Konferencje
Mobile Trends

Jak zwiększyć widoczność strony na podstawie analizy stron konkurencji? Analiza content gap

Analiza konkurencji to podstawa dla działań optymalizujących pozycję strony w wyszukiwarce. Jak to się robi w Senuto?

Sprawdź: Ile kosztuje audyt SEO i czy ta inwestycja się opłaca?

Czym jest widoczność witryny?

Widoczność domeny to wszystkie frazy, na które widoczna jest domena w wyszukiwarce Google. Korzystając z Senuto w zakładce „Analiza Widoczności” możemy zweryfikować widoczność domeny i sprawdzić na jakie frazy wyświetla się nasza domena.

Analiza widoczności Senuto

Narzędzie Senuto między innymi pozwala na weryfikację widoczności w TOP3, TOP10 oraz TOP50. Widoczność w TOP3 jest to ilość fraz na pozycjach od 1 do 3, na które wyświetla się domena. Analogicznie w przypadku innych metryk, takich jak TOP10 czy TOP50.

W raporcie widoczności, możemy zyskać informację dotyczące poszczególnych fraz i pozycji, na które jest widoczna domena w wynikach wyszukiwania. 

W jaki sposób zwiększyć widoczność witryny?

Wiedząc, że widoczność domeny to ilość fraz, na które wyświetla się domena w wynikach wyszukiwania to w celu wzrostu widoczności, powinniśmy zwiększyć pokrycie fraz w ramach naszej strony. 

W praktyce rozwój treści na stronie i zwiększenie pokrycia tematyczne pozwoli na wzrost widoczności domeny. Oczekując wzrostu widoczności w ramach realizowanych działań na stronie powinniśmy uwzględnić prace nad sekcją contentową. W sposób szczególny, należy rozwijać: opisy kategorii, podkategorii, sekcje blogowe i podstrony. Im więcej treści z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi tym potencjalnie większa widoczność domeny. W zawiązku z tym szczególnie należy zastanowić się nad architekturą informacji strony i wykorzystać potencjał obszarów contentowych.    

Analiza konkurencji – jak wykorzystać Senuto?

Korzystając z analizy widoczności, możemy uzyskać informację na temat konkurencyjnych domen.  

Analiza konkurencji na podstawie widoczności strony w Senuto

Sekcja „Konkurencja” przedstawia widoczność strony względem konkurencji wraz z ujęciem wspólnych słów kluczowych. Przy pomocy tej sekcji, możemy dowiedzieć się na ile słów kluczowych jest widoczna nasza konkurencja. Dodatkowo dowiemy się czy mamy jakieś wspólne słowa kluczowe z konkurencją oraz ile ich jest.

Podstawowe informacje z sekcji dotyczącej konkurencji w bezpośredni sposób posłużą do analizy content gap i planu nad sekcją blogową i działaniami contentowymi. Za pomocą tych informacji możemy określić, które ze stron wybrać do analizy content gap. Konkurencyjne domeny, z którymi mamy najmniejszą ilość wspólnych słów kluczowych będą najistotniejsze w dobrze do analizy słów kluczowych.

Czym jest analiza content gap?

Analiza content gap ma usprawnić dobór słów kluczowych w strategii contentowej w taki sposób, aby zyskać jak największe pokrycie tematyczne w danej branży.

W praktyce, możemy zweryfikować na jakie frazy i zapytania wyświetla się nasza konkurencja a my nie. Takie informację w przyszłości pozwolą nam dotrzeć do szerszego grona docelowych klientów. 

Efekty analizy content gap wyznaczą, nam również kierunek działania, nad którymi frazami kluczowymi musimy popracować. Dzięki tym danym, możemy stworzyć doskonały content plan i zwiększyć widoczność naszej domeny. Zwiększona widoczność domeny w bezpośredni sposób, może przełożyć się na zwiększony ruch stronie co w konsekwencji wpłynie na zwiększenie konwersji.

Jak wykonać analizę content gap przy pomocy Senuto?

Korzystając z informacji pozyskanych z zakładki „Analiza widoczności”, możemy przejść do wykonania analizy content gap. W zakładce narzędzia:

Analiza konkurencji z zestawu narzędzi Senuto

Uruchamiamy Analizę konkurencji:

Analiza content gap w Senuto

W polu „Twoja domena” wpisujemy adres domeny, który chcemy poddać analizie natomiast, w „Domena konkurencji” uzupełniamy adresami, naszej konkurencji. 

Bardzo istotnym elementem jest zaznaczenie pola wyboru „Typ porównania”. W tym miejscu, należy zaznaczyć „Słowa kluczowe konkurencji” przy pomocy tej opcji uzyskamy wszystkie słowa, naszej konkurencji, na które nie jesteśmy widoczni. 

W efekcie otrzymujemy następujące zestawienie fraz: 

Wynik analizy content gap z Senuto

Wynikiem analizy jest zestawienie fraz, pozycji oraz konkurencyjne adresy URL, na które są widoczne strony konkurencji. Dzięki liście adresów URL, które wyświetlają się na dane słowa/słowo kluczowe, możemy zweryfikować w jaki sposób konkurencja stworzyła treści i dostarczyć, takie które będą lepiej odpowiadały zapytanie i będą lepiej zoptymalizowane przez co mamy duże szanse zyskać wyższą pozycję niż konkurencja.

Podsumowanie

Analiza content gap dostarcza nam wielu danych w jaki sposób zwiększyć widoczność naszej domeny i wygrać z konkurencją w organicznych wynikach wyszukiwania. 


Autor: Jakub Barabasz – SEO Specialist w DevaGroup.

W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Lubi zagadnienia związane z linkbuildingiem i optymalizacją procesów SEO. Prywatnie miłośnik szachów i nowych technologii.  

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także