencyjnej, istotne jest, aby określić, jak prezentujesz się na tle potencjalnych oponentów.
6. Określ dni i godziny używania aplikacji
Zidentyfikowanie wskaźników korzystania, takich jak dni tygodnia oraz godziny, w których twoja aplikacja jest najintensywniej używana, może pomóc ci uzyskać wgląd w potencjalnie niszowe zachowania. Te z kolei mogą być przekute w generowanie zysku. Dla przykładu: aplikacja monitorująca użycie w biznesie będzie aktywniej użytkowana w ciągu tygodnia niż podczas weekendów.
Wiedza na temat tego, jak bardzo konkurencja przyciąga i angażuje mobilnych użytkowników, jest niezwykle ważna dla wzrostu efektywnej strategii marketingowej. Warto więc inwestować w analitykę mobilną nie tylko po to, aby poznać zachowania konkurencji, ale też po to, aby lepiej poznać swoich użytkowników.
A co jest waszym zdaniem najważniejsze w zrozumieniu potrzeb użytkowników aplikacji mobilnych?
Źródło:
http://blog.compariscope.wefi.com/outsmart-app-competitors-mobile-app-usage-data