Konferencje

5 rodzajów reklam Google Ads, które są najskuteczniejsze na mobile

Nie można zaprzeczyć, że obecnie ruch mobilny stał się bardzo powszechny – aż 2/3 Polaków posiada już smartfony, a odsetek ten będzie tylko rosnąć. Trudno wyobrazić sobie nasze życie bez urządzeń mobilnych, a skoro większość osób z nich korzysta, konieczne staje się uwzględnienie ich w kampanii reklamowej.

Poniżej dowiesz się, jakie są najskuteczniejsze reklamy na mobile i która będzie odpowiednia dla Twojego celu marketingowego.

Reklama typu połączenie – cel: leady

Kampanie stawiające na połączenia z reklam (zamiast wchodzenia na stronę) to pierwsze, co może przyjść do głowy, gdy myśli się o reklamach na mobile.

Reklamy generujące połączenia zachęcają użytkowników do dzwonienia do Twojej firmy i są aktywne jedynie na urządzeniach, z których można wykonywać połączenia telefoniczne. Jeśli Twoja oferta opiera się głównie na pozyskaniu kontaktu telefonicznego, przy tym nie zależy Ci, by użytkownik wchodził na Twoją stronę, to reklamy takie mogą się okazać bardzo skuteczne dla Twojego biznesu.

Na uwadze trzeba jednak mieć, iż koszt takiej reklamy jest zwykle znacznie większy niż zwykłych reklam tekstowych, a przy tym reklama powinna wyświetlać się na możliwie jak najwyższej pozycji, aby przyniosła skutek i była klikana przez użytkowników.

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania – cel: leady, sprzedaż

Poczciwa reklama tekstowa w wyszukiwarce Google sprawdzi się dobrze również na urządzeniach mobile. Warto tu zaznaczyć, że wyszukiwania są także głosowe, więc frazy mogą różnić się pomiędzy desktopami a urządzeniami mobilnymi. Nie zawsze warto skupiać się wyłącznie na wyszukiwaniach ścisłych, można pomyśleć również o dopasowaniu przybliżonym. Dzięki temu szybko wyłapie się niepowtarzalne hasła pochodzące z wyszukiwań głosowych.

Przy ustalaniu stawek miejmy na uwadze skuteczność fraz na różnych rodzajach urządzeń. Docelowy CPA z celami skuteczności według urządzenia umożliwia dopasowanie stawki zależnie od sprzętu, który posiada użytkownik.

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania wciąż pozostaje bardzo skuteczna i pozwala docierać do klientów, gdy Ci wyszukują treści w Google, m.in. dotyczące produktów i usług. Dodatkowe rozszerzenia reklam pozwalają wyświetlać więcej szczegółów oraz informacje kontaktowe, dopasowane do wyników mobile. Dzięki temu Twoje reklamy będą bardziej przydatne dla klientów.

Reklama promująca aplikację – cel: promocja aplikacji 😉

Czy jako reklamodawca aplikacji chcesz, aby trafiła ona do jak największej liczby zainteresowanych nią użytkowników? Kampanie promujące aplikacje upraszczają ten proces i ułatwiają reklamowanie w największych usługach Google: wyszukiwarce, Google Play, YouTube, Discover i sieci reklamowej.

Kampanie tego typu są proste w obsłudze i zautomatyzowane – wystarczy dodać tekst i zasoby, ustalić stawkę, a reszta jest tak optymalizowana, aby dotrzeć do najbardziej wartościowych użytkowników.

Reklamy można ustawić pod jeden z trzech celi marketingowych:

Skupienie się na pozyskiwaniu większej liczby instalacji – Google Ads zoptymalizuje kierowanie, by pozyskać jak największą liczbę nowych użytkowników aplikacji. W ramach tej opcji stawka będzie ustalana pod kątem kosztu instalacji.

Skupienie się na zwiększeniu liczby działań w aplikacji – przeznaczona dla reklamodawców, którzy mają jako konwersje ustawione kluczowe zdarzenia w aplikacji. Google Ads pozwala skupić się wtedy na użytkownikach, którzy z większym prawdopodobieństwem wykonają określone działania. W ramach tej opcji stawka będzie ustalana pod kątem kosztu wykonania konwersji.

Skupienie się na zwiększeniu wartości działania w aplikacji – bardziej zaawansowana opcja, skoncentrowana na zwiększaniu wartości działania w aplikacji. System będzie kierować reklamy do użytkowników, którzy z czasem mogą stać się źródłem największych przychodów. W ramach tej opcji stawka będzie ustalana pod kątem docelowego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS).

Reklama/kampania typu Discovery – cel: zwiększenie świadomości brandu

Kampanie Discovery, które pojawiły się w usłudze Google Ads stosunkowo niedawno, pozwalają kierować ruch na sieć Discover, czyli mobilną przeglądarkę newsów Google’a na Androidzie Dodatkowo reklamy wyświetlane są także na YouTube i Gmailu, czyli innych usługach, z jakich często korzysta się na urządzeniach mobilnych.

Reklamy wykorzystują dużą bazę odbiorców Google i sygnały o intencjach użytkowników. Pozwalają na tworzenie atrakcyjnych wizualnie reklam spersonalizowanych. Dzięki nim można dotrzeć do osób gotowych na poznanie Twojej marki i interakcje z nią, gdy np. przeglądają newsy lub sprawdzają Gmaila. Są one idealne, jeśli Twoim celem marketingowym jest zwiększanie świadomości brandu.

Reklama wideo Out-Stream – cel: zwiększenie świadomości brandu

Kampanie Out-Stream przeznaczone są w 100% na mobile i zostały zaprojektowane z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych i tabletów. Są to kampanie wideo, które wyświetlane są tylko poza YouTube – na stronach partnerów i w aplikacjach poza serwisem YouTube.

Dzięki wyświetlaniu filmów większej grupie użytkowników na urządzeniach mobile, reklamy Out-Stream pomagają szybko budować świadomość marki. Ułatwiają odtwarzanie reklam wideo podczas, gdy odbiorca przegląda treści lub dokonuje zakupów, a ponadto świetnie uzupełniają klasyczne kampanie na YouTube.

Wybierając najskuteczniejszy dla nas rodzaj reklamy na mobile, warto zawsze mieć na uwadze nasz cel marketingowy. Odpowiedni dobór treści reklamowej i kierowania pozwoli na dotarcie do najbardziej wartościowych osób i osiągniecie wymiernych korzyści z kampanii Google Ads.

Justyna Bolisęga

Specjalista SEM. Posiadam certyfikaty Google Ads i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuję się prowadzeniem kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Zobacz także