Konferencje
Mobile Trends

10 trendów mobilnych na rok 2014 (i nie tylko) wg JWT – cz. II

Wczoraj pisaliśmy o raporcie JWT Intelligence – „10 trendów mobilnych na rok 2014 i kolejne lata” („10 Mobile Trends for 2014 and Beyond”). Przedstawiliśmy pierwsze 5 trendów, jakie JWT opisało w swojej publikacji. Dzisiaj prezentujemy drugą połowę przewidzianych trendów. Na końcu zachęcamy także do przeczytania naszej rodzimej publikacji, jaką jest TrendBook 2014 Natalii Hatalskiej.
O pierwszych 5-ciu trendach opisanych w raporcie JWT możecie przeczytać tutaj. Tymczasem przedstawiamy kolejne trendy, które skupione są w zasadzie nie na samych technologiach i ich rozwoju, co przede wszystkim na wpływie mobile na nasze życie prywatne, biznesowe i… emocjonalne.

6. Outsourcing maszyn

Dzięki urządzeniom mobilnym, outsourcing nabrał zupełnie nowego znaczenia. Urządzenia mobilne przechowują za nas dane, a także wykonują pewne działania i znacząco ułatwiają pracę. Telefon stał się naszym drugim, pomocniczym „mózgiem”, doradcą i wsparciem w każdej sytuacji – i w życiu prywatnym, i w biznesowym. Rozwój w tym kierunku może sprawić, iż niedługo fikcja z filmu „Ona” („Her”) może stać się rzeczywistością. Telefony będą niejako naszymi życiowymi partnerami, wykonującymi za nas pełne spektrum czynności.

7. W trosce o bezpieczeństwo i prywatność

Wraz z rozwojem technologii i „przeniesienia” większości naszego życia do internetu i pamięci urządzeń, rośnie strach o bezpieczeństwo naszych danych. Obecnie 83% mobilnych użytkowników internetu boi się wprowadzać prywatne dane do aplikacji mobilnych. Mobilni przestępcy mogą odczytywać nasze dane nawet, gdy używamy aplikacji czysto rozrywkowych, pozornie bezpiecznych. W związku z tym znacząco rozrasta się rynek usług i aplikacji, mających zagwarantować najwyższe bezpieczeństwo naszych danych.

8. Atakując maszynę

Kiedy część naszego życia zostaje przeniesiona do smartfona, u niektórych z użytkowników zaczyna budzić to niepokój. W związku z tym nasza relacja ze smartfonem może łatwo przerodzić się w tzw. „love-hate relationship”, a więc związek pełen zarówno miłości, jak i nienawiści. Uzależnienie od smartfonów rośnie, odczuwamy niepokój, kiedy nie mamy ich przy sobie, spojrzenie na ekran telefonu jest ostatnią rzeczą jaką wykonujemy wieczorem i pierwszą rzeczą, jaką wykonujemy rano. Jako użytkownicy sami zaczynamy się buntować, że urządzenia mobilne tak skrajnie zdominowały nasze życie. Najbliższym trendem mobilnym może być więc chęć… odizolowania się od trendów mobilnych.

9. Szerząc mobile

Producenci telefonów produkują coraz to tańsze modele smartfonów, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Dostawcy usług obniżają koszty łączności i poszerzają zakres dostępności. Świat powoli dąży do tego, aby całkowicie zlikwidować problem mobilnego wykluczenia.

10. Mobile utrudnia wszystko

Mobilność otwiera przed nami szereg możliwości, o których wcześniej mogliśmy tylko pomarzyć. Jednak to oznacza również narzucenie niesamowicie szybkiego tempa zmian i adaptacji dla firm, które muszą za tymi technologiami nadążyć. Ulepszając życie użytkowników, mobile skutecznie utrudnia życie wielu firmom, które nie zawsze nadążają za tempem w zmian. Nie zawsze są one w stanie na czas zagwarantować użytkownikom usługi, jakich oni oczekują.
Raport zamyka ciekawe zestawienie: „Wczoraj / Dzisiaj / Jutro: Jak mobile zmienia biznes?”, gdzie zmiany w każdej z gałęzi biznesu przedstawione są za pomocą trzech zdjęć i opatrzone krótkim komentarzem. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy sobie uświadomić, jak znacząco mobilność wpływa na naszą rzeczywistość.

Natalia Hatalska – TrendBook 2014

Przy okazji gorąco zachęcamy do lektury z naszego rodzimego ogródka – TrendBooka 2014, jaki wyszedł spod rąk Natalii Hatalskiej. Wiele trendów powiela się z tymi przedstawionymi przez JWT, jak chociażby podłączony samochód, wearables czy problem prywatności danych. Pojawiają się jednak również inne zagadnienia, jak np. Internet Miejsc. Cały raport możecie pobrać tutaj.
Źródło:
http://www.jwt.com/blog/consumer_insights/jwts-10-mobile-trends-for-2014-and-beyond/
 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także