Konferencje
Mobile Trends

W 2016 roku na świecie będzie już 110 milionów wearables

Według danych szacunkowych zebranych przez firmę IDC w 2019 roku liczba sprzedanych na całym świecie wearables wyniesie 200 milionów urządzeń. Ponad połowę tej ilości osiągniemy jednak już przeciągu najbliższych miesięcy.
Jak podaje IDC w 2016 roku liczba rozprowadzonych urządzeń ubieralnych osiągnie poziom 110 milionów. Oznacza to wzrost sprzedaży o prawie 40% w stosunku do roku ubiegłego.
Przewidywania IDC sięgają 2020 roku, kiedy to w rękach konsumentów znajdzie się w sumie 237,1 miliona urządzeń ubieralnych. Sprzedaż wearables ma wzrastać wraz z powiększającą się wiedzą konsumentów na ich temat i rosnącym popytem.

Czego sprzeda się najwięcej?

Rdzeniem wearables pozostaną najprostsze z nich – smartwache i smarbandy, których totalna sprzedaż w 2016 roku osiągnie 100 milionów urządzeń (wzrost z 72,2 milionów w 2015 roku). Niezłą, prawie dziesięciomilionową (9,8 mln w 2016 roku) sprzedaż zdobyć mają także wearables z bardziej specyficznych kategorii takich jak clothing, eyewear czy hearables. Co więcej, wynik ten ma się podwoić do 2020 roku.
Według słów jednego z analityków mimo popularności marek takich jak Apple Watch czy Android Wear, urządzenia te w 2016 podbiją „tylko” 1/4 rynku (a w 2020 1/3). Można spodziewać się, że z uwagi na prawdopodobną zapowiedź lub pojawienie się następcy Apple Watch sprzedaż pierwszej wersji urządzenia zmaleje, choć i tak, według większości szacunków, pozostanie liderem w tej kategorii.
W przypadku systemu Google, liczba współpracujących z nim smartzegarków wciąż się powiększa. Z uwagi na bardzo podobny interfejs i możliwości wszystkich zegarków wyposażonych w system Android Wear, wykorzystujący go producenci Smartwatchy będą zapewne konkurować ze sobą wyglądem i ceną urządzeń.

Wearables z ekosystemem aplikacji i systemami operacyjnymi

Najbardziej rozbudowanymi wearables pod względem ekosystemu aplikacji i stopniowej ewolucji systemów operacyjnych pozostają produkty z Android Wear od Google oraz Apple Watch. U pozostałych producentów wearables systemy operacyjne są jak na razie rzadkością.
To właśnie watchOS (Apple Watch) zajmuje pierwsze miejsce zestawienia pięciu najbardziej popularnych systemów operacyjnych na smartwatchach. Drugi pod względem udziałów jest Android Wear.
Na trzecim miejscu znajdą się smartwatche z „Real-Time Operating System” (RTOS), pozwalające odpalać aplikacje third-party, ale w gruncie rzeczy mocno ograniczone w stosunku do liderów zestawienia. To jednak rozwiązanie najtańsze „w produkcji”, co przekłada się na cenę wykorzystujących go urządzeń.
Na dalszych pozycjach znalazł się Tizen Samsunga, systemy oparte na linuxie i OS Pebble.

 
IDC prognozuje, że w 2020 roku,  systemy Google na smartwatchach (Android Wear, i systemy oparte na Androidzie) wysuną się na prowadzenie zestawienia osiągając 40,2% udziałów w rynku.
Źródło:
www.idc.com
Zdjęcie:
www.pexels.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także