Konferencje
Mobile Trends

5 pytań dotyczących pozycjonowania stron internetowych

Zakres możliwości, które klient jest w stanie wykonać we własnym zakresie w kontekście rozwoju swojego biznesu online, jest ograniczony – zainwestowanie w wyróżniającą się pod względem wizualnym stronę czy nadmiernie rozbudowane opisy kategorii w sklepie internetowym nie zawsze przyniosą oczekiwany efekt. Każda osoba prowadząca działalność w Internecie, która myśli o sukcesywnym zwiększaniu swojej popularności w sieci i zdobywaniu nowych klientów, powinna zapoznać się z ofertą usług świadczonych przez agencje SEO. Zasadniczo, kluczowym pytaniem jest…

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Tak, o ile celem podejmowanych działań jest wypracowanie możliwie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Co to oznacza dla przeciętnego użytkownika Internetu? Jeśli pan Kowalski planuje kupić nową wędkę, to wpisuje w wyszukiwarce (z reguły będzie to wyszukiwarka Google) hasło „wędki” i, statystycznie rzecz biorąc, odwiedzi witrynę, która wyświetli się jako pierwsza, czyli zajmuje najwyższą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jeśli będzie miał szczęście, to znajdzie tam artykuł, który jest zgodny z jego oczekiwaniami i dokona zakupu. Czy więc pozycja, którą zajmuje strona w tzw. SERPach jest istotna? Jak widać na przykładzie pana Kowalskiego – jest istotna. Warto się jednak zastanowić, czy każda witryna ma szansę zaistnieć w sieci? A także…

Dlaczego profesjonalne agencje SEO nie obiecują „gruszek na wierzbie”?

Specjaliści ds. SEO, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, zdają sobie sprawę z tego, jak wiele czynników wpływa na pozycjonowanie strony www. W związku z tym, mogą zaproponować klientowi tylko (lub aż!) podjęcie konkretnych działań, które przybliżą jego witrynę do osiągnięcia rezultatu w postaci zwiększenia widoczności w sieci. Każdy przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą wędek chciałby, aby to właśnie jego sprzęt wybrał pan Kowalski. Oferta Agencji SEO Widzialni.pl obejmuje szeroki wachlarz usług, które usprawnią proces promowania strony w Internecie oraz zwiększą jej przewagę nad konkurencją. Jest to m.in. optymalizacja techniczna witryny, dobór fraz kluczowych czy content marketing. Choć z punktu widzenia klienta, podejmowane działania mogą wydawać się czasochłonne, to czas w SEO powinno się traktować jako sprzymierzeńca.

Dlaczego to pozycjonowanie tyle trwa?

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długofalowym. Zadaniem pozycjonerów jest podejmowanie takich działań, które w sposób naturalny zwiększą atrakcyjność strony dla robotów wyszukiwarek. Roboty, bez względu na pochodzenie, cenią sobie możliwość swobodnego poruszania się po witrynie i crawlowania podstron, które są wypełnione przez unikalne treści. Dużą rolę w tej wędrówce odgrywają odnośniki wewnętrzne – roboty podążają za nimi w poszukiwaniu kolejnych podstron wymagających zaindeksowania. Zyskując zainteresowanie robota, witryna staje się widoczna w wynikach wyszukiwania – również dla pana Kowalskiego.

Czy raz wypracowane efekty zostają na stałe?

Niestety, z reguły nie. Ważne jest więc trzymanie ręki na pulsie i podejmowanie dłuższej współpracy w obszarze pozycjonowania stron internetowych. Sukcesywnie wdrażane rozwiązania, zaangażowanie pozycjonera oraz odpowiednia reakcja w przypadku sytuacji kryzysowych pozwalają na utrzymanie optymalnych wyników przez dłuższy czas. Nawet najbardziej skrupulatnie wypracowane rezultaty mogą zostać całkowicie utracone poprzez jedną aktualizację algorytmu robotów wyszukiwarek. Ponadto spadki w pozycjach mogą mieć związek z prężnymi działaniami konkurencji, jak również wynikać z tak prozaicznych przyczyn zewnętrznych jak awaria serwera, na której znajduje się strona.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszty usługi pozycjonowania strony www czy sklepu internetowego będą się różnić, w zależności od zakresu podejmowanych działań. W Agencji Widzialni.pl to pozycjoner, który jest dedykowany dla konkretnego klienta, decyduje o tym, jakie działania warto wdrożyć, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty. Na koszt pozycjonowania mogą więc składać się takie elementy jak: profesjonalny audyt strony internetowej, optymalizacja witryny, dobór fraz kluczowych, content marketing oraz linkowanie. Aby zintensyfikować działania, pozycjoner może również zaproponować dodatkowo płatne usługi, np. przygotowanie treści na firmowego bloga lub stworzenie dodatkowych podstron. Trudno jest więc jednoznacznie oszacować kosz pozycjonowania strony internetowej. Niemniej, z reguły jest to koszt, który się zwraca – zwiększenie widoczności strony www wpływa na wzrost zainteresowania produktem, przyczynia się do poprawy wskaźnika konwersji (pan Kowalski kupi wędkę), a tym samym zyskania nowych klientów.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także