Konferencje

5 tipów od agencji Allegro na lepszą sprzedaż w 2024

Jesteś odpowiedzialny za sprzedaż na Allegro i czasem zastanawiasz się, co jeszcze można zrobić z firmowym kontem, żeby poprawić wyniki? Oto 5 kluczowych wskazówek na 2024, które przygotowała dla Ciebie ekspercka agencja Allegro Pirk Spark.

Po pierwsze, jasno sprecyzuj cele sprzedaży na Allegro i stwórz estymację

Sprzedaż na Allegro jest jak jazda samochodem – bez ustalonego celu można tylko błądzić, szczególnie zlecając obsługę Allegro agencji zewnętrznej. Jak jednak najlepiej go wyznaczyć? Warto zacząć od szerokiego spojrzenia na realne zyski i straty z ostatniego roku w podziale na miesiące. Widząc nie tylko wyniki całoroczne, ale także te wypracowywane w poszczególnych miesiącach, o wiele łatwiej zdecydować, na czym Ci konkretnie zależy. Na wysokich przychodach? Wzroście rentowności? Zwiększeniu udziału sprzedaży na Allegro? Nie musisz się ograniczać! W końcu możesz ustalić różne cele na każdy kwartał, a nawet miesiąc.

Określ czas na przeprowadzenie estymacji. Potraktuj ją jak mapę, która będzie pokazywać, czy zbliżasz się do celu. Zacznij od sprawdzenia sprzedaży w danej kategorii produktowej na Allegro. Dowiedz się, ile zarabiają TOP sprzedawcy oraz ile wynosi 1% całej sprzedaży. Przykładowo, jak wynika ze statystyk zebranych przez agencję Allegro Pirk Spark, 1% przychodów z 2023 roku w kategorii „Telefony i akcesoria” to ok. 7,3 miliona zł, a w kategorii „Utrzymanie czystości” – 3,2 miliona zł. 

Mając szeroki wgląd w sytuację na portalu Allegro, o wiele łatwiej zestawić swoje marzenia z rzeczywistością i, tym samym, stworzyć realistyczną estymację na cały rok. 

Po drugie, pomyśl o strategii organicznej, która posłuży kampaniom Allegro Ads

Allegro Ads, czyli system reklamowy Allegro, służy do budowania ruchu na pojedynczych aukcjach oraz sklepach. To właśnie w tym specjalizują się agencje Allegro. Niemniej, płatne kampanie nie przyniosą odpowiednich rezultatów, jeśli będą prowadzić do mało konkurencyjnych ofert. Aby zwiększyć szansę na sfinalizowanie transakcji, należy w pierwszej kolejności zadbać o organiczne aspekty biznesu. Chodzi nie tylko o merytoryczne opisy, atrakcyjne grafiki i chwytliwe tytuły, ale także prawidłowo zaprojektowaną nawigację, wielowariantowość oraz zestawy. Dopiero gdy zyskasz pewność, że pod tym względem nie można Ci niczego (lub niemal niczego) zarzucić, warto przejść do tworzenia kampanii reklamowych.

Optymalizacja Allegro Ads to bardzo indywidualne działanie, dlatego nie sposób mówić o nim ogólnie. To, jakie formaty, a nawet stawki sprawdzą się w Twoim przypadku, w dużej mierze zależy od branży. Dokładnie zapoznaj się z warunkami na rynku, zanim przejdziesz do projektowania własnej strategii. Pamiętaj też, że efekty nie będą zauważalne od razu! Z doświadczenia agencji marketplace Allegro Pirk Spark wynika, że optymalizacja kampanii Allegro Ads to czasem kwestia miesiąca, a czasem co najmniej kilku. 

Po trzecie, pilnuj wskaźnika trafności Allegro

Wielu sprzedawców Allegro pomija kwestię utrzymywania wysokiego wskaźnika trafności Allegro, ba!, istnieje sporo grono, które w ogóle nie bierze go pod uwagę. Nie popełniaj ich błędu! Trafność to algorytm, który powstał specjalnie po to, aby sortować oferty na portalu. To znaczy, że odpowiada za to, w jakiej kolejności wyświetlane są poszczególne aukcje, gdy użytkownik wybierze domyślny sposób sortowania. 

Dlaczego w ogóle trzeba się tym przejmować? To bardzo proste – klienci najczęściej kupują to, co zajmuje wyższe pozycje w trafności Allegro. Tym samym, gra jest zdecydowanie warta świeczki. A jak zadbać o omawiany wskaźnik? Algorytm bierze pod uwagę bardzo wiele czynników, spośród których warto wymienić przynajmniej: przypisanie produktu do właściwej kategorii, deklarowany czas dostawy, regulaminowość aukcji oraz cenę produktu. Dbając o to, aby wszystkie elementy Twoich aukcji były konkurencyjne oraz zgodne z regulaminem Allegro, prawdopodobnie bez większych trudności zbudujesz wysoką trafność Allegro.    

Po czwarte, monitoruj reklamy na Allegro lub swoją agencję Allegro Ads

System Allegro Ads oferuje wiele formatów reklamowych, jednakże nie każdy sprawdza się w każdej sytuacji. Aby ochronić ustalony budżet, należy je regularnie monitorować. Obserwacja pozwala na szybką i adekwatną reakcję (np. wyłączenie kampanii, gdy przestaje generować oczekiwane rezultaty). Nie zawsze jednak stan kampanii jest oczywisty, dlatego przy ich ocenie niezwykle ważne jest doświadczenie!

Za monitorowanie reklam powinna odpowiadać Twoja agencja Allegro, ale istnieją też sposoby dla samodzielnych sprzedawców. Jeśli jesteś jednym z nich, możesz prowadzić nadzór nad swoimi kampaniami za pomocą AlleSpark, czyli darmowego narzędzia do analityki. Aplikacja liczy rentowność sprzedaży na Allegro, uwzględniając wszystkie wydatki na reklamy Allegro – nie tylko z tygodnia na tydzień, ale także z dnia na dzień! To absolutny must have, jeśli chcesz wiedzieć, czy Twoje działania mają sens.  

Po piąte, bądź profesjonalnym sprzedawcą Allegro i dbaj o właściwą komunikację z klientem 

Duży wpływ na sprzedaż na Allegro ma również wizerunek. Aby zbudować swoją wiarygodność, nie można poprzestawać wyłącznie na wypełnieniu zakładek informacyjnych. Największe znaczenie ma dotrzymywanie deklarowanych terminów oraz ukazywanie produktów dokładnie takimi, jakimi są – trzymając się tych zasad, ograniczysz ryzyko otrzymania negatywa. 

Bardzo ważne jest również sama komunikacja z klientem, a nie zrobi tego za Ciebie żadna agencja Allegro (ona ustawi reklamy na Allegro lub zadba o strategię, ale nie obsługuje klientów). Odpowiadaj na zapytania i Dyskusje klientów jasno i rzeczowo, a szybko zyskasz wizerunek profesjonalisty. Staraj się także dotrzymywać wymaganych przez Allegro terminów na udzielanie odpowiedzi. Dzięki temu zwiększysz szansę na osiągnięcie statusu Super Sprzedawcy. Jeśli masz z tym trudności, z pewnością ucieszysz się, że istnieją rozwiązania, które mogą Ci pomóc. W zestawie narzędzi dla sprzedawców Allegro AlleSpark znajdziesz darmowy autoresponder Dyskusji/wiadomości Allegro.

Udostępnij