Konferencje
Mobile Trends

YouTube chce podsumowań filmów dzięki AI – Trwają testy!

YouTube mocno pracuje nad poprawą doświadczeń użytkownika. Pracuje też nad tym, co w tym kontekście może zrobić generatywna sztuczna inteligencja. Ostatnio Google testowało podsumowanie opinii w Google Play. Dzisiaj programiści YouTube chcą podsumowywać filmy.

Testowanie nowych funkcji przed ich oficjalnym wprowadzeniem jest standardową praktyką dla YouTube i Google. Firma doskonali i optymalizuje doświadczenie, bez ryzyka na zły odbiór przez wszystkich twórców czy użytkowników.

Podsumowania AI w YouTube

The Verge mówi, że od 31 lipca 2023 r. YouTube testuje AI do generowania podsumowań filmów na platformie. Nowa funkcja ma ułatwiać widzom podjęcie decyzji, co chcą obejrzeć. Podsumowania będą prezentowane obok wybranych anglojęzycznych filmów wideo i dostępne tylko dla ograniczonej liczby użytkowników.

Jedynie dodatek!

Nowa funkcja nie zastąpi istniejących opisów filmów. Ma jedynie pomóc w skróceniu czasu na podjęcie decyzji o tym, czy dany film jest odpowiedni dla danego widza. Będzie widoczna na stronach odtwarzania i wyszukiwania w YouTube. Jest to kolejny krok firmy w wykorzystaniu generatywnych możliwości sztucznej inteligencji w różnych obszarach, w tym podsumowywaniu recenzji użytkowników aplikacji w Sklepie Play.

Niejedyny dodatek!

Eksperyment YouTube jest jednak tylko wierzchołkiem góry lodowej. W zakresie sztucznej inteligencji, firma pracuje nad różnymi inicjatywami. AI może chociażby wspomóc dziedzinę wyszukiwania i samej produktywności w aplikacjach i oferowanych przez siebie usługach.

Jeśli podsumowania SI zostaną wprowadzone na szerszą skalę, może to znaczący wpłynąć na ekosystem treści w serwisie YouTube. Twórcy będą musieli dostosować się do oczekiwań zarówno widzów, jak i sztucznej inteligencji. Będzie miało to wpływ na to, jak będą tworzyć i prezentować swoje materiały. Widzom na pewno spodoba się możliwość podglądu zawartości bez oglądania tych kilkunastu sekund więcej :D.

source: The Verge

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także