Ile kosztuje audyt SEO? Jakie przyniesie realne i widoczne korzyści dla Twojej strony lub sklepu internetowego? Czy rzeczywiście warto zainwestować w profesjonalny i kompleksowy audyt strony internetowej, aby pojawiać się wyżej w wyszukiwarce Google? Tak, audyt strony www naprawdę przyniesie Twojemu biznesowi korzyści, które bardzo szybko będą zauważalne w zwiększającym się ruchu, a co za tym idzie – w większych zyskach.
Celem każdego audytu SEO jest określenie, jakich zmian potrzebuje serwis internetowy i jak można zoptymalizować go w taki sposób, aby pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Niektórzy przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z działalnością internetową, bagatelizują tę kwestię. Prawda jest jednak taka, że większość internautów wchodzi jedynie w TOP3 i właśnie tam powinna znaleźć się Twoja strona.
Co to jest audyt SEO i na czym polega?
Audyt SEO to szereg działań, które mają na celu określenie obecnej kondycji Twojej strony pod względem widoczności w sieci. W jego ramach specjaliści badają, co można w serwisie poprawić, określają różnego rodzaju zalecenia techniczne i ustalają strategię, dzięki której pojawisz się wyżej w wynikach wyszukiwania konkretnych fraz, związanych z Twoją działalnością, branżą czy specjalnością.
Korzystając z pomocy specjalistów ze Zgred.pl możesz mieć pewność, że Twoja strona wkrótce będzie odwiedzana przez dziesiątki użytkowników realnie zainteresowanych sektorem, który reprezentujesz. Optymalizując Twoją stronę pod kątem SEO, eksperci zadbają o jej pozycję na najwyżej wyświetlanych miejscach, w które klika najwięcej internautów.
Kompleksowa analiza strony składa się z kilku niezwykle istotnych elementów, których poprawa ma sprawić, że o Twojej stronie w końcu zrobi się głośno. Pierwszą kwestią jest zadbanie o kod strony, który musi być zoptymalizowany w taki sposób, by być przyjaznym dla algorytmów Google. Druga kwestia to optymalizacja treści zgodnie z ustalonymi frazami kluczowymi. Wokół tego występuje jeszcze szereg innych działań, a wszystkie prowadzą do Twojego sukcesu.
On-site
Działania on-site podejmowane są przez ekspertów w zakresie wszystkich czynników znajdujących się na samej stronie www. Wymienić tu można np. strukturę witryny, linkowanie wewnętrzne, treści itp.
Off-site
Off-site to wszystkie czynniki, które mają wpływ na widoczność Twojej strony, ale znajdują się poza nią. W grę wchodzi tu np. analiza profilu linków prowadzących do witryny.
Oprócz wymienionych aspektów, audyty SEO mają także za zadanie dopracowanie części technicznej. Analizowana jest metoda indeksowania serwisu, a także wyświetlania go w wyszukiwarce. Po zakończeniu audytu otrzymujesz przejrzysty raport, który w czytelny sposób przedstawia, co jest do zrobienia i w jakim celu, a następnie specjaliści przechodzą do wykonywania dalszych działań.
Ile kosztuje audyt SEO?
Wiesz już, jaka jest zawartość audytu SEO, czas więc przejść do konkretów, czyli ceny. Ile trzeba zapłacić za podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach? Ważne jest tu to, jak dużo pracy będzie to wymagało od specjalistów. Na stawki wpływ ma ponadto branża, którą reprezentujesz, konkurencja, historia strony czy trudności, które mogą pojawić się w czasie pracy.
Koszt audytu SEO zależy również od typu strony, którą posiadasz. Podstawowa usługa to min. 1900 zł netto, w których uwzględnione zostało także opracowanie podstawowej strategii. Zdecydowanie droższe mogą być prace nad witrynami profesjonalnymi, w przypadku których potrzebna jest szczegółowa analiza konkurencji – wtedy cena przekroczyć może nawet 4900 zł netto.
SEO audyt, zawierający proste strategie, kosztować może dla poszczególnych typów stron:
- mały serwis – od 1900 zł;
- serwis średniej wielkości – od 2300 zł;
- sklep online – od 2900 zł;
- serwisy korporacyjne – 3900 zł;
- blogi – od 1500 zł.
Czas realizacji audytu – podobnie jak cena – zależy od wielu czynników. Najkrótsze działania trwać mogą 3-5 dni, podczas gdy bardziej skomplikowane przypadki zajmują nawet 2-3 tygodnie.
Jakie są wyniki audytu SEO?
Odpowiedzieliśmy na pytanie, co powinien zawierać audyt seo oraz jakie są koszty jego przeprowadzenia. Czas więc skupić się na najważniejszej kwestii, czyli tym, co audyt SEO realnie przyniesie Twojemu biznesowi.
Bądź wyżej w wyszukiwarce Google. Popraw widoczność strony internetowej
Dostosowując swoją stronę do wytycznych Google, możesz być pewny, że wpłyniesz na poprawę widoczności strony internetowej. Jak zostało wspomniane wyżej, link będzie pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania konkretnych fraz.
Dzięki temu Twoją stronę odwiedzi więcej osób zainteresowanych działaniami, które prowadzisz. Większy ruch na stronie to większa szansa na zachęcenie użytkowników do skorzystania z oferty. Zyskasz nowych odbiorców, dotrzesz do kolejnych osób ze swoim produktem czy usługą, a następnie sprawisz, że dokonają zakupu. W ten sposób zwiększysz swoje zyski, wzmocnisz markę, będziesz walczył o pozycję lidera w branży i dalej efektywnie rozwijał swój biznes.