Konferencje
Mobile Trends

Zalando kupuje aplikację do skanowania ciała i wirtualną przymierzalnię od Fision

Kojarzycie to uczucie, kiedy zamawiając ubrania przez internet nie możecie trafić z rozmiarem, mimo iż wymiary w opisie zgadzały się z rzeczywistymi i wszystko powinno idealnie pasować? Zabawa w odsyłanie i ponowne składanie zamówienia potrafi popsuć nerwy i zniechęcić do ponownego robienia zakupów w danym sklepie. Zalando postanowiło podwoić wysiłki w celu rozwiązania kluczowego problemu branży modowej, jakim jest dopasowanie ubrań. 

Zalando inwestuje w nowe technologie

Niemiecki wysyłkowy sklep internetowy dokonał dzisiaj (16.10.2020) kolejnej, strategicznej inwestycji w poprawę doświadczeń swoich klientów. Firma postanowiła przejąć firmę programistyczną Fision z Zurychu. Wykorzystując najnowocześniejszą technologię widzenia komputerowego, innowacyjna aplikacja Fision do skanowania ciała i wirtualna garderoba ma pomóc konsumentom łatwo sprawdzić, czy ubrania będą pasować do ich ciała. 

O Fision

Fision AG to szwajcarski start-up zajmujący się technologią, która generuje dokładne, trójwymiarowe wirtualne ciała i modele odzieży na swojej platformie meepl. Do stworzenia wirtualnego modelu ciała 3D wystarczy smartfon, dwa zdjęcia, wymiary ciała i płeć. Aplikacja opiera się na najnowocześniejszej technologii obrazu oraz sztucznej inteligencji. 

„Nieustannie poszukujemy nowych zespołów oraz technologii, które pomogą zapewnić naszym klientom jak najlepsze doświadczenia, podczas ich podróży po modowym świecie” – mówi Jim Freeman , dyrektor ds. Technologii Zalando.


Jesteśmy bardzo ciekawi tej inwestycji i liczymy, że na Zalando pojawią się nowe technologiczne rozwiązania z zastosowaniem AI. Mimo iż polityka zwrotów w tym serwisie jest bardzo pro-konsumencka, to takie działania jeszcze bardziej poprawią doświadczenia klientów.

Zalando to wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylu życia. Założona w Berlinie w 2008 roku, oferuje modę od stóp do głów dla ponad 34 milionów aktywnych klientów na 17 rynkach. Na Zalando.pl znajdziemy odzież, obuwie, akcesoria i produkty kosmetyczne. Asortyment międzynarodowych marek sięga od znanych na całym świecie nazw po lokalne marki. 

Źródło: https://corporate.zalando.com/en/newsroom/news-stories/zalando-invests-customer-experience-acquisition-swiss-mobile-body-scanning

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także