Konferencje

Bezsensowne smartwatches, czyli przyczyny niskiego popytu na wearables

Obecnie o wearables mówi się nawet więcej, niż o samych smartfonach czy tabletach. Jednak obiecujące prognozy dla tych urządzeń, według których rynek wearables w ciągu najbliższych kilku lat ma wzrosnąć aż dziesięciokrotnie, wcale nie równają się to ogromnemu zainteresowaniu wearables ze strony użytkowników. Większość osób… nie widzi sensu w kupowaniu smartwatcha.
Business Insider w październiku przeprowadził ankietę wśród swoich czytelników na całym świecie. Przepytanych zostało 2 tysiące młodych, zamożnych specjalistów, a więc osób, które byłyby potencjalnymi nabywcami smartzegarków. Zapytano ich o ich refleksje w związku z tymi urządzeniami wearables. Okazuje się, iż popyt na te urządzenia jest raczej niski.
Według wyników badania, smartwatches wcale nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem. Jedno z pytań dotyczyło powodu, dla którego potencjalni klienci nie są zainteresowani kupnem smartzegarka.  Ponad połowa – 51% – po prostu nie widzi sensu w takim zakupie. Drugą najczęściej wybieraną odpowiedzią było„inne” – 15%, a trzecią „nie lubię nosić zegarków” (13%). Pośród innych powodów znalazły się takie jak za wysoka cena, za wysoka cena jak na zegarek czy brzydki wygląd.
Smartzegarki przemawiają jedynie do małej grupy potencjalnych nabywców. O ile ponad 80% badanych planuje zakup nowego telefonu w przeciągu najbliższych 6 miesięcy, o tyle jedynie 1/5 z nich jest zainteresowana zakupem współgrającego z telefonem smartzegarka. Okazuje się również, iż zegarek Apple wysuwa się na prowadzenie wśród androidowej konkurencji. Około 1/3 wiernych użytkowników tej marki planuje zakup smartwatcha od Apple.
Oczywiście smartzegarki mają swoje atuty, jak np. możliwość odczytywania powiadomień i wiadomości z naszego nadgarstka, podczas gdy smartfon znajduje się nieco dalej. Jednak poza tą główną zaletą, brakuje argumentów do zakupu takiego sprzętu. Brakuje wielkiego „wow”, czegoś, czego nie da użytkownikom żadne inne urządzenie mobilne. Wysoka cena i niewielkie możliwości nie dają opłacalnego rozwiązania. Pozostaje liczyć na to, że ubieralna rewolucja przyniesie ze sobą naprawdę rewolucyjne aplikacje i rozwiązania, które przekonają użytkowników do zakupu smartzegarka. Póki co, niestety argumentów „za” zdecydowanie brakuje.
whynotbuythewatch
Źródło:
http://www.businessinsider.com/wearable-smartwatch-market-report-2014-11
Zdjęcie:
ChenPG © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także